Resultat: .
0%
röster
2013-07-19, 00:18
Medlem
Spinnacers avatar
Enligt Gazettan och flera andra sidor så har Moratti sålt 75% av Inter för €300m till den indonesiske miljardären Erick Thohir http://en.wikipedia.org/wiki/Erick_Thohir

Ny stadion och stjärnvärvning på g?
2013-07-19, 00:27
Medlem
Det finns tre spelare som jag följt intensivt. Baresi, Baggio och Pirlo. Mina husgudar.

Baresi var den som formade min syn på Calcio. Hur han styrde allt och alla. Och hur han sedan var hjärnan och hjärtat bakom Milans framgångar.

Pirlo är väl den som varit tydligast i tråden, även om jag valt att tona ned det lite nu när alla i princip är överens om hans storhet.

Men Baggio var fan personligt. Min son föddes under hans tid i Brescia och jag hade långtgående diskussioner med min fru om att döpa honom efter Baggio. Men det var tur att hon lyckades övertala mig att släppa det. Det blev istället Luigi. Gigi…

Annars har det blivit mycket snack om hans tid i Brescia. Och det var ju inte då han briljerade, även om jag njöt av hur han förändrade sitt spel. Han hade tappat en del av sin snabbhet, och valde därför att trissa upp tempot något galet genom at konsekvent spela med ett tillslag. Hela tiden. Hade alltid ett par möjligheter klara i huvudet. Fantastiskt att se.

Efter Maradona är han den bästa spelaren jag har upplevt…
2013-07-19, 00:30
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Kanske inte så kul, men åren då Baggio spelade i Brescia var kanske klubbens bästa tid rent sportsligt.

Jodå, visst fan var det kul på den tiden. Men Snillet länkade ju till 01/02-laget så det var det jag fördjupade mig i & sanningen är ju att Baggio var skadad länge den säsongen & att Tare spelade istället för honom. Det låter ju inte så kul. Som jag skrev efter 28 omgångar så står Baggio noterad för 9 matcher & 7 mål. Tare på 23 matcher & 5 mål.

Okej, 0-5 borta mot Juventus låter ju lite hårt så jag ska kanske berätta hur hemmamatcherna före & efter genomklappningen gick för att nyansera bilden. 3-0 mot Fiorentina & 3-0 mot Bologna! Ganska bra faktiskt.

Baggio spelades in i laget efter det långa uppehållet & fick hoppa in mot Fiorentina & Juventus. Mot Juve vet ni ju hur det gick = . Mot Fiorentina kom Baggio in i 70:e & inkasserar ett snittbetyg på sanslösa 8,16!! Hur är det ens möjligt på 20 minuter? Tuttosport väljer faktiskt att bränna av en 9:a i betyg. Även Guardiola får fina betyg för den matchen så hans tid i Italien var inte helt misslyckad.

För att illustrera hur man kunde ställa upp med Baggio i laget kan vi titta på Bologna-matchen då Baggio äntligen var med från start igen. 3-5-2 spelade Mazzone ofta så det blir representativt.

Luca Castellazzi

Fabio Petruzzi
Alessandro Calori
Amedeo Mangone

Markus Schopp
Antonio Filippini
Andrés Yllana
Emanuele Filippini
Jonathan Bachini

Roberto Baggio
Luca Toni

Här fick österrikaren Schopp spela från start. Jag tror väl snarare att han låg centralt & Yllana på kanten. Vet inte varför de skriver så här. Bachini var ett nyförvärv i det här läget. En värvning som skulle göra stor succé.

Hela den offensiva trion Baggio-Toni-Bachini får höga betyg över 7. De gör också vars ett mål. Österrikaren Schopp är faktiskt den ende som inkasserar kasst betyg.

Bland de ordinarie spelarna är det Luca Toni & Emanuele Filippini som utmärker sig med väldigt höga snittbetyg den här säsongen.
2013-07-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Enligt Gazettan och flera andra sidor så har Moratti sålt 75% av Inter för €300m till den indonesiske miljardären Erick Thohir http://en.wikipedia.org/wiki/Erick_Thohir

Ny stadion och stjärnvärvning på g?

Nainggolan!

Men på allvar så är detta en gigantisk sak som till stor del skett i det tysta. Jag har tidigare frågat hur interisti ser på detta. Fick inget svar...

Jag tycker inte om att den utvecklingen nu nått Italien. Och om Cellino skulle sälja till en arab, ryss, asiat osv, så vet jag inte om jag vill vara med längre...

