Citat:
Ursprungligen postat av
simon23
Hej
Jag känner mig alltid energilös efter jobbet. Hinner inte med mina hobbies som då är musik. Känns just nu som att alla mina musikdrömmar om att starta upp ett band och bli kreativ har fallit i glömska. Jag hinner inte börjar halv ett och slutar nio varenda dag. Kan ni också känna så ibland att jobbet tar upp all ens energi att man till slut varken har ett socialt liv eller framtidsvisioner? Jag jobbar som diskare så det blir nästan 8 timmar man kör med disken varenda dag. Blir rätt monotont. Känns också som man börjar bli seg i huvudet nästan som en robot som går per automatik helt apatisk. Vad ska jag göra? För jag vill inte säga upp mig får ändå rätt bra lön går på timlön och får ut cirka 13 - 15000 spänn per månad.
Wow, snacka m värdelöst skift... Halv ett till nio, hela dagen borta ju. Inte konstigt att du känner dig trött. Men jag hoppas för din skull att du inte satsar på en framtida karriär som diskare utan att detta bara är ett tillfälligt jobb. I så fall stå ut med det, leta andra jobb under tiden. När du kommer hem på kvällen skickar du ut lite CVn och nämner att de bör ringa morgonen inne 12.
Stå ut bara, detta kan vara en nyttig erfarenhet som leder till ett bättre jobb.. Om inte via arbetslivserfarenheten så kanske via kontakter. Uppge även för din arbetsledare att du skulle önska ett annat skift, personligen tycker jag om att jobba sent eller väldigt tidigt men har aldrig jobbat inom din 'bransch' så vet ej hur det ser ut med möjligheter.
Än en gång, du behöver bara inse att detta är ett tillfälligt jobb och inget du kommer jobba med i hela ditt liv. Stå ut, tjäna ihop lite pengar, knyt kontakter och sen kan du få det bra :)