2013-07-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Jag är iaf helt övertygad om att ev misshandel av offer startar direkt efter samtal med P.T.
A.J är mäktigt förbannad efter samtalet och då vet många av oss vad som kommer att hända.

Kan bara hålla med dig!
Citera
2013-07-18, 21:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
heh, eller så vill polisen försöka lösa fallet utan flashbacks spekulationer om Alien Abduction, syra, massförintelse, mördarsniglar..

Hade jag varit dem hade det varit mycket knapphändig information som läkt ut. Inte minst då ngn individ blivit omnämnd och sedan påstås sig ha blivit misshandlad

Håller med dig, man vill få det att bli krångligare än vad det är. Aj fick ett Psykbryt för att han förmodligen blev avvisad och I*a sa några väl valda ord och det fick AJ:s tjusiga Ego att krackelera. I*a dör och i panikstress ringer han sina undersåtar och de gör sig av med kroppen på det bästa sätt de kan komma på. Tror inte de ville hantera liket så länge, utan bara så snabbt som möjligt göra sig av med det.
Citera
2013-07-18, 21:01
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Låter inte helt omöjligt. OM (hypotetiskt) AJ bar sig skumt åt och hon hade en dålig känsla och inte fick tillfälle att prata ostört. Då kan jag tänka mig att man ringer någon och hoppas h*n kan läsa mellan raderna. Å andra sidan så skulle kanske hennes pappa lättare ha märkt om något lät fel, men det kan ju ha hänt något mellan telefonsamtalen... Är vi förresten säkra på att hon ringde och inte PT?

Det var det jag menade, nån som kan läsa mellan raderna, för nog visste IF mycket väl vad AJ gick för? Eller så gjorde samtalet med pappan att AJ sneade och då ringde hon PT, om det nu var hon som ringde och inte han?

Edit: Det var hon som ringde PT och kanske då som ett rop på hjälp att han skulle läsa mellan raderna?
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-18 kl. 21:04.
Citera
2013-07-18, 21:03
Medlem
bagarn29s avatar
Jag tycker att det är imponerande att ingenting läkt ut från polisen mer än vad de själva sagt i media.

Jag tycker det på något sätt borgar för att de har bra koll på situationen så vi ska inte gnälla på polisen.
Citera
2013-07-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
AJ har ju ett känt kontrollbehov och han dejtar IF men hon i sin tur, enligt PT, var beredd på att börja om på ny kula med honom och det tålde kanske inte AJ?

Kan det vara så att middagen med IF var riggad. Avsikten var inget gullande på tu man hand, utan AJ kände sig sviken och åkte dit med avsikten att varna IF. IF ringer PT och sen händer...... vad som nu har inträffat?
Citera
2013-07-18, 21:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det var det jag menade, nån som kan läsa mellan raderna, för nog visste IF mycket väl vad AJ gick för? Eller så gjorde samtalet med pappan att AJ sneade och då ringde hon PT, om det nu var hon som ringde och inte han?
Man vet ju inte vad PT sa till AJ när de bråkade heller? AJ verkar ju aningens lättirriterad.
Citera
2013-07-18, 21:12
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker att det är imponerande att ingenting läkt ut från polisen mer än vad de själva sagt i media.

Jag tycker det på något sätt borgar för att de har bra koll på situationen så vi ska inte gnälla på polisen.
Har också tänkt på det. I Sthlm hade det antagligen läckt till kvällspressen.

Citat:
Kanske lite mycket begärt av en kille att läsa mellan raderna... No offense guys! Men det är spekulationer. Mer sannolikt är kanske att han spårade ur pga/efter teledonsamtalet?
Citera
2013-07-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Håller med dig, man vill få det att bli krångligare än vad det är. Aj fick ett Psykbryt för att han förmodligen blev avvisad och I*a sa några väl valda ord och det fick AJ:s tjusiga Ego att krackelera. I*a dör och i panikstress ringer han sina undersåtar och de gör sig av med kroppen på det bästa sätt de kan komma på. Tror inte de ville hantera liket så länge, utan bara så snabbt som möjligt göra sig av med det.

Exakt! GM kan ju inte vet om PT skulle dyka upp eller om någon hört något och larmat polisen. När de väl lyckats få kroppen i transporten så vet de ju inte om någon granne sett dem och gått ut och kikat i trappuppgången eller om någon var på väg hem från krogen och råkar bo i den uppgången. Nog har de haft det stressigt för att inte bli upptäckta. Jag tror heller inte de vill köra runt på ett lik speciellt länge. Förmodligen snabbt och osynligt iväg till ett ställe man kan dump kroppen ostört. Känns naturligt att de sedan gör både det ena och det andra för att sopa igen spår efter sig.
Citera
2013-07-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Man vet ju inte vad PT sa till AJ när de bråkade heller? AJ verkar ju aningens lättirriterad.

Alltså är Trollhättan en frizon/skyddad verkstad för personer som AJ?
Hur kan en sådan människa ens gå fri efter allt otyg han gjort. Det finns ju nått som heter tvångsvård av psykiskt sjuka människor.
Är alla särbegåvade i Trollhättan? Hur utbred är inaveln och WT-packet där?

Finns det inga akademiker eller normala människor där?
Snälla låt mig inte få fördomar om Trollhättan, men just nu lär jag ju veva ner rutan och åka snabbt förbi när jag åker på semester.
Citera
2013-07-18, 21:16
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Kan det vara så att middagen med IF var riggad. Avsikten var inget gullande på tu man hand, utan AJ kände sig sviken och åkte dit med avsikten att varna IF. IF ringer PT och sen händer...... vad som nu har inträffat?

Allt det där är så konstigt! Hans chef efterlyser honom på facebook och jag vet inte hur seriöst det var mellan IF och AJ, om han ville mer än hon, om han trott att hon ville lika mycket som honom men kanske fått veta att hon sagt till PT om att kanske börja om med honom längre fram?
Citera
2013-07-18, 21:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

För AJ kanske det enbart räcker med ATT PT blev uppringd?
Citera
2013-07-18, 21:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Har också tänkt på det. I Sthlm hade det antagligen läckt till kvällspressen.

Kanske lite mycket begärt av en kille att läsa mellan raderna... No offense guys! Men det är spekulationer. Mer sannolikt är kanske att han spårade ur pga/efter teledonsamtalet?

Nej, men om det inte hörde till vanligheterna att hon ringde honom vid den tiden eller kanske inte så ofta, så säger bara det i sig kanske honom att nåt är på tok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in