2013-07-18, 13:11
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenGrisen
Jag bor i området sommartid och har passerat ödehuset i Flo idag. Jag hade inte möjlighet att stanna men såg inga spår av att någon varit där. Mycket högt och orört gräs. Dessutom är infarten mycket väl synlig från huset mittemot. Om jag hade varit gärningsman hade jag valt något mer ödsligt ställe.

Jag såg åxå att det var nedtrampat gräs i sydvästra hörnet av tomten, mycket lätt att stanna där och snabbt lasta av..
Var det dessutom ev mörkt så finns möjligheten helt klart .
Huset ligger såpass bra till och står öde så det kan inte bara avskrivas utan en koll. hade heller tyvärr ingen möjlighet till att stanna då jag hade en tid att passa.
Vågar man bära ut en kropp mm.. så vågar man mycket ?

Ps Inte bor du väl i denna fastigheten på sommaren ? Flåt issåfall
Senast redigerad av pobeda1945 2013-07-18 kl. 13:16.
Citera
2013-07-18, 13:11
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Jag instämmer och jag tycker att denna tråds prioritet borde vara att finna lämpliga dumpningsplatser. jag anser att det förekommer många ovidkommande diskussioner ,,, eller ?

Det är inte ovidkommande ifall en barnpassare (kvinnlig bekant eller mamma till AJ) har kallats in. I så fall finns det ytterligare en (ofrivillig?) medhjälpare. Denna var kanske i så fall till en börja ovetande om vad som hade hänt men förstått efteråt.
Citera
2013-07-18, 13:13
Medlem
PolisenGrisens avatar
Hade hellre tältat än bott där!

Ska man kolla där så bör man ha stövlar på och ingen lätt skrämd sambo med.
Senast redigerad av PolisenGrisen 2013-07-18 kl. 13:15.
Citera
2013-07-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Ngn sa att MGM hade bott i Strömslund tidigare i sitt liv. Då bör man ha god kännedom om slätthult. Ensligt område som leder ner till stubbered som är en mer ensligt.
Men Slätthult ligger ju i skoftebyn på andra sidan stan ????
Citera
2013-07-18, 13:20
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det är inte ovidkommande ifall en barnpassare (kvinnlig bekant eller mamma till AJ) har kallats in. I så fall finns det ytterligare en (ofrivillig?) medhjälpare. Denna var kanske i så fall till en börja ovetande om vad som hade hänt men förstått efteråt.

Nej ! Har någon i tråden påstått att just detta är ovidkommande ?
Jag tycker det låter förnuftigt det du säger
Citera
2013-07-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pys207
Men Slätthult ligger ju i skoftebyn på andra sidan stan ????

10 min med bil från brottsplats. Gömma kropp där, bränna bil på andra sidan stadskärnan för att förvilla. Med tanke på tidsbrist torde detta vara logiskt. Vet inte hur tidsaspekten ser ut. Men har man lite tid skulle nog jag agera så. Har gm haft mer tid på sig så kan flicka ligga var som helst.
Citera
2013-07-18, 13:26
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva

Det är förstås relevant med hela förloppet - vad som hänt i lägenheten och efter. Att någon extra skulle kallas in för barnpassning tycker jag låter osannolikt. Det är ju ett till vittne som kan läcka. Det är 2013! Inte tror vi på allvar att det krävs en kvinna för ett (eventuellt) blöjbyte?
Citera
2013-07-18, 13:31
Medlem
Varför inte konfrontera AJ själv och fråga honom var BO kan tänkas finnas någonstans. Chansen är ju lika stor/liten som alla andra lösa spekulationer här att vederbörande anger den korrekta platsen.
Citera
2013-07-18, 13:33
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför inte konfrontera AJ själv och fråga honom var BO kan tänkas finnas någonstans. Chansen är ju lika stor/liten som alla andra lösa spekulationer här att vederbörande anger den korrekta platsen.

Kör på det!
Posta resultatet här.
Citera
2013-07-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Grannarna hade ju hört dunsar enligt uppgifter i tråden.
vet du när ?
Citera
2013-07-18, 13:48
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
FH Personlig assistent, då har de troligen använt sig av gummihandskar sim FH använder i tjänsten
Hur såg AJs MC ut, det ryktas att en liknande (mesig röd) färdades förbi torget på måndagen efter dådet under lunchtid. Den saknade 88 klistrat på Vindrutan och hade två stora svarta packväskor på vardera sida. Ingen lyckades se regnumret, men alla var ense om att det ingick ett S när de tänkte tillbaka
Bilbranden upplevs som en skenmanöver

Är AJs MC och MCställ försvunna ?

Jag tror på älven som dumpningsplats, snabbt och lätt, allra helst om man backar intill ytterdörren och sen tar cykelvägen under E45
Men även om de tog vilken vanlig väg som helst och åkte i lagenlig hastighet så tror jag ingen skulle reagera

Bara för att han är personlig assistent ( om han nu är det) så innebär inte det att han springer runt med plasthandskar i fickan liksom
Citera
2013-07-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Själv tycker jag såklart att mitt tidigare inlägg om var A.J tänkt dumpa en kropp innan, bör ha förtur? Självklart så ska alla platser kollas, men det är som sagt svårt att veta var polisen varit och inte varit. Men om någon är sugen, så kolla upp branddammen på Kardanvägen 72.
Hur djup tror du att branddammen är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in