Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDenSvenske
Han är en helt sinnesjuk mördare att han inte skulle vara galen är skrattretande.
Han är en mördare, ja. En person som begått ett mord, och avtjänat sitt fängelsestraff för det.
Vad är det som säger att han skulle vara sinnessjuk för det, och vad är det som är så "skrattretande" med att han inte skulle vara galen? En person som är sinnessjuk och galen skulle inte klara av att upprätthålla det liv han lever; delvis kändisskapet från Burzum-tiden, delvis en familj med snart fyra barn, och delvis hans politiska engagemang där, trots att det mest yttrar sig via blogg och andra inlägg på internet, ändå märks att han är påläst och medveten om vad som händer i världen.
Utveckla ditt resonemang, tack.
För övrigt skulle jag bli ytterst förvånad om det finns någon egentlig grund till gripandet (fyra lagliga salongsgevär samt politiskt inkorrekta uttalanden kan inte klassas som en sådan) eller det faktum att de haft Vikernes under uppsikt i flera år. Och så länge ingen egentlig grund kan anges, så fortsätter jag att betrakta gripandet av Vikernes så som jag gör nu: Ett vidrigt övergrepp på yttrandefriheten.