2013-07-18, 18:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Vet inte huruvida det var sant eller ej men samtidigt har vi ju inte så bra koll på DB, FH och andras ev förehavanden den kvällen..
Jag tror det vara samma person som så att FH lånat DB,s Volvo några dagar innan den brann. Då är ju frågan om det är sant? Då skulle ju DB kunna vara "oskyldig".
Tills annat kommer fram utgår jag ifrån att FH var hemma hos flickvännen på natten, och där fick ett telefonsamtal.
Citera
2013-07-18, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ah, jag är något på spåren här.
Varför har du hakat upp dig på syra och ältar det om och om igen, är det för att du reggat ditt nick knappt ett dygn innan dråpet?
Ja precis därför är det.
Svara på frågorna jag ställde är du snäll.
Ältar det inte om och om.
Inte mer än vad "nån annan" ältar skog å vatten.
Syra är fullt möjligt, det har hänt på riktigt, precis som att man hittat 20 år gamla lik som legat väldigt nära bebyggelse där det rör sig hyfsat bra med folk.
Googla Öland och funnet lik för några veckor sen, eller nåt.
Citera
2013-07-18, 18:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror det vara samma person som så att FH lånat DB,s Volvo några dagar innan den brann. Då är ju frågan om det är sant? Då skulle ju DB kunna vara "oskyldig".
Tills annat kommer fram utgår jag ifrån att FH var hemma hos flickvännen på natten, och där fick ett telefonsamtal.
Om bilen var utlånad, hur kan den då vara efterlyst i bilregistret?
Citera
2013-07-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Har fått ett gäng. Vad står det i dina?
Jag förstår din poäng. Inget som är omöjligt. Men vi måste hålla oss till de mest realistiska teorier när det finns så lite resurser för att hitta BO. Det ger inget resultat om vi ska leta efter syra i bmc-platser eller en frys i Strömstad/Norge. Det mest troligaste scenariot är att de (GM) var panikslagna och försökte bli av med kroppen så fort som möjligt, jag gissar under högst en timme. Under en bro i vattnet, I botten av en brunn eller i en 3-4 djup damm? I första hand måste man leta i områden mellan Trollhättan och Hunneberg. Om kroppen är utanför, då, måste vi be att en mirakel skall hända för att man ska kunna hitta den.
Citera
2013-07-18, 18:14
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag ska kanske vara tydlig med att jag ser likheter i förfarandet för GM. Inte för utredningen egentligen. Den sista som såg BO var den som blev som misstänkt först. Den MT talade med BO´s far på natten till och med. Sen säger denna MT att I*a var väldigt orolig och ville inte vara ensam... men MT (AJ) lämnade henne ändå. Alla säger att I*as far var den hon kände sig tryggast med. HAN skulle "ta hand om " situationer pga sitt förflutna. AJ drar och läser inte media alls? Han uppdaterar på fb, men "Missar totalt" att I*a är borta... hm... AJ söker upp en specifik advokat och åker med denne till polisen. Han häktas. Men det håller liksom inte. Det finns inget som styrker att AJ har med försvinnandet att göra. Så AJ släpps. MEN så hämtas två vänner till AJ och grunden är "skyddande av brottsling". Jaha. Vem är brottslingen?

Den sista som såg MJ var FS. Han hämtades snabbt, häktades (här fanns inget funnet blod i en trappuppgång eller ens i en säng) och där blev han.

I båda fallen fattades en kvinna. I båda fallen hade ingen kropp funnits efter denna tid.

Jag undrar om burfåglarna sjunger högt nu. Jag hoppas det för I*a och hennes barns skull.
Intressant redogörelse , jag har ju läst väldigt mycket om mj-fallet , i början spekulerades det om de mest konstiga dumpningsplatser, vilket visade sig vara helt fel.. Ser att såna här spekulationer finns i detta fall också
Citera
2013-07-18, 18:16
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om bilen var utlånad, hur kan den då vara efterlyst i bilregistret?
Jag antar att syftet med inlägget om bilen, var för att rädda DB. Fast FH kan ju ha lånat den hem några dagar innan, men lämnatt tillbaks den utan postarens vetskap.
Annars har ju bilen blivit "stulen" hos FH, eller där bilen befunnit sig.
Jag måste försöka kolla upp det
Citera
2013-07-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du skrev "Dråp är inte avsiktligt". Det är fel. Dråp är avsiktligt, eller uppsåtligt som det heter på juristspråk.
Vad är skillnad mellan dråp och mord?
Citera
2013-07-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har för mig att när det gäller mord så är det planering bakom och när det gäller dråp så är det något som händer i stridens hetta.
Citera
2013-07-18, 18:25
Medlem
le_flonks avatar
Citat:
Mord är planerat medan dråp sker i "stridens hetta"
Citera
2013-07-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Har för mig att när det gäller mord så är det planering bakom och när det gäller dråp så är det något som händer i stridens hetta.
Dråp är ett mord som på grund av omständigheterna är förmildrande. Däremot är det ingen skillnad mellan mord och dråp när det gäller att gärningsmannen måste ha uppsåt att döda.
Citera
2013-07-18, 18:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av le_flonk
Mord är planerat medan dråp sker i "stridens hetta"
Dråp är mord med förmildrande omständigheter.
Citera
2013-07-18, 18:30
Medlem
Helt sjukt, Har suttit och läst hela tråden tills nu.
På riktigt bigup till er som åker ut och leter och så, Guld!
Just nu vill man läsa i någon tidning att dom hittat henne levande i en källare lr nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in