Citat:
Ursprungligen postat av
Osakazuki
Den brunna Volvon kanske aldrig använts för att frakta kroppen. Den har körts till platsen och tänts på av en av deltagarna, för att polis och MP ska bränna resurser på/kring Hunneberg (om det var planen så lyckades den), medans de två andra kör kroppen ut bland skogarna i sydväst i en laglig bil, med en körkortsinnehavare vid ratten. Om bilen mot all förmodan skulle stoppas av trafikpolis, så lär de få fortsätta sin färd om allt är i ordning; ingen vet ännu att Id@ är död.
Är helt inne på din linje här, att volvon är dumpad påtänd för att det ska vilseleda om dumpningsplats.
Troligtvis en plan man haft sedan flera år tillbaka. En helt laglig bil kan frakta i princip vad som helst hur långt som helst, spelar ingen roll om man blir stoppad vilken polis kollar bagagen?
Att detta har vart planerat mord tror jag nästan man kan utesluta, A.J har helt enkelt flippat ut som vanligt efter att Id* påpekat att det va onödigt att reta upp ex:et hon vill ju inte ha nåt bråk med honom. A.J klarar inte detta han klarar inte så mycket

knuffar till henne alternativt kastar nåt tungt på henne, olyckan är framme, A.J som innan suttit och vart dömd för kvinnofridskränkning vill inte vara med om detta igen. får hjälp av sina små piff och puff!! Vem vet id* kanske faktiskt tog sig från lägenheten på egna ben ledd av A.J in i en bil i tron om att få sjukvård sen förblött i en bil någonstans? kanske inte så troligt men ett alternativ.
Det jag förundras över är hur man vågat bära ut en kropp, vilket det är styckat eller ej, i en trappuppgång kan de dyka upp folk när som helst dygnet runt. Därav tror jag faktiskt inte att A.J vart med och fått undan kroppen, för då hade det vart megakört om vittnen sett honom bära undan något. Men en okänd person större i kroppsbyggnaden skulle inte stämma in på A.J.
den utbrunna bilen skulle peka på ägaren, som har alibi. jag bara spånar lite..