Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Ja, jag börjar med att hänvisa till "något" för att sedan säga att det är Gud för att inte proppa in honom innan de logiska argumenten framförts. Men jag anser att jag har belägg för det är Gud eftersom det jag beskriver som "något" har alla de egenskaper som bibeln tillskriver Gud.
Så om vi reducerar det så finns Gud för att det står i bibeln?
Citat:
Frågan om orsak och effekt är väl sund även om man går till botten med alltings upphov?
Vi vet inte om det fanns en ultimat början. Vi vet inte om det finns något sådant som evigt eller evighet. Vi vet inte hur tid fungerade "innan" Big Bang eller om det ens är en giltig fråga. Hur ska vi då veta om kausaliteten som är bunden till tid som vi känner till den, även gäller frågan om en första orsak?
Citat:
Du får väl bemöta mitt bevis först om du ska påstå att jag inte har belägg.
Bevis på ∞ 1(Gud)
Citat:
Jag påstår att detta bevisar Gud och eftersom det finns oändligt många fraktioner som är ∞ 1 på samma sätt som beskrivits ovan så är det härmed också bevisat att Gud är oändligt stor.
Du glömde förklara varför detta skulle bevisa Gud. Är inte det här likställt med argumentet att bibeln säger att Gud är ljus och vi vet att ljus finns, alltså finns Gud. Sådant nonsens?