2013-07-19, 00:16
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Är man dömd 20+ ggr i domstol (så får du tillägga alla ggr han sluppit straff också) så är det helt galet att han inte behövt undergå en psyk. undersökning. Tänk bara så många fler han kommer skada i framtiden! Att inte samhället kan stoppa detta?!

Men om han anses psykisk sjuk efter P7:an så sänds han troligen vidare till stora sinnesundersökningen.... och om den ger samma resultat så finns risken att han kommer ut tidigare än om han får livstid t ex. Vill vi ha ut honom alls i framtiden?!
Citera
2013-07-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Undrar hur den här AJ känner sig nu när han är fetkörd?
Är han nöjd och tillfredsställd över uppmärksamheten, och läser tidningar, flashback och dejtar brudar?

Eller är han livrädd för att han är ensam, och kommer att bli en simpel kvinnomisshandlare, och för alltid hatad kvinnomördare med åratal innanför murarna, eller en oviss framtid i frihet?

Tror nog att han ska känna sig orolig vilket som inte roligt att gå fri och ha I a pappa och hans vänner efter sej. Själv förstår jag inte att C i f inte gjort något ännu själv hade jag nog gått bärsärk vid detta laget
Citera
2013-07-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Varför en hund?
Antar att du tänker på liklukt, alla hundar bryr sig inte om det, säkert inte ens en bråkdel.
Då skulle man inte behöva specialträna dom.
Jag skulle tro att de flesta ouppfostrade hundar dras till kadaverlukt, om inte annat så för att rulla sig eller stryka sig mot den döda kroppen.

Off topic, vad skulle ni med dörren till?
Citera
2013-07-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Om jag får återspegla en händelse, väldigt grovt och utan att avslöja vilket fall jag pratar om (då det inte är officiell) så kan jag säga att det skedde ett mord, och det minst ett dygn innan polisen tog detta på allvar, så va mordplatsen städad (om än inte bra) och liket va bortforslat (ej styckat vid tidpunkten) så tycker inte jag att det är kort om tid.
På tre dagar så hinner man gömma och stycka och elda upp eller gräva ner eller bada i syra, vilket man nu vill, med goda marginaler.
Ja, på tre dagar hinner man mycket. Men när AJ och eventuella medbrottslingar lämnar platsen så lämnar man en nedblodad lägenhet med ett barn i, man lämnar tydliga blodspår efter sig i trapphuset. Då har man helt plötsligt inte tre dagar på sig. Med facit i hand: ja, gott om tid. Där och då: nej, då är det bråttom att göra sig av med kroppen för den vill man INTE bli tagen på bar gärning med!

Det är en jäkla skillnad på vad vi vet idag och vad AJ visste när han lämnat lägenheten. På ett par minuter hade någon kunnat upptäcka vad som skett och larmat polisen, han hade ingen tid alls! Då åker man inte jättelångt för att gömma kroppen skitbra.

Att kroppen inte hittats ännu betyder bara att vi/polisen/MPS ännu inte hittat rätt enkla och snabba ställe. Det är många mil skog att beta av.

Och dina idéer om att de skulle ha tillgång till syra i tillräckliga mängder tror jag vi kan avskriva direkt. Att AJ har pratat om kontakter med Bandidos är jag 100% övertygad om att vi kan avskriva som tomma hot för att sätta skräck i folk som inte har tillräcklig skräck för honom själv. Titta på vad det är för människor som är med i Bandidos och X-Team. Verkar de ariska tycker du? Tror du att en uttalad nazist som AJ skulle vilja beblanda sig med dem? Tror du att de vill ha med honom att göra?
Citera
2013-07-19, 00:20
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag köpte en såg när jag skulle stycka ett vildsvin. Den använde jag en enda gång! Resten med kniv från köket. Jag vet inte varför en del tror att man ska ha stora yxor och skit, det är ingen Belgian Blue som ska styckas om man snackar får, svin/gris eller för all del - människa. Och vem har sagt att en ev. styckning har utförts som en riktig styckning? Man behöver ju knappast filéa, skära upp kotletter, revben, skinka etc? Det handlar troligtvis inte om en fetisch, utan en form av styckning som underlättar själva transporten av människan.
Har man trancherat en kyckling, kalkon eller för all del en helstekt gris så fixar du smidigt en människokropp också.
Så ni får ta och akta er för frugan!
Citera
2013-07-19, 00:21
Medlem
Citat:
Men om han anses psykisk sjuk efter P7:an så sänds han troligen vidare till stora sinnesundersökningen.... och om den ger samma resultat så finns risken att han kommer ut tidigare än om han får livstid t ex. Vill vi ha ut honom alls i framtiden?!

Helst inte.
Men i det här landet har vi ju inget straff, bara fångvård eller psykvård med utegångsförbud.
För andras väl.

Kanske dags att återgå till tråden om var Ida kan finnas och vad hon utsatts för ??
Citera
2013-07-19, 00:22
Medlem
meegaminds avatar
Citat:

har han "tur" som han brukar ha, och om han ändå skulle dömas till fängelse så är han ändå ute om säg ca 10 år(tvivlar på att han skulle få livstid). då är han 46 och har hela livet framför sig att förstöra livet för andra.

skulle han få vård får man väl hoppas på att han får sitta mycket längre än så pga hans psykiska tillstånd. han har ju inte direkt blivit friskare efter 20 år som kriminell.
Citera
2013-07-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Mannen i Örebro som antas ha styckat sin älskarinna i sin och sambons lägenhet använde väl bara köksknivar.

Någon som minns ifall det var annorlunda?

Han gjorde ett hyfsat försök.
Det var nog lite mer än en blodpöl i hallen.
Citera
2013-07-19, 00:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Han gjorde ett hyfsat försök.
Det var nog lite mer än en blodpöl i hallen.

I vilket fall så tog det nästan tre månader innan de hittade blodet under golvplankorna. Så jag tror nog att GM skulle klara det i detta fallet också med enbart köksknivar.
Citera
2013-07-19, 00:36
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
får dem?

Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Undrar hur den här AJ känner sig nu när han är fetkörd?
Är han nöjd och tillfredsställd över uppmärksamheten, och läser tidningar, flashback och dejtar brudar?

Eller är han livrädd för att han är ensam, och kommer att bli en simpel kvinnomisshandlare, och för alltid hatad kvinnomördare med åratal innanför murarna, eller en oviss framtid i frihet?

Jag tror han är rädd och fetkörd, alla vet ju vem han är och skulle han mot förmodan klara sej ur det här så tror jag tiden i frihet blir intressant att läsa om framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Allt det där är så konstigt! Hans chef efterlyser honom på facebook och jag vet inte hur seriöst det var mellan IF och AJ, om han ville mer än hon, om han trott att hon ville lika mycket som honom men kanske fått veta att hon sagt till PT om att kanske börja om med honom längre fram?
Vad som sagts av vem till vem är ju egentligen fullständigt slöseri med tid att spekulera kring, och överhuvudtaget inte intressant i jakten på hennes kropp. Det är bara att vänta och se vad som kommer fram vid eventuell rättegång.

Att AJ's chef efterlyste honom såg jag som ett skämt. AJ var sjukskriven och därmed inte på plats på åkgräsklipparen, alltså fick någon annan rycka in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in