Citat:
Ursprungligen postat av
Pellebelle
Kanske inte så kul, men åren då Baggio spelade i Brescia var kanske klubbens bästa tid rent sportsligt.
Jodå, visst fan var det kul på den tiden. Men Snillet länkade ju till 01/02-laget så det var det jag fördjupade mig i & sanningen är ju att Baggio var skadad länge den säsongen & att Tare spelade istället för honom. Det låter ju inte så kul. Som jag skrev efter 28 omgångar så står Baggio noterad för 9 matcher & 7 mål. Tare på 23 matcher & 5 mål.
Okej, 0-5 borta mot Juventus låter ju lite hårt så jag ska kanske berätta hur hemmamatcherna före & efter genomklappningen gick för att nyansera bilden. 3-0 mot Fiorentina & 3-0 mot Bologna! Ganska bra faktiskt.
Baggio spelades in i laget efter det långa uppehållet & fick hoppa in mot Fiorentina & Juventus. Mot Juve vet ni ju hur det gick =

. Mot Fiorentina kom Baggio in i 70:e & inkasserar ett snittbetyg på sanslösa 8,16!! Hur är det ens möjligt på 20 minuter? Tuttosport väljer faktiskt att bränna av en 9:a i betyg. Även Guardiola får fina betyg för den matchen så hans tid i Italien var inte helt misslyckad.
För att illustrera hur man kunde ställa upp med Baggio i laget kan vi titta på Bologna-matchen då Baggio äntligen var med från start igen. 3-5-2 spelade Mazzone ofta så det blir representativt.
Luca Castellazzi
Fabio Petruzzi
Alessandro Calori
Amedeo Mangone
Markus Schopp
Antonio Filippini
Andrés Yllana
Emanuele Filippini
Jonathan Bachini
Roberto Baggio
Luca Toni
Här fick österrikaren Schopp spela från start. Jag tror väl snarare att han låg centralt & Yllana på kanten. Vet inte varför de skriver så här. Bachini var ett nyförvärv i det här läget. En värvning som skulle göra stor succé.
Hela den offensiva trion Baggio-Toni-Bachini får höga betyg över 7. De gör också vars ett mål. Österrikaren Schopp är faktiskt den ende som inkasserar kasst betyg.
Bland de ordinarie spelarna är det Luca Toni & Emanuele Filippini som utmärker sig med väldigt höga snittbetyg den här säsongen.