Citat:
Ursprungligen postat av
Kanel-Kalle
Om jag får återspegla en händelse, väldigt grovt och utan att avslöja vilket fall jag pratar om (då det inte är officiell) så kan jag säga att det skedde ett mord, och det minst ett dygn innan polisen tog detta på allvar, så va mordplatsen städad (om än inte bra) och liket va bortforslat (ej styckat vid tidpunkten) så tycker inte jag att det är kort om tid.
På tre dagar så hinner man gömma och stycka och elda upp eller gräva ner eller bada i syra, vilket man nu vill, med goda marginaler.
Ja, på tre dagar hinner man mycket. Men när AJ och eventuella medbrottslingar lämnar platsen så lämnar man en nedblodad lägenhet med ett barn i, man lämnar tydliga blodspår efter sig i trapphuset. Då har man helt plötsligt inte tre dagar på sig. Med facit i hand: ja, gott om tid. Där och då: nej, då är det bråttom att göra sig av med kroppen för den vill man INTE bli tagen på bar gärning med!
Det är en jäkla skillnad på vad vi vet idag och vad AJ visste när han lämnat lägenheten. På ett par minuter hade någon kunnat upptäcka vad som skett och larmat polisen, han hade ingen tid alls! Då åker man inte jättelångt för att gömma kroppen skitbra.
Att kroppen inte hittats ännu betyder bara att vi/polisen/MPS ännu inte hittat rätt enkla och snabba ställe. Det är många mil skog att beta av.
Och dina idéer om att de skulle ha tillgång till syra i tillräckliga mängder tror jag vi kan avskriva direkt. Att AJ har pratat om kontakter med Bandidos är jag 100% övertygad om att vi kan avskriva som tomma hot för att sätta skräck i folk som inte har tillräcklig skräck för honom själv. Titta på vad det är för människor som är med i Bandidos och X-Team. Verkar de ariska tycker du? Tror du att en uttalad nazist som AJ skulle vilja beblanda sig med dem? Tror du att de vill ha med honom att göra?