2013-07-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
För att försöka vara lite pragmatisk så är det två aspekter jag tycker är viktiga. Ingen av dessa har mördat innan (vad vi vet). DB har erfarenhet av lik (släkt som döda) men det är inte samma sak som att dräpa någon. Att stå där med ett lik tror jag är en stressfaktor nog oavsett hur tuff kvinnomisshandlare man är eller ej.

Faktor nr2 är då man upptäcker att blodet sölar i trapphuset. Eftersom man inte städar upp efter sig, så är detta en stressfaktor.

Vem ska de stressa emot? AJ, som befunnit sig på mordplatsen och som varit i telefonkontakt.
Stressen gör att de fort som sjutton vill bli kvitt liket. Att det ännu inte är funnet behöver inte på något sätt tyda på att det inte finns på Hunneberg t.ex.

Precis! Just det där med att man fått blod i trapphuset har nog gjort dem oerhört nervösa. Nu när vi sitter här med facit i hand så vet vi att oavsett om det blivit upptäckt direkt så tar det ändå tid innan folk reagerar och därmed också polisen. Men det tror jag inte AJ har gjort. Han har nog till och med trott att så fort blodet upptäcks så finns det snutar överallt. Man tänker nog alltid det värsta i det läget. Och därför håller jag med dig fullt ut att de dumpat kroppen snabbt, lätt och panikartat även om de har en brottslig historik bakom sig som skulle kunna hindra att panikfasen infinner sig.

Sen tror inte jag att AJ känner sig tuff över att misshandla kvinnor utan det är nog bara nåt som han inte kan stoppa sig själv från att göra när de inte gör som han säger. Tänker mycket på hur han försöker framstå som person (charmig, intelligent och vältalig) och han är nog inte dummare än att han vet att folk tycker det är sjukt när man misshandlar kvinnor oavsett om de säger det till honom eller ej. I hans sällskap kan det säkert vara coolt och ge coolhetspoäng att misshandla andra män men inte kvinnor. Det tvivlar jag på. Det här sista har inte med ditt citat att göra utan mest över min syn på honom som psykopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om den vittnesuppgiften stämmer, som säger sig ha sett den här Volvon vid 1-2-tiden den natten Id* försvann, hur stämmer det då med tidsuppgiften att det varit telefongräl mellan AJ och PT?
Det här med volvon känns sådär i relevans om inte den som sett volvon har regnr på den och kan bevisa att det är samma volvo.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Bil och villabrand, Torvruka. Tog en titt på några av adresserna, ser lite halvdant ut.
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2255427-villabrand-utanfor-uddevalla
Citera
2013-07-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Det enda som fortfarande förbryllar mig är varför man har så bråttom med att bli av med kroppen, all denna panik. För att några dagar senare självmant gå till polisen. Visserligen kan ju detta vara ett sätt att försöka verka vara mindre misstänkt på. Men det klingar ändå inte riktigt..

Han visste väl om att polisen sökte honom? Då hade jag också stuckit dit oavsett om jag var skyldig eller ej om man nu inte är den typen av brottsling som försöker fly landet.

Han kanske bara behövde några dagar att lugna ner sig, lägga ut spår på facebook som om att han är lugn och sansad och att livet är som vanligt. I själva verket kan han ju ha varit oerhört nervös.
Citera
2013-07-18, 19:48
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Det här med volvon känns sådär i relevans om inte den som sett volvon har regnr på den och kan bevisa att det är samma volvo.

Visst kan det vara vilken bil eller likadan Volvo som helst men just samma natt och ungefär "passande" tid så jag håller det iaf öppet för att det kan vara just DB:s bil.
Citera
2013-07-18, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har tolkat det som att hennes pappa pratat med dem vid midnatt nån gång och att det senare grälet per telefon varit nån timme senare eller två.
Pappan pratade 23:30 och PT efter det. Så tidsmässigt passar det att GM eller medhjälpare kom vid 1-2-tiden i Volvon.
Citera
2013-07-18, 19:49
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
En narcissist har aldrig psykopatiska drag och kan därmed heller aldrig vara psykopat.
Men en psykopat kan ha drag av narcissism.

Gäller samma för sociopat?
Citera
2013-07-18, 19:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Pappan pratade 23:30 och PT efter det. Så tidsmässigt passar det att GM eller medhjälpare kom vid 1-2-tiden i Volvon.

Om vi då ponerar att det är just DB:s bil som har setts vid den tiden, precis ganska efter AJ lagt på luren med PT och tidningsbudet hade inte sett nåt blod vid 6-tiden på morgonen.
Många timmar isf som saker har skett i lägenheten?
Citera
2013-07-18, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Gäller samma för sociopat?
Jag klargjorde en fråga bara.
Mer vet jag ej, säger bara saker som jag vet.
Citera
2013-07-18, 19:54
Medlem
Citat:
Visst kan det vara vilken bil eller likadan Volvo som helst men just samma natt och ungefär "passande" tid så jag håller det iaf öppet för att det kan vara just DB:s bil.
Givetvis och jag kan ju faktiskt höja oddsen på relevans kom jag precis på. En annan mycket nära polare till A.J har ju en s40 han med fast i silver.
Citera
2013-07-18, 19:54
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Jag har tolkat det som att hennes pappa pratat med dem vid midnatt nån gång och att det senare grälet per telefon varit nån timme senare eller två.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab

– Jag pratade med dem vid halv tolv på natten, då var allt lugnt, säger den försvunna kvinnans pappa till Aftonbladet
Citera
2013-07-18, 19:56
Bannlyst
Citat:
Om vi då ponerar att det är just DB:s bil som har setts vid den tiden, precis ganska efter AJ lagt på luren med PT och tidningsbudet hade inte sett nåt blod vid 6-tiden på morgonen.
Många timmar isf som saker har skett i lägenheten?
Har det varit ett tidningsbud i trappen kl 6?
Måste missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in