Citat:
För att försöka vara lite pragmatisk så är det två aspekter jag tycker är viktiga. Ingen av dessa har mördat innan (vad vi vet). DB har erfarenhet av lik (släkt som döda) men det är inte samma sak som att dräpa någon. Att stå där med ett lik tror jag är en stressfaktor nog oavsett hur tuff kvinnomisshandlare man är eller ej.
Faktor nr2 är då man upptäcker att blodet sölar i trapphuset. Eftersom man inte städar upp efter sig, så är detta en stressfaktor.
Vem ska de stressa emot? AJ, som befunnit sig på mordplatsen och som varit i telefonkontakt.
Stressen gör att de fort som sjutton vill bli kvitt liket. Att det ännu inte är funnet behöver inte på något sätt tyda på att det inte finns på Hunneberg t.ex.
Faktor nr2 är då man upptäcker att blodet sölar i trapphuset. Eftersom man inte städar upp efter sig, så är detta en stressfaktor.
Vem ska de stressa emot? AJ, som befunnit sig på mordplatsen och som varit i telefonkontakt.
Stressen gör att de fort som sjutton vill bli kvitt liket. Att det ännu inte är funnet behöver inte på något sätt tyda på att det inte finns på Hunneberg t.ex.
Precis! Just det där med att man fått blod i trapphuset har nog gjort dem oerhört nervösa. Nu när vi sitter här med facit i hand så vet vi att oavsett om det blivit upptäckt direkt så tar det ändå tid innan folk reagerar och därmed också polisen. Men det tror jag inte AJ har gjort. Han har nog till och med trott att så fort blodet upptäcks så finns det snutar överallt. Man tänker nog alltid det värsta i det läget. Och därför håller jag med dig fullt ut att de dumpat kroppen snabbt, lätt och panikartat även om de har en brottslig historik bakom sig som skulle kunna hindra att panikfasen infinner sig.
Sen tror inte jag att AJ känner sig tuff över att misshandla kvinnor utan det är nog bara nåt som han inte kan stoppa sig själv från att göra när de inte gör som han säger. Tänker mycket på hur han försöker framstå som person (charmig, intelligent och vältalig) och han är nog inte dummare än att han vet att folk tycker det är sjukt när man misshandlar kvinnor oavsett om de säger det till honom eller ej. I hans sällskap kan det säkert vara coolt och ge coolhetspoäng att misshandla andra män men inte kvinnor. Det tvivlar jag på. Det här sista har inte med ditt citat att göra utan mest över min syn på honom som psykopat.