2013-07-18, 10:11
Medlem
bagarn29s avatar
Somecoolname nämner ett försök att ta hand om en golare i ett industriområde som AJ ska gjort. Hade detta varit planerat hade det sannolikt inte skett i BOs lägenhet.
Citera
2013-07-18, 10:12
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Sällar mig till de som tror att dådet var oplanerat men ser det som möjligt att bortskaffandet av kroppen följer en tidigare framspånad, mer eller mindre detaljerad, plan. Inte för att göra sig av med Id@, utan att för göra sig av med en kropp, vilken som helst.

Kan tänka mig att en samling våldsbenägna nassar mycket väl kan sitta och diskutera och drömma om att slå ihjäl t.ex. en misshaglig journalist eller en godtycklig icke arier, och hur sedan kroppen ska hanteras.

Om Id@ slogs ihjäl i vredesmod, kan GM haft i alla fall ramverket till plan att sätta i verket då hen insett vad hen gjort. Kan i så fall tänkas att kroppen undanskaffats på ett mer utstuderat sätt än vad både polis och trådskribenter antar.

Den brunna Volvon kanske aldrig använts för att frakta kroppen. Den har körts till platsen och tänts på av en av deltagarna, för att polis och MP ska bränna resurser på/kring Hunneberg (om det var planen så lyckades den), medans de två andra kör kroppen ut bland skogarna i sydväst i en laglig bil, med en körkortsinnehavare vid ratten. Om bilen mot all förmodan skulle stoppas av trafikpolis, så lär de få fortsätta sin färd om allt är i ordning; ingen vet ännu att Id@ är död.
Vilken bil skulle den verkliga transportbilen vara? Är det en bil som kan kopplas till någon av de inblandade? Struntar de i att spår finns i den verkliga transportbilen men bränner en annan bil för att vilseleda?
Citera
2013-07-18, 10:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ja, varför använder man en bil med koppling till kretsen och varför kladdar man blod i trappen? För att man har BRÅTTOM. Man tar en bil som man har tillgång till och som är så risig att man kan avvara den. Syftet med bilen är transport. Sedan blir man tvungen att elda den.

Om detta hade varit det minsta planerat eller om man hade känt att man har tid på sig för finlir, då hade de stulit en bil utan koppling till dem själva och sett till att bränna ut den ordentligt.

Exakt min uppfattning.
Jag tycker wazlada hade en poäng också, det kan vara så "enkelt" att DB och FH hade med sig sina mobiltelefoner till lägenheten och därmed måste förklara vad de gjorde i området den tidpunkten.

Allt tyder på att de haft väldigt bråttomt just med tanke på slarv. Blod i trappan. En bil som sätts i brand som direkt leder misstankarna till dem själva. Ett armband som någon tappar i samma veva. Hittade ju en ciggfimp vid brandplatsen, troligtvis ditslängd efteråt av någon annan - men jag hade inte blivit ett dugg förvånad om de gjort sådana misstag också. Jag skulle inte heller bli förvånad om det finns fler spår i lägenheten av vad polisen hittills avslöjat.

Vad har de då bråttom till? Att strula så förbaskat för att sedan flytta över kroppen till en annan bil och i lugn o ro köra runt i tre dagar med liket?

Jag tror nog att kroppen dumpades relativt fort och att de sedan hade fullt sjå med att försöka komma på hur fan de skulle bygga alibi för den brända bilen, AJ's besök mm.

AJ's roadtrip tror jag mest var till för att han ville påskina att "livet är som vanligt, här har inget skett eller hänt". Oavsett om han nu verkligen var iväg eller ej.
Citera
2013-07-18, 10:14
Medlem
Det kan vara så enkelt att grannar hört men inte reagerat på eventuellt barnskrik. Eller så har de hört men inte brytt sig om det, kanske för att de är vana vid att höra barnskrik från aktuell lägenhet.

