2013-06-18, 23:26
Medlem
Ska troligtvis göra en operation snart pga. trång förhud. Vad jag har läst mig till så tar det minst en månad för stygnen att läka (beroende på omfattningen), men ni som tränar på er fritid och gjort operation, har ni då haft uppehåll under tiden stygnen läker? Jag tänker främst på träning vid gym, finns det inte en risk att det gör väldigt ont om man tar i väldigt mycket samtidigt som man har stygn kvar? Jag antar att träningsuppehåll är att rekommendera under tiden såren läker?
Citera
2013-06-19, 00:05
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
som kostar?
känns just helt värdelöst att sitta med någon salva

Absolut ingen aning. Du får ringa runt och fråga!

Citat:
Ursprungligen postat av ILkah
Ska troligtvis göra en operation snart pga. trång förhud. Vad jag har läst mig till så tar det minst en månad för stygnen att läka (beroende på omfattningen), men ni som tränar på er fritid och gjort operation, har ni då haft uppehåll under tiden stygnen läker? Jag tänker främst på träning vid gym, finns det inte en risk att det gör väldigt ont om man tar i väldigt mycket samtidigt som man har stygn kvar? Jag antar att träningsuppehåll är att rekommendera under tiden såren läker?

Ja, du ska inte träna med stygn. Jag tog paus 3 veckor från gymmet och det fungerade sedan bra att träna för min del. Antagligen hade det gått bra även tidigare men kändes ganska ovärt att riskera skador på soldaten för att man inte kan hålla sig borta från gymmet några dagar.
Citera
2013-06-24, 10:48
Medlem
Helt omskurna, hur lång tid tog det innan undersidan av er penis var läkt? där strängen suttit.
Citera
2013-06-24, 20:01
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetwiew
Helt omskurna, hur lång tid tog det innan undersidan av er penis var läkt? där strängen suttit.

Ungefär lika lång tid som allt annat, kommer inte ihåg exakta tiden men cirka 3 veckor skulle jag gissa på.
Citera
2013-06-24, 20:57
Medlem
Ska göra en operation i höst

Har lite frågor...
Kan man träna springa lr gör det för ont?
Går det att gå de första dagarna, tänkte på jobb, mycket böja lyfta gå.?

Är nervös, tänkte inte berätta för päronen,kommer de märka? Känns privat

Är mellan 20-22 hur är det med er känner mig gammal.
Vanlig operations ålder?
Något pinsamt känns det också.
Citera
2013-06-24, 23:35
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifes

Har lite frågor...

Vanlig operations ålder?

Absolut inget att skämmas över. Jag är ungefär lika gammal somdig.

Smärtan är helt individuell, jag hade inte speciellt ont medan vissa hade ordentligt ont.
Kirurgen sa till mig att det gick bra att träna och jobba som vanligt men att många brukar vila någon dag / några dagar.

Gå bör du klara helt utan problem direkt efter operationen, om du försöker dölja det så klarar du nog av det.
Citera
2013-06-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifes

Har lite frågor...

Vanlig operations ålder?

Klart man kan springa/träna. Jag hade kampsportsträning 5 dagar efteråt men jag hade nog tur att det inte skedde en olycka för det är lätt hänt under den tiden. Mina stygn var borta efter 1 månad förutom 2 stygn som fuckades up och fördröjde läketiden med 2 månader. Så tänk på det, man vill bli kvitt de så fort som möjligt. Onödigt att anstränga sig när det bara är 1 månads tid.
Citera
2013-07-01, 12:27
Medlem
Har fråga om dermovat, kortisol krämen man får utskriven.

Har slarvat med den och glömt bort den, nu har den gått ut med 6 månader. Kommer det ge något att ta den eller är det i princip bortkastat ?
Citat:
Används före utgångsdatum som anges på förpackningen. Utgångsdatumet är den sista dagen i angiven månad.
står det på fass.

Samt är det något problem att det kommer kräm på ollonet ?

Tacksam för svar!
Citera
2013-07-10, 00:01
Medlem
hej igen!

Gjorde min operation 24 januari, nu är det 10 juli och min sträng är fortfarande köttig på undersidan..
Någon mer som har haft liknande eller är det något jag borde kolla upp?
Citera
2013-07-15, 15:08
Medlem
Hur lång tid tar det att få tid om man bokar? Flyttar tillbaka till studentorten om ca 1 & ½ månad, antar att jag får boka det där? Kostar det pengar? Har redan haft någon form av undersökning, där jag blev hänvisad att använda den salvan i några veckor och om det inte fungerade skulle jag ringa tillbaka sa de. Tänkte mest om det kompliceras på något sätt om man ska göra det i andra änden av landet.
Citera
2013-07-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gafflad
hej igen!

Gjorde min operation 24 januari, nu är det 10 juli och min sträng är fortfarande köttig på undersidan..
Någon mer som har haft liknande eller är det något jag borde kolla upp?

För mig är det också så, att det verkar tjockare\köttigt där. Dock så har det gått 2 och en halv månad för mig sedan jag gjorde op men å andra sidan så verkar det inte försvinna ? Någon mer som har haft samma besvär ?
Citera
2013-07-18, 21:08
Medlem
Skall klippa förhuden om drygt en och en halv vecka. Inga större funderingar på det då jag fått många vettiga svar här på tråden.

Men något som förundrar mig är att ingen har frågat/nämnt vad de har sagt till sin chef eller arbetsgivare innan operation?
Känns som att man får följdfrågor om man bara säger att man ska opereras, eller att man ska till doktorn en hel dag.
Inte så sugen på att säga att jag ska operera dasen
Kanske mer värt att bara sjukanmäla sig under operationsdagen och ev. dagen efter och skylla på magsjuka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in