2013-07-18, 12:35
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Grannarna hade ju hört dunsar enligt uppgifter i tråden.
Har jag inte sett någonting om. Vilken tid skulle dessa dunsar ha hörts?
Citera
2013-07-18, 12:38
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
Då kollar jag vid den dammen.

Om du ändå är ute och åker kan du väl kolla ödehuset också

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FIPJ5h
Citera
2013-07-18, 12:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Har jag inte sett någonting om. Vilken tid skulle dessa dunsar ha hörts?
Sök på dunsar i sökfunktionen.
Jag har också frågat efter tidpunkten, men det har inte framkommit
Citera
2013-07-18, 12:43
Medlem
Tomterumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hunneberg är iskallt idagsläget, bränner man sin bil där finns inte kroppen där. Ett tydligt villospår. Gissar man har åkt på tunhemsvägen vikit av upp mot Bilprovningen och sedan gärdhemsvägen ut.
Inga kameror och massa ödetomter runt hullsjön. Har hullsjön ens varit med i spekulationerna?
Finns det ngn väg ut till sjön utan att passera bebodda hus?
Tror inte det finns några bilvägar ner till sjön, men är inte säker. Sjön är inte direkt djup, är ju en fågelsjö. Medeldjupet är 1m och maxdjup 1,2m... http://sv.wikipedia.org/wiki/Hullsjön
Man får nog plumsa ett tag för att komma ut till meterdjup.
Gott om fågelskådare där på de mest konstiga tider så jag är iaf tveksam till Hullsjön som dumpningsplats.
Jag tror nog isf mer på kanalen.
Citera
2013-07-18, 12:45
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Sök på dunsar i sökfunktionen.
Jag har också frågat efter tidpunkten, men det har inte framkommit
Fast dunsar kan vara lättare att höra än röster, om man tänker på vibrationerna osv. Blir ett helt annat ljud än när någon pratar/skriker.
Citera
2013-07-18, 12:46
Medlem
dodeesoss avatar
Den allmänna uppfattningen här är väl att GM och Id* blivit osams av någon anledning, utan att gapa på varandra.
GM har i samband med detta kanske knuffat till Id* som ramlat olyckligt (grannar hör dunsar).
I fallet slår Id* i huvudet, svimmar och börjat blöda. Blödningen hejdas inte pga Id*s sjukdom (blödarsjuka).
GM drabbas av panik och tillkallar inte hjälp, Id* förblöder.
GM, ev tillsammas med medhjälpare fraktar kroppen från platsen, sista spåret är blod i trappuppgången.
Id*s barn sover sig igenom hela händelsen, och tas om hand när polisen går in i lägenheten.

Efter det vet vi inte så mycket, mer än att den huvudmisstänkte säger sig ha varit på "roadtrip" med sin MC och att en av hans bekantas bil anmäls stulen och sedan återfinns utbrunnen.
Den huvudmisstänkte anmäler sig sig själv till polisen och anhålls, släpps sedan efter att häktningsbegäran avslagits. Istället anhålls två bekanta till den huvudmisstänkta, dessa häktas senare misstänkta för att ha hjälp till vid försvinnadet respektive skyddande av brottsling.

Det verkar råda delade meningar om den huvudmisstänktes MC är återfunnen. Ingen kan verifiera om polisen har koll på den.
Som jag ser det är MC'n en ev nyckel till hela historien.
Citera
2013-07-18, 12:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hunneberg är iskallt idagsläget, bränner man sin bil där finns inte kroppen där. Ett tydligt villospår. Gissar man har åkt på tunhemsvägen vikit av upp mot Bilprovningen och sedan gärdhemsvägen ut.
Inga kameror och massa ödetomter runt hullsjön. Har hullsjön ens varit med i spekulationerna?
Finns det ngn väg ut till sjön utan att passera bebodda hus?

Jag hade Hullsjön uppe tidigt men ansågs inte trolig, dels hade myndigheterna något projekt där och dels var den inte tillräckligt djup. Hullsjön och/eller Igelsjön är mina funderingar.
Citera
2013-07-18, 12:52
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Samma visa om och om..
Barn MÅSTE inte skrika.
Har ungen kolik? Isånafall så kan de skrika mest hela tiden, men alla barn gormar inte tarmarna ur sig dygnet runt.