Jag minns ett fall där en kvinna och hennes dotter hittades döda i en lägenhet i Arboga. Utredningen visade att mamman dött av naturliga orsaker och bebisen måste därefter ha dött av uttorkning/svält... Inga grannar hade hört den lilla bebisen skrika trots öppna fönster...
Citera
2013-07-18, 10:21
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Huset byggdes 1953.
Då bör man väl kunna utesluta att barnet skrek?

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Alltså jag har funderat lite på om det var lyhört i min lgh och antingen hade jag väldigt snälla tysta grannar eller så var det bra isolerat? Jag hörde barnen på våningen ovanför om dom sprang runt men inte så mycket ljud faktiskt från grannar så som prat. Fester hörde jag ju såklart, men det gör man ju alltid.

Jag har bott i ett till hus som var byggt på 50-talet. Där var det däremot väldigt lyhört (eller så var grannarna mer högljudda då dom talade?) Det här får en husexpert reda ut
Det första 50-talshuset du nämner kan mycket väl vara lite nyfixat med, så att ljudisoleringen var bättre än vad den normalt skulle ha varit. Det är troligen exakt så det var. Ljudisoleringen blev bättre framåt 80-talet och ja; de nyaste lägenheterna (00 och framåt) hör man inte ett skit ifrån. Det är så ljudisolerat att man hade kunnat motorsågsmörda en hel familj utan att någon skulle märka det. En av gångerna som jag fått erfarenhet av 10-talets fantastiska ljudisolering var när vi var på fest hemma hos en polare. Hög musik som fan, skrikiga gäster och allmänt stökigt. Så gick man ut i trapphuset, stängde dörren och möttes av en enastående kontrast; total tystnad. Det var så jävla häftigt!

Angående samtal genom väggar: Det är just det, att i de mer nybyggda husen (typ 90-tal) så hörs inte samtal. Enligt egen erfarenhet hörs inte ens högljutt sex. En gång hörde jag ett bråk genom väggen och man förstod att de skrek och gapade högt som fan, men det lät så otroligt svagt genom väggen att man inte ens hörde det om man inte ansträngde sig.
Citera
2013-07-18, 10:24
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassgirl
Det kan vara så enkelt att grannar hört men inte reagerat på eventuellt barnskrik. Eller så har de hört men inte brytt sig om det, kanske för att de är vana vid att höra barnskrik från aktuell lägenhet.
Kom dock ihåg att om barnskrik hörs genom väggarna så hörs det även om någon (I*a) blir brutalt mördad av en galen psykopat. Jag kan inte tänka mig hur hon skulle kunna blöda satan omkring i lägenheten (nu vet jag iofs inte hur det såg ut) utan att göra väsen ifrån sig.
Citera
2013-07-18, 10:25
Medlem
FH Personlig assistent, då har de troligen använt sig av gummihandskar sim FH använder i tjänsten
Hur såg AJs MC ut, det ryktas att en liknande (mesig röd) färdades förbi torget på måndagen efter dådet under lunchtid. Den saknade 88 klistrat på Vindrutan och hade två stora svarta packväskor på vardera sida. Ingen lyckades se regnumret, men alla var ense om att det ingick ett S när de tänkte tillbaka
Bilbranden upplevs som en skenmanöver

Är AJs MC och MCställ försvunna ?

Jag tror på älven som dumpningsplats, snabbt och lätt, allra helst om man backar intill ytterdörren och sen tar cykelvägen under E45
Men även om de tog vilken vanlig väg som helst och åkte i lagenlig hastighet så tror jag ingen skulle reagera
Citera
2013-07-18, 10:26
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Exakt min uppfattning.
Jag tycker wazlada hade en poäng också, det kan vara så "enkelt" att DB och FH hade med sig sina mobiltelefoner till lägenheten och därmed måste förklara vad de gjorde i området den tidpunkten.

