2013-07-18, 01:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag tror du har rätt i det med marina-fallet, utan kropp blir det svårt och valde därför än bättre plats än mjs baneman , men som sagt det tog väl två år att hitta mj.. Undra när I hittas

ja vi kan ju hoppas att detta fall går mer åt "rätt håll" så att säga. Jag tycker mig finna likheter i fallen, men det kan ju vara ren inbillning förstås. Vad säger du?
Citera
2013-07-18, 01:32
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
ja vi kan ju hoppas att detta fall går mer åt "rätt håll" så att säga. Jag tycker mig finna likheter i fallen, men det kan ju vara ren inbillning förstås. Vad säger du?
Jag är alldeles för dåligt insatt i detta ärende för att kunna avgöra det , vilka likheter ser du ?
Citera
2013-07-18, 01:37
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Quarrel [/b][/b]ställer frågan igen.? Du skrev i tidigare inlägg att ngn kanske nämt kabelvägen och du vet inget om den plötsligt. Varför?
Du har så vitt jag vet gjort dom flesta kart uppdateringarna i denna tråd lr har jag fel?
Det är väl du som märkt ut kabelvägen på din karta?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2013-07-18, 01:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag är alldeles för dåligt insatt i detta ärende för att kunna avgöra det , vilka likheter ser du ?

Jag ska kanske vara tydlig med att jag ser likheter i förfarandet för GM. Inte för utredningen egentligen. Den sista som såg BO var den som blev som misstänkt först. Den MT talade med BO´s far på natten till och med. Sen säger denna MT att I*a var väldigt orolig och ville inte vara ensam... men MT (AJ) lämnade henne ändå. Alla säger att I*as far var den hon kände sig tryggast med. HAN skulle "ta hand om " situationer pga sitt förflutna. AJ drar och läser inte media alls? Han uppdaterar på fb, men "Missar totalt" att I*a är borta... hm... AJ söker upp en specifik advokat och åker med denne till polisen. Han häktas. Men det håller liksom inte. Det finns inget som styrker att AJ har med försvinnandet att göra. Så AJ släpps. MEN så hämtas två vänner till AJ och grunden är "skyddande av brottsling". Jaha. Vem är brottslingen?

Den sista som såg MJ var FS. Han hämtades snabbt, häktades (här fanns inget funnet blod i en trappuppgång eller ens i en säng) och där blev han.

I båda fallen fattades en kvinna. I båda fallen hade ingen kropp funnits efter denna tid.

Jag undrar om burfåglarna sjunger högt nu. Jag hoppas det för I*a och hennes barns skull.
Citera
2013-07-18, 01:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Men har GM läst om Bodenfallet så kan det vara planerat. Du tänker att det inte är det, får jag fråga varför? Och GM kan ju även tänkt på andra fall... Marina tex. Kroppen är borta. Blod har (i detta fall) funnits i tidigt skede. Och ändå... Var är I*a?
GM kan ha kommit att tänka på Boden-fallet när IF redan var död/döende. När det enda som snurrade i skallen var hur han ska rädda sitt skinn.
Han kanske hade läst om VB och bestämde sig för att ingen ska hitta IF, vilket hon är styckad eller inte.
Och för att undvika de tabbar som GM i Boden gjorde så gömmer han henne på ett bra ställe, inte i ett hus.

Om han styckade henne så ligger antagligen inte delarna på ett och samma ställe. Kanske förvarades de nånstans så han kunde ta med en del av delarna när han lämnade Trollhättan.

Han/nån raderar alla spår i bilen genom att elda upp den.
Citera
2013-07-18, 01:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
GM kan ha kommit att tänka på Boden-fallet när IF redan var död/döende. När det enda som snurrade i skallen var hur han ska rädda sitt skinn.
Han kanske hade läst om VB och bestämde sig för att ingen ska hitta IF, vilket hon är styckad eller inte.
Och för att undvika de tabbar som GM i Boden gjorde så gömmer han henne på ett bra ställe, inte i ett hus.

Om han styckade henne så ligger antagligen inte delarna på ett och samma ställe. Kanske förvarades de nånstans så han kunde ta med en del av delarna när han lämnade Trollhättan.

Han/nån raderar alla spår i bilen genom att elda upp den.

Hur utbrunnen var bilen?
Vad är ett "bra" gömställe om vi utgår från AJ´s tänk?
GM i boden har klarat sig rätt bra hittills må jag säga?
Tror du att I är styckad?
Citera
2013-07-18, 02:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hur utbrunnen var bilen?
Jag tolkade polisen som att den var helt utbrunnen, men i tråden påstås att bilen har brunnit ganska dåligt.
Jag vet inte om IF är styckad, trodde inte det först, men nu vet jag inte.
Det faktum att hon ej hittats får mig att tänka på styckning, det är väldigt mycket enklare att kasta iväg en del då och då än att gömma en hel kropp.
Citera
2013-07-18, 02:13
Medlem
Disasterbators avatar
Teoretiskt sett skulle väl AJ ha kunnat utföra det mesta på egen hand. Om han redan innan lånat DB:s bil och kört till BO på kvällen. Vad säger att han inte åkte från DB till BO?
Att bära en kropp, styckad eller inte, med ett eventuellt skadat ben är lite besvärligt. Man behöver något hjälpmedel. En barnvagn t.ex. Rulla kroppen till bilen och lasta ur. Räcker att lägga en filt över för att barnvagnen inte ska bli alltför iögonfallande.
Varför så mycket blod i trapphuset då? Kroppen/delarna ramlade ur. En barnvagn är inte gjord för ändamålet.
Teoretiskt alltså.

I fallet ovan vet DB inte mer än att AJ har bilen och att han besöker BO. Resten av pusslet kan han nog lägga själv i efterhand. Kanske var han med och brände bilen. Kanske inte. AJ skulle klara det på egen hand också. Om AJ har lärt sig något sedan tidigare så är det att ju färre som vet desto bättre.

Kroppen kan han ha gjort sig av med på en väldig massa olika sätt. I min värld är det tre element som är troligare än dem andra. Jord, eld och vatten. Eventuellt i kombination. Vatten är allra enklast. En paranoid man vill nog hellre förstöra en kropp än att gömma den.
Eld är enklast i detta fallet. En tunna och bensin borde funka. Det som bli kvar är lätt att sprida lite varstans.
Att gräva ned någon i jorden kräver utrustning och lite tid. I en skog ska man ha tur för att inte stöta på stenar, rötter eller berg när man gräver. Effektivt och svårt att hitta. En likhund kan säkert lyckas dock.

Roadtrip på tre dagar kan behövas för att förbereda sig på frågor och dumpa eventuella bevis.
Citera
2013-07-18, 02:15
Medlem
Citat:
Hur utbrunnen var bilen?

Det var inte mig du citerade men vill ändå kasta mig in:

*Enligt Reimerdenyngre,som var på plats dagen efter,så var några träd ca 30cm ifrån brandplatsen endast svedda och han drog slutsatsen att det inte varit något eldinferno iaf om jag inte minns galet.

*Jag tror på vatten alt att den inte är dumpad i Thn eller i länet,verkar som stora områden på land är avsökta samt punktsök på tänkbara dumpningsplatser,men vattensöken verkar det varit dåligt med,en hund i någon sjö samt dykare som klagade på sikten i kvarnsjön om jag inte minns fel?.
Vet att statistiken talar för att kroppen bör finnas inom en viss radie från BP men tror detta fall skiljer sig,bara en känsla jag har men givetvis ska man fortsätta söka i närområdet till att börja med men tiden går och jag tror snart man måste öppna för alternativ.

