Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-15, 21:52
  #661
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Jag kommer fade'a Overeem stenhårt mot dom flesta för jag tror inte han har viljan längre, han har insett och vet att han aldrig kommer bära guld i UFC då både Cain och JDS skulle krossa honom på ett helt fruktansvärt vis.
Exakt det jag tänker också, han kan mycket väl komma ut riktigt lönnfet utan en tanke på att vinna utan är bara där och hämtar sin enorma paycheck.
Citera
2013-07-16, 18:58
  #662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Exakt det jag tänker också, han kan mycket väl komma ut riktigt lönnfet utan en tanke på att vinna utan är bara där och hämtar sin enorma paycheck.


Är helt hooked på sportsbetting och undrar om nån vet nånstans på nätet där det snackas mma-betting?
Galorna blir fan dubbelt så kul att kolla på, om man tryckt in några smygtunga bets
Citera
2013-07-16, 19:41
  #663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyRain
Är helt hooked på sportsbetting och undrar om nån vet nånstans på nätet där det snackas mma-betting?
Galorna blir fan dubbelt så kul att kolla på, om man tryckt in några smygtunga bets


http://forums.sherdog.com/forums/f2/...3/index45.html

Oblivian gör trådar på sherdog för varje gala, och innan han startar en ny postar han alltid en länk till den nya i den gamla tråden.


http://forum.sbrforum.com/boxing-mma-ufc-betting/
Citera
2013-07-16, 22:15
  #664
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyRain
Är helt hooked på sportsbetting och undrar om nån vet nånstans på nätet där det snackas mma-betting?
Galorna blir fan dubbelt så kul att kolla på, om man tryckt in några smygtunga bets

Problemet med sportsbettingforum är alltid att de som är riktigt duktiga knappast kommer posta sina speltips, utan snarare tvärtom för att fa linan till deras favör.

Finns en del duktiga pa SBR och Sherdog, men även väldigt mkt brus. Det absolut bästa är att försöka lära sig cappa fights själv.

Jag för själv statistik pa mina bets för att se om jag ö.h.t är rätt ute i längden, och än sa länge ligger jag pa rätt sida, men underlaget är för litet för att kunna fastställa ngt.
Citera
2013-07-16, 22:34
  #665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Problemet med sportsbettingforum är alltid att de som är riktigt duktiga knappast kommer posta sina speltips, utan snarare tvärtom för att fa linan till deras favör.

Finns en del duktiga pa SBR och Sherdog, men även väldigt mkt brus. Det absolut bästa är att försöka lära sig cappa fights själv.

Jag för själv statistik pa mina bets för att se om jag ö.h.t är rätt ute i längden, och än sa länge ligger jag pa rätt sida, men underlaget är för litet för att kunna fastställa ngt.

Finns inte en människa som gör det i Oblivians trådar på Sherdog iaf av dom som regelbundet bidrar. Och finns människor i trådarna på Sherdog som är bättre cappers än vad både Kalikas och Luca är, utan att ta en krona för besväret.
Citera
2013-07-17, 08:56
  #666
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Finns inte en människa som gör det i Oblivians trådar på Sherdog iaf av dom som regelbundet bidrar. Och finns människor i trådarna på Sherdog som är bättre cappers än vad både Kalikas och Luca är, utan att ta en krona för besväret.


Lol, den muppens picks skulle jag inte betala ett öre för. Är han ens vinnande?
Citera
2013-07-17, 09:06
  #667
Medlem
Moffegrevs avatar
Vi borde dock ha en egen trad för mma-betting här i mma-forumet, alltid kul och intressant att dela med sig om picks och vettiga spel.
Citera
2013-07-17, 19:51
  #668
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Vi borde dock ha en egen trad för mma-betting här i mma-forumet, alltid kul och intressant att dela med sig om picks och vettiga spel.
Helt klart, jag har tyvärr lite smådålig koll på undercards och det är ju verkligen där man vill betta för spänningens skull
Citera
2013-07-17, 21:16
  #669
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Vi borde dock ha en egen trad för mma-betting här i mma-forumet, alltid kul och intressant att dela med sig om picks och vettiga spel.
Skapade en tråd för mma-betting för inte så länge sedan men då var intresset här dött
Citera
2013-07-18, 11:58
  #670
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Skapade en tråd för mma-betting för inte så länge sedan men då var intresset här dött


Vet att det fanns en i betting-forumet, men där vill vi inte ha ngn trad, utan den skall ligga här om det ska vara ngn. Vi vill inte ha in alla speltorskar som vill ha en "stensäker" trippel inför helgen utan det skulle vara intressant om folket här som ända är aktiva och diskuterar mma kommer med lite analyser, utsvävningar och vettiga motiveringar till sina spel.

Mma-marknaden är inte lika effektiv som de större fotbollsligorna och bristen pa statistiskt underlag gör att det blir mkt feel-spel som inte riktigt gar att beräkna matematiskt pa samma sätt som ö/u i fotboll eller hockey. Den har blivit bättre de senaste aren, men är langt ifran perfekt.

Senaste korrigeringen jag sett är att de dödat möjligheten till correlation bets, där man inte far combinera ex. FOTN, SOTN & KOTN med vanliga fighter.
Citera
2013-07-18, 12:00
  #671
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Helt klart, jag har tyvärr lite smådålig koll på undercards och det är ju verkligen där man vill betta för spänningens skull


Absolut, och tanken vore väl isf att vi skulle hjälpa varandra med tips och vettiga spel. Har själv usel koll pa underkorten eftersom jag sällan kollar alla fighter. Brukar kolla upp nya intressanta prospects och match ups som ser intressanta ut, men väldigt manga spelmöjligheter rinner ut i sanden pga lagt intresse och okunskap.
Citera
2013-07-18, 18:36
  #672
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Vet att det fanns en i betting-forumet, men där vill vi inte ha ngn trad, utan den skall ligga här om det ska vara ngn.

Kan garantera att dom inte tillåter en bettingtråd här tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback