2013-07-17, 02:27
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Psykfallet skulle aldrig ha släppts från fängelset, eftersom vissa psykfall kan man inte rehabilitera och de måste vara instängda resten av sina liv.
Citera
2013-07-17, 02:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfh
“To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize.”- voltaire

Det är inte tillåtet att kritisera muslimerna.
Citera
2013-07-17, 02:47
Medlem
kattsvins avatar
http://www.youtube.com/watch?v=37wW5rR8624
Anledningen till dom kamouflagemålade bilarna?
Citera
2013-07-17, 02:52
Medlem
Gasentusiasts avatar
alltså efter att ha sett de omskrivna bilderna så funderar jag lite på hur klipsk snubben egentligen är, vad tror ni?

Jag menar, som nån skrev så är det ju tillochmed ss-camo. Hans uttalanden på det sen så känns det ju ännu mer, tja, nostalgisk våldsnazi typ. Hade det inte varit smartare att hålla lite lägre profil om man nu vill dra igång en revolution på riktigt?

Jag är övertygad om att varg ser sig själv ha en framträdande roll i en sådan revolution på något sätt, aktivt eller ideologiskt. Båda vägarna skulle strypas rätt effektivt om han fängslades (igen).

Det känns rätt naivt, minst sagt. Sen å andra sidan så har jag alltid haft lite känslan av att varg är en rätt mesig snubbe som är lite hyper i självuppfattningen och gärna vill tro att han är lite smartare än vad han är, mycket snack mindre verkstad och sen när han väl gör nåt är det klantigt och kasst planerat typ...

men jag vet inte, har aldrig träffat snubben så kanske har helt fel men det är min bild utifrån att ha läst och lyssnat på honom ändå en hel del

vad gäller bilderna som så annars kan jag ju tycka att han kunde ha bestämt sej för antingen posebilder/"band"-bilder eller "hemma hos"-intervjuartikelbilder, förslagsvis det förstnämnda eftersom det bara blir gubbreenactment av det sistnämnda när det appliceras på vik... förlåt, nordeuropeisk klassisk antik eller vafan det var.

förresten, om hans äldsta ungen är fem och ett halvt så måste han ju ha gjort henne på smällen medan han satt inne? Känns ju minst sagt weird med tanke på hans tankar om traditionalismens vikt inom familjen etc

oavsett mina tankar om snubben så är det rätt sjukt hela grejen. Jag hajade till lite ("Det e fan sant, asså") när jag läste nedanstående,

Citat:
Ursprungligen postat av Dsfh
“To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize.”- voltaire

som tål att upprepas.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du tycker alltså att det är ok att Frankrike blir ett ofritt land för såna som Varg, eftersom du tror att det skulle bli ett ofritt land för såna som dig om Varg styrde istället för såna som du (som alltså gillar att det blir ett ofritt land för honom)?

När såna som du har makten, vilket de har idag, är Frankrike inte ett fritt land. De vet vi. Hur det blir när Varg tar makten kan vi bara spekulera i. Grupper som vill bekämpa såna som du handlar alltså efter kunskap, grupper som vill bekämpa såna som Varg handlar efter fördomar.

tack, tänkte skriva nåt liknande fast sämre
Citera
2013-07-17, 02:59
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queceracera
Tror inte vargen blir glad av att kallas "Metal-sångare"

OnT: Nog för att han är sinnesjukt konspiratorisk på sin blogg http://thuleanperspective.com/ men jag är lite skeptisk till att han skulle planerat ett terroristattentat familjefar som han trots allt är.
Jag har väldigt svårt att tro att varg skulle göra något sådant, med tanke på att han har fru och barn och det har inte funnits några sådana tendenser om man följt hans blogg.

Han verkar mest velat vara ifred för att filosofera, skapa musik och bygga på sitt hus. Jag har väldigt skeptisk till om det skulle finnas någon grund till anklagelserna. Det känns mer som ett utslag av en repressiv fransk stat som gör allt för att slå ned på nationalistiska tendenser.
Kom i håg att det inte var länge sedan som den franska staten på väldigt godtyckliga
grunder förbjöd ett par nationalistiska organisationer efter att en medlem i franska
AFA gick i marken och dog då han och ett gäng andra "afaiter" angrep en grupp
nationalister som försvarade sig.

Men skulle jag ha fel så är det jävligt korkat av Varg även om mångkulturen garanterat kommer att leda till stora konflikter och motsättningar mellan invandrare och inhemska européer i en inte
allt för avlägsen framtid (och det kan vara bra att förbereda sig inför detta) så har man
inget att vinna på att agera offensivt (iallafall med ickefredliga medel) medan den nuvarande statsapparaten står sig stark, det kommer bara att slå tillbaka på en själv och ge väldigt
små för att inte säga obefintliga resultat.

Men det faktum att han uppmanat till att rösta på Front National tyder inte på
att han skulle verka för någon offensiv väpnad aktion mot det rådande systemet.
Han har visserligen på sin blogg propagerat för anskaffande av vapen på sin blogg
men då som ett medel för införskaffandet av mat vid en civilisationskollaps, samt
för självförsvar. Jag är som sagt väldigt skeptisk till att dessa anklagelser.
Senast redigerad av Tony Clifton 2013-07-17 kl. 03:20.
Citera
2013-07-17, 03:08
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det är inte tillåtet att kritisera muslimerna.

Varg kritiserade främst världssionismen så det rätta svaret är judarna.

(som vanligt)
Citera
2013-07-17, 03:27
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17142442.ab

"Varg Vikernes har dock förklarat på sin blogg att han föraktar Breivik för vad han gjorde mot det norska folket."

Stämmer bra det:

http://www.burzum.org/eng/library/war_in_europe05.shtml
Citera
2013-07-17, 03:34
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
För familjefäder är alltid guds bästa barn

Nej men det har inte funnits några sådana tendenser om man följt
vad han skrivit. Dessutom är den franska staten en av dom mest
repressiva mot nationalister i Europa (efter Tyskland).
Citera
2013-07-17, 03:38
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Psykfallet skulle aldrig ha släppts från fängelset, eftersom vissa psykfall kan man inte rehabilitera och de måste vara instängda resten av sina liv.

Han är möjligtvis excentrisk (och har minst sagt en del udda idéer), men galen
är han inte.
Citera
2013-07-17, 03:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varg kritiserade främst världssionismen så det rätta svaret är judarna.

(som vanligt)

För det första så var det ett svar på ett citat av Voltaire. För det andra; sedan när har det varit tillåtet att kritisera muslimer! den som ens tänker tanken att göra det blir både hängd, skjuten, torterad och skandaliserad, det är lite olika beroende på var man befinner sig i världen.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-07-17 kl. 03:50.
Citera
2013-07-17, 03:50
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Ja, det är ett fritt land och det är OK med mig att vara excentrisk, men om varg o/c tar makten (vilket inte direkt är sannolikt för att uttrycka det milt) så blir det inte längre ett fritt land ...
Det är inte speciellt fritt nu heller. Försök vara kritisk mot invandringen,
homolobbyn eller för kärnfamiljen så får du se hur "fritt" det är.
Man är bara "fri" om man tycker exakt som det rådande systemet
vill att du ska tycka. Det är bara det att tyrannin idag gömmer sig bakom
en demokratisk mask som lurar folket till att tro att dom har något att säga
till om, även om den masken sakta men säkert är på väg att falla av.
Citera
2013-07-17, 04:02
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Det är inte speciellt fritt nu heller. Försök vara kritisk mot invandringen,
homolobbyn eller för kärnfamiljen så får du se hur "fritt" det är.
Man är bara "fri" om man tycker exakt som det rådande systemet
vill att du ska tycka. Det är bara det att tyrannin idag gömmer sig bakom
en demokratisk mask som lurar folket till att tro att dom har något att säga
till om, även om den masken sakta men säkert är på väg att falla av.
Att vara kritisk mot karnfamiljen ar val dock valdigt inne just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in