Allt tyder på att de haft väldigt bråttomt just med tanke på slarv. Blod i trappan. En bil som sätts i brand som direkt leder misstankarna till dem själva. Ett armband som någon tappar i samma veva. Hittade ju en ciggfimp vid brandplatsen, troligtvis ditslängd efteråt av någon annan - men jag hade inte blivit ett dugg förvånad om de gjort sådana misstag också. Jag skulle inte heller bli förvånad om det finns fler spår i lägenheten av vad polisen hittills avslöjat.

Vad har de då bråttom till? Att strula så förbaskat för att sedan flytta över kroppen till en annan bil och i lugn o ro köra runt i tre dagar med liket?

Jag tror nog att kroppen dumpades relativt fort och att de sedan hade fullt sjå med att försöka komma på hur fan de skulle bygga alibi för den brända bilen, AJ's besök mm.

AJ's roadtrip tror jag mest var till för att han ville påskina att "livet är som vanligt, här har inget skett eller hänt". Oavsett om han nu verkligen var iväg eller ej.

Håller med om alla punkter!

Jag förstår inte riktigt teorier som bygger på att kroppen lastats om till nya fordon och körts runt under längre tid. Utan facit kan man inte veta till 100% och ska man förstås hålla en liten dörr öppen även för mindre sannolika scenarier.

Men de som tror på att kroppen körts runt, lastats om etc får gärna utveckla lite.
Vilket fordon har då använts? Mc? Vem har kört? Har man gjort något för att dölja spår i det andra fordonet? Hur kommer det sig att man först haft panik att lämna lägenheten och sedan lugnt far runt med en kroppen?
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-18 kl. 10:29.
Citera
2013-07-18, 10:40
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
FH Personlig assistent, då har de troligen använt sig av gummihandskar sim FH använder i tjänsten
Hur såg AJs MC ut, det ryktas att en liknande (mesig röd) färdades förbi torget på måndagen efter dådet under lunchtid. Den saknade 88 klistrat på Vindrutan och hade två stora svarta packväskor på vardera sida. Ingen lyckades se regnumret, men alla var ense om att det ingick ett S när de tänkte tillbaka
Bilbranden upplevs som en skenmanöver

Är AJs MC och MCställ försvunna ?

Jag tror på älven som dumpningsplats, snabbt och lätt, allra helst om man backar intill ytterdörren och sen tar cykelvägen under E45
Men även om de tog vilken vanlig väg som helst och åkte i lagenlig hastighet så tror jag ingen skulle reagera
Kan du förklara på vilket sätt bilbranden är en skenmanöver? Har den inte använts för transport? Menar du att den inte innehåller spår och inte "behövde" brännas av den anledningen?

När man jobbar som personlig assistent är arbetsplatsen brukarens eget hem (och ibland skola/jobb också där brukaren vistas på dagarna). Tänker du att han stal med sig lite handskar och hade på lager hemma för att det kan vara bra att ha? Inte omöjligt i och för sig. Man kan också köpa handskar själv och ha hemma av andra skäl. Städhandskar har väl de flesta hemma också.

Din fråga om MC och Mcställ är intressant. Hoppas polisen har mer koll på MC:n än vi!
Citera
2013-07-18, 10:40
Medlem
Som jag ser det just nu så har AJ två alternativ:

1. Ta sitt straff och gå till polisen, erkänna och berätta vad I* är så familjen kan få ro. Tidsfråga innan blå plockar in han igen.

2. Med tanke på att han golat ner sig och blandat i barn och brutit mot alla så kallade " kriminella heders kodex " även i sina egna led, inklusive att alla vet med 99.9% att han är GM. Så kan man väl säga att han målat in sig i ett hörn.

Om du läser detta AJ.
Svettigt i sommarvärmen?
Citera
2013-07-18, 10:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Då bör man väl kunna utesluta att barnet skrek?
Nej, det kanske skrek jämnt. Eller så lyckades hen/de tysta barnet periodvis.
Citera
2013-07-18, 10:47
Medlem
Mouchinos avatar
Är det någon s om varit varit till ödehuset i Flo och tittat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in