Citat:
Ursprungligen postat av
thaihunter
Dags för ett nytt konto kändes det som, i.a.f. om man ska skriva i denna delen av forumet
Jaja, iaf.
Jag hade en tanke häromdagen, Thaisalongerna ploppar upp snabbare än svampar runt om i våra städer.
Det verkar finnas en omättlig efterfrågan av dessa och jag undrar helt enkelt hur det kommer sig att det alltid är Thaimassageställen som öppnar. Marknaden borde ju vara enorm på även t.ex Öststatstjejer som vill tjäna en bra hacka på massage.
Någon som har en ide om varför de inte drar nytta av de stora möjligheterna med att driva en massagesalong?
Frågan är hur lång tid det kommer att ta innan andra typer av salonger kommer att dyka upp? Anledningen till att sådana ställen inte finns för tillfället, tror jag är Svenskarnas förtjusning i att åka till Thailand, thailändsk kultur och mat. Många reser dit för att semestra, en hel del som rena sexturister. Väldigt många tar dessutom med sig en kvinna hit, i alla fall i jämförelse med andra resmål. Kvinnorna är ofta, så vitt jag kan begripa hel- eller halvproffs, kanske har dom jobbat med oseriös massage i Bangkok eller Pattaya, eller vart man nu åker när man semestrar i Thailand. Tillsammans med en svensk man öppnar man sedan upp ett sånt här ställe eller flera och anställer sedan andra Thailändska kvinnor på kortidsvisum, som man byter med jämna mellan rum. Ungefär som med bärplockare. Det här är i alla fall min gissning. Skall man kunna öppna en salong behövs det någon med kontakter, någon som vet hur det Svenska samhället fungerar [skatter, lagar mm.] samt har lite pengar. Det här är nog den största anledningen till att det inte finns så många andra liknande massageställen, fast med andra nationaliteter. Sen är ju den Svenska lagen utformad på ett sådant sätt att man inte kan komma åt den prostitution som bedrivs på sådana här ställen, eftersom den i huvudsak utformades för att minimera gatuprostitutionen. Hade det varit straffbart att sälja sex, hade det kanske sett annorlunda ut. Men jag tror nog att det i framtiden kommer att dyka upp andra alternativ, om inte lagen ändras. Jag tror det skulle vara ganska lukrativt att driva en sån här inrättning med Rumänska, Moldaviska, Bulgariska eller Polska tjejer. Personligen är jag inte så intresserad av thaimassage mer än som fenomen. Första gången jag läste tråden trodde jag att det här var ren bullshit, ett gäng nätrunkare som fantiserade fritt och skrev porrnoveller.
Men jag har reviderat den åsikten nu. Den här typen av prostitution existerar i allra högsta grad, speciellt i Stockholm.