Just Inter har ju en annan historia, så kanske?
2013-07-19, 00:34
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns tre spelare som jag följt intensivt. Baresi, Baggio och Pirlo. Mina husgudar.

Baresi var den som formade min syn på Calcio. Hur han styrde allt och alla. Och hur han sedan var hjärnan och hjärtat bakom Milans framgångar.

Pirlo är väl den som varit tydligast i tråden, även om jag valt att tona ned det lite nu när alla i princip är överens om hans storhet.

Men Baggio var fan personligt. Min son föddes under hans tid i Brescia och jag hade långtgående diskussioner med min fru om att döpa honom efter Baggio. Men det var tur att hon lyckades övertala mig att släppa det. Det blev istället Luigi. Gigi…

Annars har det blivit mycket snack om hans tid i Brescia. Och det var ju inte då han briljerade, även om jag njöt av hur han förändrade sitt spel. Han hade tappat en del av sin snabbhet, och valde därför att trissa upp tempot något galet genom at konsekvent spela med ett tillslag. Hela tiden. Hade alltid ett par möjligheter klara i huvudet. Fantastiskt att se.

Efter Maradona är han den bästa spelaren jag har upplevt…
Jag förstod att det var personligt och man får hålla med om att Baggios spel kan charma alla som gillar fotboll. Gillar också din Baresi hyllning, utan honom hade inte Maldini varit densamme tror jag, även om adepten vart en hyfsad försvarsspelare han också.
2013-07-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag förstod att det var personligt och man får hålla med om att Baggios spel kan charma alla som gillar fotboll. Gillar också din Baresi hyllning, utan honom hade inte Maldini varit densamme tror jag, även om adepten vart en hyfsad försvarsspelare han också.

Absolut. Det finns en god anledning till att Milan varit mitt "andralag". Stafetten Baresi - Maldini kryddat med underbara stjärnor och alltid god stämning. Borde fan charma de flesta...

Baresi började spela i Milans A-lag 1977, spelade tolv år tillsammans med Maldini, och Maldini avslutade sin karriär 2009. Det är 32 år...

Och sedan kom som sagt Pirlo... Har alltid varit underskattad, men ses nu på ålderns höst som den stora stjärna han alltid har varit.
2013-07-19, 01:03
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du har säkerligen följt Baggio bättre än mig men att jämföra "Il divino codino" med Totti, Del piero och Maldini och påstå att han dessutom skulle vara bättre är ändå väl enögt. Dessa sansande personer håller nog på ett lag som Baggio spelat i gissar jag.
Missförstå mig inte jag tycker också att matcherna med Baggio på plan var det bästa som fanns.

Dom där spelarna spelade ju i samma lag hela tiden. Då blir möjligheten till riktig legendstatus mycket större. I historiens bedömning håller det inte att byta lag hela tiden. Det där kommer ligga Ibrahimovic till last vid en internationell historisk bedömning. Som en spelare som Juan Pablo Sorín som ständigt bytte lag. Helt bortglömd i Europa men väldigt förknippad med Argentinas landslag & således ytterst stor där.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Jag tycker inte om att den utvecklingen nu nått Italien. Och om Cellino skulle sälja till en arab, ryss, asiat osv, så vet jag inte om jag vill vara med längre...

Just Inter har ju en annan historia, så kanske?

Håller med dig här. Ibrahimovic, Cavani, Lavezzi & Blaise Matuidi har av olika anledningar varit favoriter hos mig på senare år. Alla de spelar i Paris SG nu. Staden är ju fantastisk, skön arena, cool klubb. Har följt laget rätt mycket förr via Eurosport så klubben är mycket bekant för mig, bla Sorín spelade där ett tag. Har en närstående som bodde där i många år så det blir mycket Parissnack ofta.

Men hålla på PSG? Njäää...det känns väl inget vidare i dagsläget för mig faktiskt. Det är vissa detaljer som bara inte passar för min del.
2013-07-19, 01:21
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Dom där spelarna spelade ju i samma lag hela tiden. Då blir möjligheten till riktig legendstatus mycket större. I historiens bedömning håller det inte att byta lag hela tiden. Det där kommer ligga Ibrahimovic till last vid en internationell historisk bedömning. Som en spelare som Juan Pablo Sorín som ständigt bytte lag. Helt bortglömd i Europa men väldigt förknippad med Argentinas landslag & således ytterst stor där.

