2013-06-25, 15:38
Medlem
funderar på att köpa en xperia s som är låst till tele2. Min fråga är om man kan använda ett comviq-simkort eller om det bara funkar med tele2? Har för mig att tele2 och comviq är samma företag på nåt sätt så det borde väl fungera?
Citera
2013-06-25, 19:39
Medlem
Fundamentalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
funderar på att köpa en xperia s som är låst till tele2. Min fråga är om man kan använda ett comviq-simkort eller om det bara funkar med tele2? Har för mig att tele2 och comviq är samma företag på nåt sätt så det borde väl fungera?

Nu är jag inte varken anställd på Tele2 eller speciellt insatt men jag kan tänka mig att det inte borde funka, även om Comviq är ägda av Tele2 så är det fortfarande två olika varumärken.
Citera
2013-06-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Säker på att den är operatörslåst? Den enda operatörslåsta telefonen som Tele2 själva säljer är iPhone.

Och nej det är inte säkert att det kommer fungera, jag vet att i alla fall Comviq har telefoner som är låsta till bara Comviq. Tele2 och Comviq ser sig som skilda operatörer numera.
Citera
2013-06-30, 23:26
Moderator
VitKallas avatar
Nu är jag här igen och tjatar om Mitt Tele2!

Försökte nyss lägga till de abb. som inte syns där (trots att det fortfarande står att det är driftproblem) och det gick med 2 av tre. Det tredje abb. sas inte ens vara registrerat. Har ju bara betalat på det i x antal månader nu...

Iallafall. Är jag den ende som har problem med Mitt Tele2?
Citera
2013-07-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Nu är jag här igen och tjatar om Mitt Tele2!

Försökte nyss lägga till de abb. som inte syns där (trots att det fortfarande står att det är driftproblem) och det gick med 2 av tre. Det tredje abb. sas inte ens vara registrerat. Har ju bara betalat på det i x antal månader nu...

Iallafall. Är jag den ende som har problem med Mitt Tele2?
Det var störningar på Mitt Tele2 förra veckan om jag inte minns fel. Fungerar det fortfarande inte?
Citera
2013-07-10, 13:08
Medlem
Enligt vad jag har läst så är det ingen ångerrätt om man handlar via Comviq To Go, stämmer verkligen det? Om jag gör beställningen på comviq.se så är ju det distans..

Hur ligger det till egentligen?

Tas det någon kreditupplysning när man handlar via Comviq To Go?
Citera
2013-07-11, 01:59
Medlem
Hej!
Har skaffat en Galaxy S3 hos er med Volym Mellan via Mecenat. MEN, S3an hittar inget nät ... "SIM/RUIM-kortet är låst", står det när man sätter på telefonen.

Har aktiverat nya simkortsnumret två gånger på "Mitt Tele2" och startat om telefonen x antal gånger, men den vill inte hitta något nät alls. Oerhört frustrerande ... Speciellt då jag fick samma fel på min gamla Galaxy S2, den slutade hitta nät helt plötsligt. Så jag bytte abonnemang, förlängde och uppgraderade till en S3a. Men tyvärr verkar det inte fungera mycket bättre ... Återställde även S3an, men inte heller det gjorde någon skillnad.

Vad är det som är fel?
Senast redigerad av kontrollmekanismen 2013-07-11 kl. 02:06.
Citera
2013-07-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollmekanismen
Hej!
Har skaffat en Galaxy S3 hos er med Volym Mellan via Mecenat. MEN, S3an hittar inget nät ... "SIM/RUIM-kortet är låst", står det när man sätter på telefonen.

Har aktiverat nya simkortsnumret två gånger på "Mitt Tele2" och startat om telefonen x antal gånger, men den vill inte hitta något nät alls. Oerhört frustrerande ... Speciellt då jag fick samma fel på min gamla Galaxy S2, den slutade hitta nät helt plötsligt. Så jag bytte abonnemang, förlängde och uppgraderade till en S3a. Men tyvärr verkar det inte fungera mycket bättre ... Återställde även S3an, men inte heller det gjorde någon skillnad.

Vad är det som är fel?

Har du en PIN-kod? Har du slagit in den? Det låter som att du inte har gjort det på felmeddelandet du får. Har du testat med ett annat simkort?
Citera
2013-07-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Har du en PIN-kod? Har du slagit in den? Det låter som att du inte har gjort det på felmeddelandet du får. Har du testat med ett annat simkort?
Det löste sig imorse! Verkade som om inte aktiveringen skett för ens då!
Citera
2013-07-12, 23:10
Medlem
kthxbyelols avatar
Fattar mig kort, hade en s2a (tele2) skaffa en s3a (tele2), sim-kortet är därav inte aktiverat. Nu när jag vill aktivera det får jag inte igång det, står att jag kan få vänta upp till 2 dagar innan jag kan registrera det till "mitt tele2" ska det ta så lång tid?
Citera
2013-07-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Fattar mig kort, hade en s2a (tele2) skaffa en s3a (tele2), sim-kortet är därav inte aktiverat. Nu när jag vill aktivera det får jag inte igång det, står att jag kan få vänta upp till 2 dagar innan jag kan registrera det till "mitt tele2" ska det ta så lång tid?
Om det är ett helt nytt nummer du har på Tele2 så kan det ta upp till 2 dagar innan du kan skapa ett konto på Mitt Tele2, men om det är ett gammalt nummer som du har hos Tele2 sen tidigare så kan du skapa ett konto på en gång.

Eller vad är det som det står kommer ta 2 dagar?
Citera
2013-07-18, 11:00
Medlem
NiklasUnknowns avatar
Hej,

Efter att tecknat ett avtal med en dörrförsäljare med ett abonnemang + mobil, hur lång tid kan det ta och få mobilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in