Du har helt rätt i att ett barn inte måste skrika men ett barn som är lämnat utan tillsyn i omkring 12 timmar (gissningsvis 03-15) skriker med största osannolikt p g a hunger och överfylld blöja. Om vi dessutom tänker att I*a nattade sonen vid 20-tiden så blir det genast ännu fler timmar utan tillsyn (menar då mat och blöjbyte). Polisen borde kunna göra en bedömning utifrån mängen avföring i blöjan hur länge barnet har varit lämnat utan tillsyn. Var barnet på gränsen till uttorkat? Är det ett apatiskt barn som aldrig skriker överhuvud taget? Några här i tråden verkar känna de inblandade. Tyr sig barnet till okända människor? Vad gjorde AJ:s mamma denna natt? Har hon alibi?

Jag tror inte att AJ har stannat kvar längre tid än nödvändigt i lägenheten. Har förstått på andra i tråden att han är en feg kvinnomisshandlare och en sådan vill nog inte riskera att barnets pappa eller någon annan dyker upp.
Citera
2013-07-18, 13:03
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Eftersom ingen mer än GM själv, och kanske någon eller någon medhjälpare, vet vad som hände på natten.

Hon kanske var vid medvetande och kunde med hjälp av stöttning ta sig ut sjäv.
Dock kraftigt blödande. Det behövdes ingen sopsäck eller kista.

Hon kanske var död redan i lägenheten och bars ut med hjälp av sopsäck eller kista.

GM kanske hade nyckel till lägenheten, egen eller BO:s eller också inte och hade tur, dörren var olåst.

För att få svar på många frågor är det viktigt att hitta BO. De frågor som är speciellt viktiga är vad hon utsattes för på natten och om hon var vid liv när hon lämnade lägenheten.

Det gäller att hitta alternativa platser.
Vart skulle någon med kännedom om området köra en blödande halvdöd kvinna.
Vart skulle någon med kännedom om området köra en död kvinna.
Hon kan ju först varit vid liv och försämrats under tidens gång. Hur göra då.

Jag har försökt bidra så gott jag kunnat med mina tankar kring detta. Det kanske kan bidra att väcka någon tanke.

Jag instämmer och jag tycker att denna tråds prioritet borde vara att finna lämpliga dumpningsplatser. jag anser att det förekommer många ovidkommande diskussioner ,,, eller ?
Citera
2013-07-18, 13:05
Medlem
PolisenGrisens avatar
Jag bor i området sommartid och har passerat ödehuset i Flo idag. Jag hade inte möjlighet att stanna men såg inga spår av att någon varit där. Mycket högt och orört gräs. Dessutom är infarten mycket väl synlig från huset mittemot. Om jag hade varit gärningsman hade jag valt något mer ödsligt ställe.
Citera
2013-07-18, 13:07
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Du har helt rätt i att ett barn inte måste skrika men ett barn som är lämnat utan tillsyn i omkring 12 timmar (gissningsvis 03-15) skriker med största osannolikt p g a hunger och överfylld blöja. Om vi dessutom tänker att I*a nattade sonen vid 20-tiden så blir det genast ännu fler timmar utan tillsyn (menar då mat och blöjbyte). Polisen borde kunna göra en bedömning utifrån mängen avföring i blöjan hur länge barnet har varit lämnat utan tillsyn. Var barnet på gränsen till uttorkat? Är det ett apatiskt barn som aldrig skriker överhuvud taget? Några här i tråden verkar känna de inblandade. Tyr sig barnet till okätnda människor? Vad gjorde AJ:s mamma denna natt? Har hon alibi?

Jag tror inte att AJ har stannat kvar längre tid än nödvändigt i lägenheten. Har förstått på andra i tråden att han är en feg kvinnomisshandlare och en sådan vill nog inte riskera att barnets pappa eller någon annan dyker upp.
Ja, det vore intressant att höra från dem som känner mor + barn.

Enligt en tidig uppgift sågs barnet leka med ambulanspersonalen när blåljusen kommit till platsen. Minns inte om observationen kom från media eller flashbackare på plats.

Kanske har AJ bytt blöja och gett välling? Han har ju barn. Enligt uppgift i tråden verkar han inte vara någon mönsterpappa men en vällingflaska och en blöja kan han väl klara, om han vill? Det kan man i o f s fixa även utan erfarenhet... Det har också spekulerats om barnet kan ha fått något lugnande.
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-18 kl. 13:14.
Citera
2013-07-18, 13:10
Medlem
Ngn sa att MGM hade bott i Strömslund tidigare i sitt liv. Då bör man ha god kännedom om slätthult. Ensligt område som leder ner till stubbered som är en mer ensligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in