2013-07-18, 04:49
Medlem
Flickstackarn är styckad, de häktade har gjort flera misstag som binder dem till brottsplats vid ett visst klockslag, telefontrafik vid aktuell tidpunkt osv osv. Polisen har massor av bevis, men inte det sista för att sätta dit GM. De VET exakt vem som gjort det. Jag gissar att de snart plockar GM igen...... Därav det relativa lugnet hos polisen.
Citera
2013-07-18, 05:00
Medlem
Sällar mig till de som tror att dådet var oplanerat men ser det som möjligt att bortskaffandet av kroppen följer en tidigare framspånad, mer eller mindre detaljerad, plan. Inte för att göra sig av med Id@, utan att för göra sig av med en kropp, vilken som helst.

Kan tänka mig att en samling våldsbenägna nassar mycket väl kan sitta och diskutera och drömma om att slå ihjäl t.ex. en misshaglig journalist eller en godtycklig icke arier, och hur sedan kroppen ska hanteras.

Om Id@ slogs ihjäl i vredesmod, kan GM haft i alla fall ramverket till plan att sätta i verket då hen insett vad hen gjort. Kan i så fall tänkas att kroppen undanskaffats på ett mer utstuderat sätt än vad både polis och trådskribenter antar.

Den brunna Volvon kanske aldrig använts för att frakta kroppen. Den har körts till platsen och tänts på av en av deltagarna, för att polis och MP ska bränna resurser på/kring Hunneberg (om det var planen så lyckades den), medans de två andra kör kroppen ut bland skogarna i sydväst i en laglig bil, med en körkortsinnehavare vid ratten. Om bilen mot all förmodan skulle stoppas av trafikpolis, så lär de få fortsätta sin färd om allt är i ordning; ingen vet ännu att Id@ är död.
Citera
2013-07-18, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Den brunna Volvon kanske aldrig använts för att frakta kroppen. Den har körts till platsen och tänts på av en av deltagarna, för att polis och MP ska bränna resurser på/kring Hunneberg (om det var planen så lyckades den), medans de två andra kör kroppen ut bland skogarna i sydväst i en laglig bil, med en körkortsinnehavare vid ratten. Om bilen mot all förmodan skulle stoppas av trafikpolis, så lär de få fortsätta sin färd om allt är i ordning; ingen vet ännu att Id@ är död.

Är helt inne på din linje här, att volvon är dumpad påtänd för att det ska vilseleda om dumpningsplats.
Troligtvis en plan man haft sedan flera år tillbaka. En helt laglig bil kan frakta i princip vad som helst hur långt som helst, spelar ingen roll om man blir stoppad vilken polis kollar bagagen?

Att detta har vart planerat mord tror jag nästan man kan utesluta, A.J har helt enkelt flippat ut som vanligt efter att Id* påpekat att det va onödigt att reta upp ex:et hon vill ju inte ha nåt bråk med honom. A.J klarar inte detta han klarar inte så mycket knuffar till henne alternativt kastar nåt tungt på henne, olyckan är framme, A.J som innan suttit och vart dömd för kvinnofridskränkning vill inte vara med om detta igen. får hjälp av sina små piff och puff!! Vem vet id* kanske faktiskt tog sig från lägenheten på egna ben ledd av A.J in i en bil i tron om att få sjukvård sen förblött i en bil någonstans? kanske inte så troligt men ett alternativ.

Det jag förundras över är hur man vågat bära ut en kropp, vilket det är styckat eller ej, i en trappuppgång kan de dyka upp folk när som helst dygnet runt. Därav tror jag faktiskt inte att A.J vart med och fått undan kroppen, för då hade det vart megakört om vittnen sett honom bära undan något. Men en okänd person större i kroppsbyggnaden skulle inte stämma in på A.J.
den utbrunna bilen skulle peka på ägaren, som har alibi. jag bara spånar lite..
Citera
2013-07-18, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
Det är säkert en effektiv metod ,men var får björnligan tag i denna syra? Då gärna i en mängd vad jag gissar en behållare av storleken oljefat. Sen ska ju denna gömmas eller placeras på ett ställe som undgår husis.
Har du någon teori?
Mc gängen har tillgång, till exempel bmc. Det vet jag. Han har själv påvisat att han har kontakter där.
Citera
2013-07-18, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Du har sett för mycket CSI och annat på TV Haha Som du säger själv. En saga!
Om du drar upp gardinen och går ut så kommer du upptäcka att det finns en del skog och obebodda delar av Sverige, så bara för att man har en likhund så är det inte så lätt att hitta något. Om hon nu ens ligger i en skog, sjö eller liknande...
Och nä, de har inte mata grisar med henne heller
Hur vet du att man inte matat grisarna?
Nej, har aldrig tittat på csi, serier är helt ointressant för mig.
Dokumentärer om något kan jag titta på.
Min teori kommer från ett fall där kroppen aldrig hittades, så det är ett riktigt fall.
Mördarna dömdes ändå.
Om de skulle varit på rätt ställen så hade hunden med stor sannolikhet fått upp något spår.
Drar upp gardinen? Jag bor i skogen, och är garanterat ute minst dubbelt så mycket som dig.
Lite psykologi, människor tenderar att säga saker till andra, som egentligen speglar de själva, så dra du upp rullgardinen och öppna en dörr och släpp ut fislukten till mor din.
Du kanske inte vet något om den undre världen, men jag har levt i den.
Citera
2013-07-18, 06:51
Medlem
Somecoolnames avatar
Tjena grabbs and flicks. Tillbaka efter 1 veckas avstängning

Har följt tråden sen den startade och även efter avstängningen och är nu tillbaka för att lägga ännu en pusselbit.