*Med tanke på att polisen,som jag tror sett en del i sina dagar,säger att den inte är särskilt troligt att Id* är i livet med tanke på mängden blod i lägenheten så tror jag inte man ska utesluta styckning på något sätt,men borde inte polisen hittat köttrester,benflisor,eller små delar av organ som blivit kvar?.Skulle det ha framkommit om man gjort sådana fynd?.
Är det inte styckning måste det ju varit ett fruktansvärt raseri ifrån GM:s sida om det är så mycket blod som polisen säger.

Om det här tidningsbudet var på plats runt 06-06.30(?har läst mycket på sistone så kan blanda ihop tider),och det inte var blod i hiss/trappuppgång,som hävdats så fanns det ju gott om tid för styckning?.Vad gjorde han/dom annars under tiden?.
Jag tror inte Id* frivilligt var vaken efter 03 då lille sonen låg och sov sedan iaf ca 23.30 då fadern tala med Id*,och hon skulle ju upp och ta hand om denne dagen efter och behövde nog några timmars sömn.

Edit:Bara en snabb tanke jag fick,någon skrev att D.B möjligtvis jobba den helgen,och att FH lånat hans bil.

AJ åker MC/springer/går/ringer till DB,för att få hjälp men som ligger och sover för att han ska upp och jobba och har lånat ut bilen till FH.
Jag vet att DB har massa rishögar till bilar men är det värt risken att ta en sådan när man ska dumpa ett lik?,knappast då jag tror dom vill ha en så alldaglig bil som smälter in så bra som möjligt.D.B ringer då till FH som tvingas bistå med skjuts pga att han lånat bilen och det finns inget annan bil som kan användas som ser vettig ut.

Jag tror inte F.H satt hos D.B och valde självmant att följa med utan han blev ofrivilligt indragen i något han inte hade att göra med därav tårarna,skulle inte förvåna mig om han inget visste tills han kom till platsen,kanske D.B bara ringde och sa "Du får åka och möta upp A.J,han är hos Id*".

Bara en teori om det är så att FH hade bilen och DB verkligen jobbade,var det bekräftat eller en trådsanningen jag håller kvar i?.

MVH
Senast redigerad av Spritzer11 2013-07-18 kl. 02:38.
Citera
2013-07-18, 02:34
Medlem
wazladas avatar
"Tror inte på att brottet är planerat" Jag tror tvärt om. Burfåglarna sitter där dom sitter för att dom glömde stänga av sina telefoner. AJ hade inte med sig sin telefon (eller en annan som ingen vet användare på) Burfåglarna häktade för att dom inte kan förklara varför dom har varit på brottsplatsen. AJ släppt för att han inte kan bindas vid brottsplatsen. Bra planerat AJ! (ironi)
Citera
2013-07-18, 02:49
Medlem
Är lite kass på det här med vad som krävs för att bli anhållen på de olika graderna så:

1.Om polisen endast haft bilen på DB och ett samtal till FH från DB:s hem,hade han då kunnat anhållas på sannolika skäl som är den högsta misstankesgraden?.
2.Om dom endast haft ett telefonsamtal mellan DB och FH när FH är hemma hos sig själv,hade dom då kunnat anhålla FH på sannolika skäl.

Vill i mitt huvud att dom ska ha mer,men vad ska det vara?.
Inget mordvapen,ingen kropp,inga sår på de misstänka så dna i form av blod från GM kan vi väl glömma?.
Fan han har ju varit med henne den kvällen,det är ju så lätt att förklara bort om hans hår eller så återfinns på henne,om hon hittas.
Vad kan polisen ha?.

Det måste ju vara samtal mellan dem på suspekta platser eller liknande?.
Ge mig något bara så jag kan gå och lägga mig sen!

MVH
Citera
2013-07-18, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tolkade polisen som att den var helt utbrunnen, men i tråden påstås att bilen har brunnit ganska dåligt.
Jag vet inte om IF är styckad, trodde inte det först, men nu vet jag inte.
Det faktum att hon ej hittats får mig att tänka på styckning, det är väldigt mycket enklare att kasta iväg en del då och då än att gömma en hel kropp.

3 Dagar har han ju haft på sig att dela ut kroppen lite varstans i sådan fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in