2013-07-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Alltså är Trollhättan en frizon/skyddad verkstad för personer som AJ?
Hur kan en sådan människa ens gå fri efter allt otyg han gjort. Det finns ju nått som heter tvångsvård av psykiskt sjuka människor.
Är alla särbegåvade i Trollhättan? Hur utbred är inaveln och WT-packet där?

Finns det inga akademiker eller normala människor där?
Snälla låt mig inte få fördomar om Trollhättan, men just nu lär jag ju veva ner rutan och åka snabbt förbi när jag åker på semester.
Trollhättans kommun hade år 2010 46457 invånare (http://sv.wikipedia.org/wiki/Trollh%C3%A4ttan). Men du väljer att tro att det bara finns WT, inavel och särbegåvade psykopater efter att ha följt diskussionerna kring 5-6 personer? Du kan nog lugnt utgå från att samtliga tätorter/samhällen/småbyar i landet har mer eller mindre exakt samma procentsats vad gäller andelen våldsamma psykopater. Vågar du alls gå utanför dörren för att ta dig till bilen???
Citera
2013-07-19, 00:41
Medlem
pajk08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pys207
Tror nog att han ska känna sig orolig vilket som inte roligt att gå fri och ha I a pappa och hans vänner efter sej. Själv förstår jag inte att C i f inte gjort något ännu själv hade jag nog gått bärsärk vid detta laget

Läst här i tråden att I s far vart en värsting förr, man undrar över hur han kommer att agera ju längre tiden går, vet nån vilken umgänges krets I s far har idag?
Citera
2013-07-19, 00:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Vad som sagts av vem till vem är ju egentligen fullständigt slöseri med tid att spekulera kring, och överhuvudtaget inte intressant i jakten på hennes kropp. Det är bara att vänta och se vad som kommer fram vid eventuell rättegång.

Att AJ's chef efterlyste honom såg jag som ett skämt. AJ var sjukskriven och därmed inte på plats på åkgräsklipparen, alltså fick någon annan rycka in.

Det var mest för att förstå händelseförloppet under natten som jag skrev och funderade så och är man sjukskriven kommer man ju inte till jobbet, han hade väl inte meddelat chefen bara.
Men visst, du har rätt.
Citera
2013-07-19, 00:45
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men IF har von Willebrands sjukdom, åtminstone har det sagts så i tråden.
Den lindrigaste formen kan man t o m ha utan att det upptäcks förrän man är vuxen, eller inte alls.

Det var någon som antog att hon ev. skulle kunna ha den sjukdomen (efter att ha läst om sjukdomen online) eftersom det är män som drabbas av blödarsjuka via gen från modern.
Citera
2013-07-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajk08
Läst här i tråden att I s far vart en värsting förr, man undrar över hur han kommer att agera ju längre tiden går, vet nån vilken umgänges krets I s far har idag?

Jag skulle inte vilja ha han eller hans umgänge/släkt mm efter mej . Risken kan finnas att en kropp till försvinner
Citera
2013-07-19, 00:58
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
har han "tur" som han brukar ha, och om han ändå skulle dömas till fängelse så är han ändå ute om säg ca 10 år(tvivlar på att han skulle få livstid). då är han 46 och har hela livet framför sig att förstöra livet för andra.

skulle han få vård får man väl hoppas på att han får sitta mycket längre än så pga hans psykiska tillstånd. han har ju inte direkt blivit friskare efter 20 år som kriminell.

Enligt tidningarna här i Skåne, har vi en kvinnomördare på arbetspermission 18 timmar/vecka. Snälle-B*ngt kallas han. Men det är en annan tråd, han fick iaf psykvård för två mord och är nu ute och spatserar, men "bara" 4 timmar per arb.tillfälle
Citera
2013-07-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajk08

Ja, ska man tro sägnerna från förr så är det nog inte Cli** man ska göra sej osams med, och absolut inte ha ihjäl hans dotter - OM hon nu är död, men det utgår jag nästan ifrån nu, denna gärningsman kommer ju för alltid att behöva ögon i nacken.
Citera
2013-07-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Trollhättans kommun hade år 2010 46457 invånare (http://sv.wikipedia.org/wiki/Trollh%C3%A4ttan). Men du väljer att tro att det bara finns WT, inavel och särbegåvade psykopater efter att ha följt diskussionerna kring 5-6 personer? Du kan nog lugnt utgå från att samtliga tätorter/samhällen/småbyar i landet har mer eller mindre exakt samma procentsats vad gäller andelen våldsamma psykopater. Vågar du alls gå utanför dörren för att ta dig till bilen???

Fick mer en känsla av att det är bättre möjlighet att härja fritt på lands bygden och att det är en helt annan mentalitet som öppnar upp för just WT-pack utan att någon motsätter sig det hela tills det är för sent?

Du har nog rätt, jag har nog min foliehatt allt för mycket neddragen över huvudet och bör nog lätta på den. Jag ber om ursäkt om jag trampat hederliga Trollhättan bor på fötterna.

Nog om detta, fokus på att hitta I*
Citera
2013-07-19, 01:14
Medlem
bokfodrals avatar
Hur länge hade Id* bott på Ö Margaretavägen? Några år var det väl? Tänkte på den här adressen som också dyker upp som bostadsadress för henne

http://goo.gl/maps/YuXnB
Citera
2013-07-19, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Vi vet att TB och AJ är goda vänner.
TB umgås med wolfpack.
Troligt är att TB och AJ festat en del med wolfpack.
Men även om AJ festat med Wolfpack (eller annat gäng) och även om han känner dem väl: skulle de verkligen gå in och hjälpa till med en sådan här sak? Han är inte medlem i gänget även om han finns i periferin kring dem, han är inte ens hangaround utan en bekant. Varför skulle de riskera sina egna business, och lätträknade dagar i frihet, för honom?

Eller funkar det så?
"Tjena, det är AJ här. AJ! Du vet, jag var på fest hos er några gånger förra månaden. Jag kom dit med TB. Ja precis, nu minns du mig? Haha kanon. Du, apropå ingenting, jag har ett litet problem här. Ja, skulle behöva hjälp med en grej. En kropp. Nej, inget jävla rådjur haha. Det är en tjej här som jag har råkat ta död på, och jag vill VERKLIGEN inte åka in för detta. Men jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig att sänka ner henne i en tunna med syra så att hon försvinner så jag slipper oroa mig för ett mordåtal? Ni kan det? Fan, skitbra! Jag kommer över med en gång! Skitsnällt verkligen!"
Citera
2013-07-19, 01:19
Medlem
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2255427-villabrand-utanfor-uddevalla

Det är mycket nu. Denna kåk ligger mellan Uddevalla - Vänersborg - Trollhättan och där har både bilen och huset brunnit upp. Oberoende av varandra.

Smutta på den om ni orkar...
Citera
2013-07-19, 01:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2255427-villabrand-utanfor-uddevalla

Det är mycket nu. Denna kåk ligger mellan Uddevalla - Vänersborg - Trollhättan och där har både bilen och huset brunnit upp. Oberoende av varandra.

Smutta på den om ni orkar...

Nån relevans till den här tråden, tror du?

http://goo.gl/maps/qs9xP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in