2013-07-18, 22:19
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Förvisso, men syftet med att hon ringde kan ha varit ett rop på hjälp men innan han fattade det så kanske de hamnade i gamla roller och mönster, hörde det man ville höra och så blev det bråk av det istället för att hon fick fram sitt egentliga budskap? Tanken kanske var att ringa på hjälp, att det skulle höras igenom men tjafs dem emellan kanske låg under ytan ofta?

jo, det är helt möjligt. tycker dock man skulle göra allt för att undvika ett bråk. känner PT och id* varandra så pass väl som dem bör ha gjort så borde han förstå om hon känner sig hotad. men han kanske tyvärr inte hade alla hästar hemma denna kväll heller, då han var påverkad.
Citera
2013-07-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Ja har I.F ringt P.T och inte tvärt om så osar det lite om det för hon hade ju försökt få besöksförbud på P.T.

Det finns ju en möjlighet att det är AJ som övertalat Id om att försöka få besöksförbud på PT? Han har säkert inte haft något emot det iallafall, och jag tror AJ är duktig på att ljuga och manipulera andra...
Citera
2013-07-18, 22:21
Medlem
Skrev inte AJ nåt på Facebook att någon hade gjort honom besviken samma helg och att han nu plötsligt hade en massa tid över om nån annan ville göra nåt. Kan det ha varit id@ som ställt in nåt med honom som fått honom att bli vansinnig? Så har hon gått med på att möta honom ändå och det känns som han har kontroll igen men så plötsligt vill hon ringa PT. Eller var den facebookuppdateringen tidigare? I o f s menlöst att spekulera om. Vi är ju alla klara över att han kan göra nåt sånt här utan några större motiv.
Citera
2013-07-18, 22:25
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
AJ tror jag är kababel till det mesta, är man ett känslokallt monster utan spärrar så har man nog inga skrupler eller hämningar för fem öre. Det är ju bara tragiskt för de inblandade att nåt sånt här ska hända innan rättsväsendet FATTAR att låsa in såna som AJ. Jag blir bara så förbannad att en ung kvinnas/mors liv ska ta slut med förskräckelse för en sån där jävla galning ska springa lös i samhället!! Varningsklockorna har ringt för längesen längesen.... men vad görs?... Ne man fortsätter att sova

Är man dömd 20+ ggr i domstol (så får du tillägga alla ggr han sluppit straff också) så är det helt galet att han inte behövt undergå en psyk. undersökning. Tänk bara så många fler han kommer skada i framtiden! Att inte samhället kan stoppa detta?!
Citera
2013-07-18, 22:26
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Skrev inte AJ nåt på Facebook att någon hade gjort honom besviken samma helg och att han nu plötsligt hade en massa tid över om nån annan ville göra nåt. Kan det ha varit id@ som ställt in nåt med honom som fått honom att bli vansinnig? Så har hon gått med på att möta honom ändå och det känns som han har kontroll igen men så plötsligt vill hon ringa PT. Eller var den facebookuppdateringen tidigare? I o f s menlöst att spekulera om. Vi är ju alla klara över att han kan göra nåt sånt här utan några större motiv.

Jo, det har jag sett och också att han skrev nåt om att han somnade med nåns smak på sina läppar.
Citera
2013-07-18, 22:26
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
jo, det är helt möjligt. tycker dock man skulle göra allt för att undvika ett bråk. känner PT och id* varandra så pass väl som dem bör ha gjort så borde han förstå om hon känner sig hotad. men han kanske tyvärr inte hade alla hästar hemma denna kväll heller, då han var påverkad.

Alkohol är en stor tjafsbov, helt sant.
Citera
2013-07-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När GM åkte till DB och hämtade bilen hade han ett restaurangkök intill. Det fanns nog en del verktyg där. Men behöver man mer än kniv? Vi har diskuterat det i bodentråden, och flera har hävdat att kniv duger.

Nu är det inte så många fall där styckmord har kunnat verifieras.
Det fall där endast kniv har brukats har GM haft andra yrkeskunskaper än kock i bagaget.
De som kan klassas som amatörstyckningar, har använt betydligt grövre verktyg än vad som normalt finns besticklådan.
Citera
2013-07-18, 22:36
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Är man dömd 20+ ggr i domstol (så får du tillägga alla ggr han sluppit straff också) så är det helt galet att han inte behövt undergå en psyk. undersökning. Tänk bara så många fler han kommer skada i framtiden! Att inte samhället kan stoppa detta?!

Herregud! Ja det är en skam för det svenska rättssystemet och för resten av det samhälle som ska bidra till att sånt här inte händer. Nu har det hänt IGEN och det kommer att fortsätta hända ända tills den dagen de här myndigheterna plockar upp händerna ur sina kalsonger och börjar göra nånting åt det.. På riktigt!
AJ skulle ju vara inom lås och bom för längesen, då hade I*a levt nu tillsammans med sina barn och fått se dem växa upp.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-18 kl. 22:39.
Citera
2013-07-18, 22:38
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Förresten Mega, vi hade Herrestadsfjället på tapeten här idag vilket jag vet du och Reimer varit inne på ett flertal tillfällen. Jag och Quarrel fick lite kvitter idag ang just Fjället
Citera
2013-07-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Pappan pratade 23:30 och PT efter det. Så tidsmässigt passar det att GM eller medhjälpare kom vid 1-2-tiden i Volvon.

Har vittnet till bilen uppgett på vilken väg och i vilken riktning bilen setts åka?
Citera
2013-07-18, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Har vittnet till bilen uppgett på vilken väg och i vilken riktning bilen setts åka?
Japp. Natten mot söndag i riktning mot Östra Margaretavägen.
Citera
2013-07-18, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det här med att hon ropat Varg, är det en person som heter så eller menade man att hon ropat på vargen så många gånger att ingen tror henne eller menades nån person? Erkänner att jag inte har kläm på just det där.
Jag fick för mig, i början av tråden att hon ropat varg som i wolfpack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in