2013-07-19, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror att MP ligger 10-15 meter från vad ?

Från FP2
Citera
2013-07-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det kan vara fråga om två+ klantar med osannolik tur, men jag lutar åt att någon mGM är äldre och mer strukturerad än i vart fall "kibba".

Edit: Jag misstänker att mordet skedde senare än 4 maj. Kanske väsentligt senare, och att VB kan ha hållits inspärrad nånstans.

Dödsdatum är satt till 4:e - 5:e maj, är väl åklagare som gått ut med dessa uppgigter så hållts fången, nja, max någon timme fastbunden i bakluckan på bilen.
Citera
2013-07-19, 01:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Från FP2

Du tror mord- och styckningsplats är 10-15 meter från fp2 ..? Vi får naturligtvis tro vad vi vill i den här tråden, men jag tror platsen ifråga ligger i eller i närheten av området för Fallen Angel, alternativt i utkanten av skjutfältet. Avståndet till fp1/fp2 känner jag dock inte till, kanske rör det sig om några km ?

Edit: Utan hjälp av sökhundar tror jag det är nästintill omöjligt att lokalisera mord- och styckningsplats. Sökpersoner skulle passera platsen utan att lägga märke till nånting.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-19 kl. 02:08.
Citera
2013-07-19, 01:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Dödsdatum är satt till 4:e - 5:e maj, är väl åklagare som gått ut med dessa uppgigter så hållts fången, nja, max någon timme fastbunden i bakluckan på bilen.

Vad åklagarna gått ut med tar jag inte så allvarligt på ..
Citera
2013-07-19, 01:32
Medlem
[quote=MBoudine]Jag är övertygad om att mordet på Vatchereeya har skett utomhus. I KJ:s eller någon annans bostad/lokal finns trots allt viss logik att transportstycka, men inte i det här fallet. Jag är dessutom övertygad om att VB:s kvarlevor inte transporterades i KJ:s bil, att de
Citera
2013-07-19, 01:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Tror inte alls på den där teorierna om fångenskap och tortyr mm. som sjuka hjärnor fantiserar om. Nej, hon vart nog dräpt i hastigt mod i ett bråk av förmodligen sexuell karaktär sedan så fick anhöriga till den skyldige hjälpa till att städa upp efter hans dråp/mord. Tråkigt att man inte kan stå för det man gjort.
Den som gjort detta skulle förmodligen ha ett bättre liv framgent om man erkände sin gärning nu och stod för detta i stället för att försöka leva ett liv med denna illgärning på sitt samvete.
Ett pissliv kommer det ändå att bli för den skyldige och familj.
Citera
2013-07-19, 01:35
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har ingen koll på det statistiska men tror säkert det är som du skriver: den vanligaste anledningen att stycka en kropp är den att underlätta förflyttning (från lgh/bostad).
Jag tror det är så även i detta fall.
Har även tänkt att KJ i någon del i detta brott haft en medhjälpare.

Men 1: MP är inte KJ:s lgh, sommarstugan, föräldrars hus (om jag fattat rätt verkar detta nu stå någotsånär klart?).
Men 2: Om KJ fått assistans borde då inte Polisen kunnat ringa in personen; en fam-medlem, en air-softare? Och om KJ lyckats övertala någon att hjälpa till med transport, städning, röja undan bevis etc är det då troligt att denne någon lyckas hålla tyst om det?

Ändå spökar detta med en medhjälpare:
-Åkl:s upprepande av att de inte utesluter fler inblandade och att det saknas pusselbitar.
-Polisens intresse av en vit Caddy, el iaf en annan bil än KJ:s.

En långskottsteori som säkerligen våldför sig på det sannolika men som "får in" MP i en bostad (förklarar styckningen) och ger en medhjälpare är den att VB och KJ den 4/5 var hemma hos någon annan (det är väl inte klarlagt att VB öht var hemma hos KJ?) och att saker där gick riktigt illa/VB dödats under omständigheter som gör både KJ och X gravt inblandade, dvs det låg inte i någons intresse att kontakta polis. Sedan i allmän stress/panik tas beslut om styckning (som kanske bara den ene utför) och efter det finns ingen mental återvändo, det gäller för KJ att hålla sig till enklast möjliga berättelse om kvällen och hoppas att indicierna inte håller för fällande dom.

Hukar för kritiken av ovanstående och menar inte att det är vad jag tror har hänt men tycker trots allt det är en tankegång som i vart fall behandlar styckning/MGM.

1. Jag vet inte om andra platser än KJs lägenhet är uteslutna som brottsplats.
2. Polisen har säkert en misstänkt möjlig gärningsman. Om de finns en medhjälpare är sannolikheten större att sanningen kommer fram. Vänskaps som finns idag kan vara borta i morgon.

Teorin om att det skett i någon annans lägenhet är mycket möjlig.
Intressant vore att få veta om hon dog den 4/5 eller senare.
Citera
2013-07-19, 01:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tror inte alls på den där teorierna om fångenskap och tortyr mm. som sjuka hjärnor fantiserar om. Nej, hon vart nog dräpt i hastigt mod i ett bråk av förmodligen sexuell karaktär sedan så fick anhöriga till den skyldige hjälpa till att städa upp efter hans dråp/mord. Tråkigt att man inte kan stå för det man gjort.
Den som gjort detta skulle förmodligen ha ett bättre liv framgent om man erkände sin gärning nu och stod för detta i stället för att försöka leva ett liv med denna illgärning på sitt samvete.
Ett pissliv kommer det ändå att bli för den skyldige och familj.

Du verkar inte alls ha klart för dig vad det här handlar om. Det är inte dråp, det är överlagt och noga planerat mord med > en gärningsman. Time will show ..
Citera
2013-07-19, 08:30
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Orienterare kan hjälpa mordutredning
Citat:
Men det extra ansvaret kommer inte som en glädjande överraskning för alla deltagare.

– Jag hoppas att jag inte kan vara till hjälp. Det är inte det man förväntar sig att stöta på när man är ute i skogen och orienterar, säger [JS] från Kinna, till Ekot.
Citera
2013-07-19, 08:37
Medlem
Knullkungens avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5595624

Här kan ni höra en intervju med polis + orienterare.
Citera
2013-07-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det ligger väl närmast till hands.Det kan nog i mt:s fall ligga mer åt ren klåfingrighet, experimentlusta, nyfikenhet... en lust att vilja plocka isär en människa på samma sätt som ett vapen, en kanin... att testa sin förmåga, sitt mod, sin fältmässiga duglighet; ett mandomsprov... Och säkert påverkan av annat slag; "Håll Sverige rent", etc. Det är lite svårfångat och det erfordras djupgående personstudier mm. - Samtidigt finns bekvämlighet med i bilden: Det är lättare (mindre tungt) att hantera en styckad kropp, och det är enklare att disponera bagageutrymmet om man slipper tänka på diagonaler, likstela leder, jättelånga väskor, osv. - Flera saker av det mt sagt och gjort tycker jag också skulle kunna tyda på en mer renodlad lust att döda. - Lättpåverkad men samtidigt mycket egensinnig.

Ja, just det!

Stämmer bra med den personlighet som "växt fram" i media och här. Och förklarar också de uppenbart klantiga delarna som utredningen så långt lagt i dagen hos mördaren/"undanskaffaren".

Som pikespeak11 skriver: nog ett av de bästa (det bästa?) inläggen i tråden! Fungerar utmärkt som en sammanfattning också.
Citera
2013-07-19, 10:26
Medlem
highfives avatar
Fortsatta sök i skogarna.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6894825
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem