Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Ja, varför använder man en bil med koppling till kretsen och varför kladdar man blod i trappen? För att man har BRÅTTOM. Man tar en bil som man har tillgång till och som är så risig att man kan avvara den. Syftet med bilen är transport. Sedan blir man tvungen att elda den.
Om detta hade varit det minsta planerat eller om man hade känt att man har tid på sig för finlir, då hade de stulit en bil utan koppling till dem själva och sett till att bränna ut den ordentligt.
Exakt min uppfattning.
Jag tycker wazlada hade en poäng också, det kan vara så "enkelt" att DB och FH hade med sig sina mobiltelefoner till lägenheten och därmed måste förklara vad de gjorde i området den tidpunkten.
Allt tyder på att de haft väldigt bråttomt just med tanke på slarv. Blod i trappan. En bil som sätts i brand som direkt leder misstankarna till dem själva. Ett armband som någon tappar i samma veva. Hittade ju en ciggfimp vid brandplatsen, troligtvis ditslängd efteråt av någon annan - men jag hade inte blivit ett dugg förvånad om de gjort sådana misstag också. Jag skulle inte heller bli förvånad om det finns fler spår i lägenheten av vad polisen hittills avslöjat.
Vad har de då bråttom till? Att strula så förbaskat för att sedan flytta över kroppen till en annan bil och i lugn o ro köra runt i tre dagar med liket?
Jag tror nog att kroppen dumpades relativt fort och att de sedan hade fullt sjå med att försöka komma på hur fan de skulle bygga alibi för den brända bilen, AJ's besök mm.
AJ's roadtrip tror jag mest var till för att han ville påskina att "livet är som vanligt, här har inget skett eller hänt". Oavsett om han nu verkligen var iväg eller ej.