För ca 1 vecka sedan så fick jag av en mkt säker källa reda på att A.J vid ett tillfälle för ett par år sedan tänkt slå ihjäl en golare genom att lura med denne i en bil.

Det hela hade börjat med att A.J hade stulit en bil från golarens polare, och som alla vet så hatar han ju golare. Sagt o gjort så hade han och en till (vet ej namn), lurat med sig golaren i en bil, varpå dom tog av mot skogstorpa industriområde (kardanvägen 72) Där han hade bestämt sig för att slå ihjäl och dumpa kroppen i en intilliggande branddamm. Det blivande offret, vars namn jag heller ej kan, lyckades dock fly, och tur var väl det.

Som det ser ut nu så är dammen inhängnad, men man kan lätt ta sig in under en grind för att snabbt göra sig av med kroppen.

Har tipsat polisen om detta, men vet inte hur långt upp i högen detta tips har hamnat?

1. Har han haft dammen i åtanke även denna gång?

2. Inte långt från B.O adress

3. Vad jag hört så har varesig Polis eller M.P varit där inne.

4. Ligger bra till med tanke på ev resväg mot berget och G-torp.

http://tinypic.com/view.php?pic=2w51zrd&s=5

http://tinypic.com/view.php?pic=f6gsg&s=5
Citera
2013-07-18, 06:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur tänker du då?
Att GM inte ville göra samma tabbe som KJ och eldade därför upp bilen.
Eller håller du öppet för styckning?
Jag ser transportstyckning som möjlighet. Det gällde att få ut den döda Ida ur en lägenhet obemärkt, och då underlättar en styckning. GM kan ha fått idén från Boden. Givetvis kan inspirationen att bränna bilen också komma från Boden, där polisen hittade spår av BO i bilen.

Inspirationen att gömma kroppen kan ha kommit från Spekeröd, där det tog 21 månader att hitta kroppen, och brottet är fortfarande, efter tre år, ouppklarat.

Jag tror inte brottet var planerat. Ett planerat dödande hade skett smidigare utan blod i trapphuset, utan behov av att hjälp från kompisar och utan behov av att bränna upp en bil. Det ledde polisen på spåren.
Citera
2013-07-18, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
"Tror inte på att brottet är planerat" Jag tror tvärt om. Burfåglarna sitter där dom sitter för att dom glömde stänga av sina telefoner. AJ hade inte med sig sin telefon (eller en annan som ingen vet användare på) Burfåglarna häktade för att dom inte kan förklara varför dom har varit på brottsplatsen. AJ släppt för att han inte kan bindas vid brottsplatsen. Bra planerat AJ! (ironi)

Forum: Aktuella brott och kriminalfall Igår, 21:58
Svar: 11 278
Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen.
Visningar: 4 574 027
Postat av Harkoll

Kanske det finns en annan medhjälpare?
Hans morsa har kanske hjälpt till som vanligt. Hon gör ju allt för det aset. Skulle inte direkt förvåna mej!
Har ju vart med förr. En tanke bara men ändå
Citera
2013-07-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Mc gängen har tillgång, till exempel bmc. Det vet jag. Han har själv påvisat att han har kontakter där.

Jaha... nu är Syra-Kalle igång igen. Du har redan fått en förklaring, av en som tydligen inte skolkat från kemilektionen om syror och baser, till varför man inte bör använda syror.

Lägg ner det. Googla "dissolve corpse acid lye" så slipper vi syran och kan hålla oss i verkligheten.

Oj... Kanel-Kalle menade jag.
Citera
2013-07-18, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Natt mot söndag.
var den bilen då på väg mot bostaden eller därifrån , kom dom dit vid 2 tiden kan dom hållit på i lgh till frampå morgonen med nått ?
Citera
2013-07-18, 07:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
var den bilen då på väg mot bostaden eller därifrån , kom dom dit vid 2 tiden kan dom hållit på i lgh till frampå morgonen med nått ?
Jag tolkar detta som att bilen var på väg mot bostaden.
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Nu när du säger det så vill jag dra mig till minnes om att jag såg en mörkgrön S40 som kom körandes mot Östra Margaretavägen. Klockan kan ha varit runt 1.00/2.00 den 1/7.
Citera
2013-07-18, 07:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tolkade polisen som att den var helt utbrunnen, men i tråden påstås att bilen har brunnit ganska dåligt.
Jag vet inte om IF är styckad, trodde inte det först, men nu vet jag inte.
Det faktum att hon ej hittats får mig att tänka på styckning, det är väldigt mycket enklare att kasta iväg en del då och då än att gömma en hel kropp.

Ja du har rätt i det du säger. Men å andra sidan tänker jag: En spridd kropp kräver ju fler ställen och fler ställen ökar ju "risken" för att kroppen, eller delar av den, hittas? Men jag kanske tänker galet då... det är möjligt.

Marina låg ju ett tag innan hon hittades. Hon var inte styckad.

Det här med bilen är ju lite förvirrande, hur mycket den brunnit menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in