• 1
  • 2
2013-07-17, 23:06
Bannlyst
Hej

Jag känner mig alltid energilös efter jobbet. Hinner inte med mina hobbies som då är musik. Känns just nu som att alla mina musikdrömmar om att starta upp ett band och bli kreativ har fallit i glömska. Jag hinner inte börjar halv ett och slutar nio varenda dag. Kan ni också känna så ibland att jobbet tar upp all ens energi att man till slut varken har ett socialt liv eller framtidsvisioner? Jag jobbar som diskare så det blir nästan 8 timmar man kör med disken varenda dag. Blir rätt monotont. Känns också som man börjar bli seg i huvudet nästan som en robot som går per automatik helt apatisk. Vad ska jag göra? För jag vill inte säga upp mig får ändå rätt bra lön går på timlön och får ut cirka 13 - 15000 spänn per månad.
Citera
2013-07-17, 23:12
Medlem
Catapillas avatar
Träna, ät bättre, drick inte kaffe
Citera
2013-07-17, 23:15
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Det är normalt , kaffet har inget med det att göra
Citera
2013-07-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Träna, ät bättre, drick inte kaffe

Det är vetenskapligt bevisat att kaffe är hälsosamt för hjärtat och minskar risken för hjärtohälsa. Genom att ge det förslaget skadar du en annan människa, hoppas att du slutar driva och skrämma folk.
Citera
2013-07-17, 23:19
Medlem
Biomasss avatar
Sluta upp med att arbeta helger och se till att du inte arbetar ihjäl dig.
Citera
2013-07-17, 23:19
Medlem
Du har en sump just nu (artblock) och det gör bara att du känner dig ännu tröttare ifrån jobbet då din vilja att skapa blir som ett tve-eggat svärd.

Lägg musiken lite på hyllan och gör andra saker som du tycker är roliga. Bra kost och motion är ett bra sätt att få mer energi, men tror du just nu bara behöver låta inspirationen få komma tillbaka av sig själv.
Citera
2013-07-17, 23:22
Medlem
NativeVLANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon23
Hej

Jag känner mig alltid energilös efter jobbet. Hinner inte med mina hobbies som då är musik. Känns just nu som att alla mina musikdrömmar om att starta upp ett band och bli kreativ har fallit i glömska. Jag hinner inte börjar halv ett och slutar nio varenda dag. Kan ni också känna så ibland att jobbet tar upp all ens energi att man till slut varken har ett socialt liv eller framtidsvisioner? Jag jobbar som diskare så det blir nästan 8 timmar man kör med disken varenda dag. Blir rätt monotont. Känns också som man börjar bli seg i huvudet nästan som en robot som går per automatik helt apatisk. Vad ska jag göra? För jag vill inte säga upp mig får ändå rätt bra lön går på timlön och får ut cirka 13 - 15000 spänn per månad.
Wow, snacka m värdelöst skift... Halv ett till nio, hela dagen borta ju. Inte konstigt att du känner dig trött. Men jag hoppas för din skull att du inte satsar på en framtida karriär som diskare utan att detta bara är ett tillfälligt jobb. I så fall stå ut med det, leta andra jobb under tiden. När du kommer hem på kvällen skickar du ut lite CVn och nämner att de bör ringa morgonen inne 12.

Stå ut bara, detta kan vara en nyttig erfarenhet som leder till ett bättre jobb.. Om inte via arbetslivserfarenheten så kanske via kontakter. Uppge även för din arbetsledare att du skulle önska ett annat skift, personligen tycker jag om att jobba sent eller väldigt tidigt men har aldrig jobbat inom din 'bransch' så vet ej hur det ser ut med möjligheter.

Än en gång, du behöver bara inse att detta är ett tillfälligt jobb och inget du kommer jobba med i hela ditt liv. Stå ut, tjäna ihop lite pengar, knyt kontakter och sen kan du få det bra :)
Citera
2013-07-17, 23:27
Medlem
christerys avatar
Försök komma upp vid 6-7 på morgonen och nyttja dom timmar sol som vi har. Det låter lite som om du sover till 11 och lufsar till jobbet för att sen sitta uppe halva natten.

Dvs, testa sova 22-06 eller så och se till att vara produktiv på morgonen - det är oftast då man får nåt gjort i alla fall.

Ett monotont arbete har ju fördelen av att du kan koppla på lite musik i lurarna och låta hjärnan vila då du är på jobbet. Dessutom tar du troligen inte med dig jobbet hem som i vissa andra yrken, då sådana arbeten kan bidra till att man bränner ut sig.
Citera
2013-07-17, 23:35
Medlem
Håller med ovanstående. Testa att vända på dygnet! Under en tidsperiod sov jag från 21:-05:00, och det var inte illa alls faktiskt. Jag gillade särskilt att ta promenader tidigt på morgonen, vid gryningen. Så dunkelt, lugnt och tyst. Bara fåglarna som kvittrar!
Citera
2013-07-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
Håller med ovanstående. Testa att vända på dygnet! Under en tidsperiod sov jag från 21:-05:00, och det var inte illa alls faktiskt. Jag gillade särskilt att ta promenader tidigt på morgonen, vid gryningen. Så dunkelt, lugnt och tyst. Bara fåglarna som kvittrar!
^ Väldigt härlig speciell luft på morgonen.
Citera
2013-07-18, 00:17
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Det är vetenskapligt bevisat att kaffe är hälsosamt för hjärtat och minskar risken för hjärtohälsa. Genom att ge det förslaget skadar du en annan människa, hoppas att du slutar driva och skrämma folk.

Det är säkert bra för hjärtat men nu var det inte hjärtfel han hade problem med.
Citera
2013-07-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Det är säkert bra för hjärtat men nu var det inte hjärtfel han hade problem med.

Det "ÄR".

Du får mer än gärna försöka hjälpa människor. Men att säga att sluta dricka kaffe och inte något mer är bara larvigt. Då går jag hårt mot dig, eftersom att du påvisar något som får människor att uppfatta kaffe som något skadligt.

Istället för att skriva meningslös skit på trådar med den mest banala meningen, kan du väl försöka skriva lite mer djuplodande? kan du det? Lägg till varför han enligt dig inte ska dricka kaffe, är det så svårt? OM du endast skriver drick inte kaffe är det helt orelevant och bara helt idiotiskt att skriva eftersom att ingen förstår varför?????????. Så varför gör du det är min fråga till dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in