2013-07-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Omfattande skogsbrand...., brinner okontrollerat....

20 träd om de står lite glest
Det är jävligt torrt nu och råder eldningsförbud så branden kan sprida sig bra..
Citera
2013-07-18, 16:32
Medlem
Mouchinos avatar
Fan att man inte bor närmare alltså, hade gått igenom ställena med lupp. Frustrerande! Sen den lilla dammen vid jakttorpet skulle jag göra ett dragg. Skulle åkt till den där ruinen på Herrestadsfjället och kollat den brunnen som finns där. Ödehuset i Flo och alla de flesta ställena som nämts här. Inget är egentligen slöseri med tid nu. Leta Leta Leta är det som gäller!

Eller försökt samla ihop ett gäng engagerade envisa och entusiastiska oberoende personer att hjälpas åt att söka efter Flickan.
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-18 kl. 16:37.
Citera
2013-07-18, 16:35
Medlem
panzertaxs avatar
Fiskesjöar i all ära, men vill man verkligen riskera att dumpa ett lik i ett ställe där mängder med folk krokar fast efter botten stup i ett? Någon får bottennapp och rycker till och vips kommer det upp en bit kjoltyg? Hur vanligt är det att man slänger lik i just fiskepölar?
Citera
2013-07-18, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Jag såg åxå att det var nedtrampat gräs i sydvästra hörnet av tomten, mycket lätt att stanna där och snabbt lasta av..
Var det dessutom ev mörkt så finns möjligheten helt klart .
Huset ligger såpass bra till och står öde så det kan inte bara avskrivas utan en koll. hade heller tyvärr ingen möjlighet till att stanna då jag hade en tid att passa.
Vågar man bära ut en kropp mm.. så vågar man mycket ?

Ps Inte bor du väl i denna fastigheten på sommaren ? Flåt issåfall
Om det va nedtrampat nu, så är det ett tecken på att någon varit där nu,
Inte för flera veckor sen.
Såklart kan gm gå dit lite då och då.
Men detta ställe behövs nog inte kollas upp mer, magkänsla..
Citera
2013-07-18, 16:43
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fan att man inte bor närmare alltså, hade gått igenom ställena med lupp. Frustrerande! Sen den lilla dammen vid jakttorpet skulle jag göra ett dragg. Skulle åkt till den där ruinen på Herrestadsfjället och kollat den brunnen som finns där. Ödehuset i Flo och alla de flesta ställena som nämts här. Inget är egentligen slöseri med tid nu. Leta Leta Leta är det som gäller!

Eller försökt samla ihop ett gäng engagerade envisa och entusiastiska oberoende personer att hjälpas åt att söka efter Flickan.

Känns som det viktiga just nu och inte hur o vad som hänt i lägenheten, något har ju hänt men låt polisen ta hand om den biten och koncentrera på eventuella platser att finna henne på istället.
Citera
2013-07-18, 16:44
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Då brände de först bilen på Hunneberg och sen åkte vidare mot Herrestadsfjället för att dumpa kroppen där. Nu har det talats om en ruin och en brunn i området också

https://anonfiles.com/file/3e1d6b007e2e57bb46e3cabc0adbba4d
Bränner de ur den andra bilen också tänker du eller chansar de på att den bilen inte kommer undersökas?
Citera
2013-07-18, 16:46
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Jadu, finns nog en del hundar begravna i detta. Hon måste ju för fasen veta mer än vad hon påstår. Helt otroligt om hon sitter och är lojal mot den där vidriga typen när hon själv är Mamma och har små barn.... *suck* vart är den här världen på väg?

Är det en för vild gissning om jag tror att TB nu har ett nytt konto här? Nästa gång AJ får ett utbrott är det kanske hon som råkar illa ut.

Min gissning av händelseförloppet är i dagsläget:
- AJ bli sur och slår I*a, hon börjar blöda och talar om för AJ att hon är blödarsjuk (alt visste han detta)
- AJ (som innerst inne är en feg stackare och kanske även rädd för pappan till I*a) tänker åka och dumpa I*a utanför akuten. Han vågar inte ringa ambulans för då kommer säker även polisen.
- DB kallas dit som chaufför
- Mamman (gör allt för sonen?) eller väninna kallas in för att ta hand om I*as barn
- I bilen på väg till akuten dör I*a och det blir panik
- I*a dumpas, grävs ner eller lämnas någonstans
- Mamman/väninnan varnas så att hon kan gå ifrån lägenheten
- Bilen körs till lämpligt ställe för att brännas
- AJ sticker iväg och DB lovar att fixa så att I*a inte kan spåras till bilen
- Klantigt nog så ringer DB från en registrerad mobil till en annan tillhörande FH
Citera
2013-07-18, 16:46
Medlem
Vbg1972s avatar
Jag tycker fortfarande att mitt alternativ av flyktväg/dumpatälle över Stallbackabron och vidare cykelvägen mot Onsjö är väl så bra som många andra.
Fort att komma till berget och elda upp bilen, minimalt med folk som ser dig och inget åkande med en mördad person i bilen i tätbebyggt, bebott område.
Citera
2013-07-18, 16:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då brände de först bilen på Hunneberg och sen åkte vidare mot Herrestadsfjället för att dumpa kroppen där. Nu har det talats om en ruin och en brunn i området också

https://anonfiles.com/file/3e1d6b007e2e57bb46e3cabc0adbba4d
Varför det? Det är bara 40 minuter upp på berget.
Citera
2013-07-18, 16:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Fiskesjöar i all ära, men vill man verkligen riskera att dumpa ett lik i ett ställe där mängder med folk krokar fast efter botten stup i ett? Någon får bottennapp och rycker till och vips kommer det upp en bit kjoltyg? Hur vanligt är det att man slänger lik i just fiskepölar?
Jag hade valt någon lite mindre pöl, med vegitation, typ skogsgöl/kärr.
Det finns en väster om kyrkesjön t.ex.
Citera
2013-07-18, 16:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Bränner de ur den andra bilen också tänker du eller chansar de på att den bilen inte kommer undersökas?

Kan den "andra" bilen vara stulen? Var söker man efter sådan info?
Citera
2013-07-18, 16:50
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Om det va nedtrampat nu, så är det ett tecken på att någon varit där nu,
Inte för flera veckor sen.
Såklart kan gm gå dit lite då och då.
Men detta ställe behövs nog inte kollas upp mer, magkänsla..

Vi har inte råd att gå på "magkänsla" just nu, Ägaren till huset står skriven i Vänersborg och då står helt säkert huset tomt. Plus om det varit nån som haft det på somrarna, aa då hade det nog inte sett ut som det gör där. Däremot kan det finnas andra icke välkomna gäster som ej har befogenhet över huset. Skulle vara bereddd på att ringa ägaren t.om och fråga hen om denne hyr till någon. På lantmäteriet fick jag beskedet att ingen står skriven där!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in