Håller med dig här. Ibrahimovic, Cavani, Lavezzi & Blaise Matuidi har av olika anledningar varit favoriter hos mig på senare år. Alla de spelar i Paris SG nu. Staden är ju fantastisk, skön arena, cool klubb. Har följt laget rätt mycket förr via Eurosport så klubben är mycket bekant för mig, bla Sorín spelade där ett tag. Har en närstående som bodde där i många år så det blir mycket Parissnack ofta.

Men hålla på PSG? Njäää...det känns väl inget vidare i dagsläget för mig faktiskt. Det är vissa detaljer som bara inte passar för min del.

Så kan det säkert vara (gällande spelarnas status gällande klubbtillhörighet) men även bortsett från detta så har man ju en viss ranking gällande sina favoritspelare. (oavsett klubb). Här är mina ess genom alla år jag kollat på sporten i Seria A.
1 Maradona
2 Totti
3 Maldini
3 Savićević
4 Baresi
5 Ronaldo
6 Batistuta
7 Ibrahimovic
8 Pirlo
9 Del Piero
10 Boban
2013-07-19, 01:51
Medlem
Så hur länge dröjer det innan the fat Spanish waiter får kicken som tränare från Napoli, hinner han förvandla laget till Ñapoli innan De Laurentiis får nog? Det ryktas ju redan om Reina

Jag tippar på att han ryker efter en halv säsong (any takers?), samma som jag tippade att han skulle få stanna i Inter. Jag tvivlar nämligen på att han har lärt sig någon över huvud taget sen han fick sparken sist.
2013-07-19, 02:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Så hur länge dröjer det innan the fat Spanish waiter får kicken som tränare från Napoli, hinner han förvandla laget till Ñapoli innan De Laurentiis får nog? Det ryktas ju redan om Reina

Jag tippar på att han ryker efter en halv säsong (any takers?), samma som jag tippade att han skulle få stanna i Inter. Jag tvivlar nämligen på att han har lärt sig någon över huvud taget sen han fick sparken sist.

Lite konstigt att de låter honom hållas. Spanien-tricket fungerar i England, men inte särskilt ofta i Italien. Det finns massa duktiga spelare inom Serie A, varför inte köpa där?
2013-07-19, 02:23
Medlem
anteri17s avatar
Det finns ingen anledning att betvivla Benitez. Jag tycker faktiskt Albiol har fått alldeles för lite speltid i Real. I Valencia var han närmast en världsback. Callejon är ju som Lavezzi, fast mindre löpstark men betydligt spelskickligare. Visserligen gick kanske båda för överpriser, men de kommer säkerligen göra nytta. Vore lite coolt om Benitez tar revansch på alla och dammar dit en scudetto. Konstigt hur en framgångsrik tränare i tre olika storklubbar har sånt dåligt rykte. Missen i Inter var trots allt fullt logisk.

Själv tycker jag att årets säsong med ett starkare Roma, ännu mer spännande Viola, pånyttfött och galenskapsinspirerat Inter, renoverat Napoli, Balotelli-hela-säsongen-Milan, ett CL-vinnar-starkt Juve och ett tråkigt Lazio, kommer bli bättre än på väldigt länge. Alla matcher mellan dessa lag är ju bara dumt att missa. Dessutom är det bara kul med lite förändringar bland storspelarna också. Med smarta värvningar och mycket goda försäljningar är det pessimistiskt att spåna vidare på Serie A:s nergång.
2013-07-19, 02:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det finns ingen anledning att betvivla Benitez. Jag tycker faktiskt Albiol har fått alldeles för lite speltid i Real. I Valencia var han närmast en världsback. Callejon är ju som Lavezzi, fast mindre löpstark men betydligt spelskickligare. Visserligen gick kanske båda för överpriser, men de kommer säkerligen göra nytta. Vore lite coolt om Benitez tar revansch på alla och dammar dit en scudetto. Konstigt hur en framgångsrik tränare i tre olika storklubbar har sånt dåligt rykte. Missen i Inter var trots allt fullt logisk.

Själv tycker jag att årets säsong med ett starkare Roma, ännu mer spännande Viola, pånyttfött och galenskapsinspirerat Inter, renoverat Napoli, Balotelli-hela-säsongen-Milan, ett CL-vinnar-starkt Juve och ett tråkigt Lazio, kommer bli bättre än på väldigt länge. Alla matcher mellan dessa lag är ju bara dumt att missa. Dessutom är det bara kul med lite förändringar bland storspelarna också. Med smarta värvningar och mycket goda försäljningar är det pessimistiskt att spåna vidare på Serie A:s nergång.

Bredaste toppen i Europa?

Oavsett vad BL-fans sitter och gapar, stönar, svamlar, dreglar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in