Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Jag säger inte att du har fel. Men om GM struntade i barnet måste stressen stegrats i GM om barnet gallskrek efter uppmärksamhet av rädsla att det ska påkalla grannars uppmärksamhet...?
Eller så var han inte ensam. Någon tog hand om barnet.
Varför vara så bestämd med att barnet måste ha gallskrikit? Om barnet var vant vid bråk, att se våld (i viss mån), bli lämnad ensam etc är det inte alls säkert att barnet såg den här gången som något annorlunda, mer än att det säkerligen blivit extra jobbigt med allt blod och andra trauman.
Om någon agerade barnvakt innebär det att den personen antingen gick samtidigt som GM eller efter att GM hade stuckit. I vilket fall som helst hade den teorin i praktiken med stor sannolikhet resulterat i en upptäckt.
Om de hade gått samtidigt hade barnet börjat skrika och om väggarna då är så tunna att grannarna hör detta hade risken att bli tagen på bar gärning varit extremt hög, om de släpade på liket när 1-2 grannar öppnar dörren för att se vad som händer.
Om barnvakten hade gått efteråt hade det också inneburit en risk, då hans kläder säkerligen blivit lite blodiga, han kanske rent av uttrycker panik i ansiktsuttrycket, barnet börjar skrika när barnvakten lämnar barnet bland allt blod och kaos, risken att någon redan sett blodspåren eller liknande är hög etc.
Så jag tycker nästan att man borde kunna utesluta att det fanns någon barnvakt närvarande. Jag kan givetvis ha missat något av värde gällande den teorin och i så fall ber jag om ursäkt och ber även om att få bli uppdaterad. Tack.