2013-07-17, 08:33
Medlem
minusnolls avatar
Har hört från säker källa att en kvinna i trappen rastade sin hund ca kl 10:30 och att hon redan då larmade polisen då hon sett blodspåren, men de dök tyvärr inte upp förrän långt senare. Varför?
Var de "vana" vid att det var mkt bråk hos i*a så att de struntade i det?

Är detta postat tidigare i tråden så glöm bort mitt inlägg
Citera
2013-07-17, 08:43
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minusnoll
Har hört från säker källa att en kvinna i trappen rastade sin hund ca kl 10:30 och att hon redan då larmade polisen då hon sett blodspåren, men de dök tyvärr inte upp förrän långt senare. Varför?
Var de "vana" vid att det var mkt bråk hos i*a så att de struntade i det?

Är detta postat tidigare i tråden så glöm bort mitt inlägg
Fattade jag rätt så struntade dom inte i det, men det blev "klassat" som lågprio. Nu i efterhand är det ju lätt att säga att det var en klockren felbedömning. Det kan gott vara så att vissa adresser lättare blir lågprio.
Citera
2013-07-17, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Du får välja själv, vem är GM och vem är du i resonemanget, vem är polisen och vem är GM? Förbunda ögon, där sa du det bra.
Ok, om jag inte kan se vem som delar ut paketet kan jag inte heller se att det står "TIll pappa" på paketet. Men vad har detta med trådens ämne att göra?
Citera
2013-07-17, 09:27
Medlem
Analstockens avatar
Kolla Byxans tidiga inlägg...

Jag tror att vissa av hans inlägg kan fungera som ledtrådar, men det är en väldigt vild gissning! Jag ska utforska det här lite mer, men ville bara uppmärksamma er andra på detta så att ni också kan kolla in det. Jag säger inte att jag tror att Byxan har gjort något (jag säger inte heller att han inte har gjort något), men jag tror att han vet en del saker som vi andra inte vet.

(Vill poängtera att jag inte syftar på BDSM-intresset i första hand. Dock är även det intressant, som en del i det hela.)

Byxan: Tala ur skägget! Vad vet du? Du är insatt inom det kriminella, inte sant? I viss mån, iaf. Du är inte en newbie när det gäller planering av brott (det märktes som små hintar i dina ordval). Det såg jag bland dina inlägg. Menar absolut inte att du gjort något fel, men det finns stora chanser att du vet saker som skulle betyda oerhört mycket för utredningen. Nu när du ändå håller dig aktiv i tråden kan du ju berätta lite mer om hur man gör sig av med bevismaterial (som flyktbil, t.ex, som du skrev om i en annan tråd), vilka metoder som fungerar bäst, vad som är viktigt att tänka på. Just det här med att du kallar andra för "amatörer" tyder också på att du vill framhäva dig själv som lite mer kunnig. Skulle du vilja förklara det lite tydligare? Skulle du vilja påstå att du är lite av en expert inom vissa områden som rör kriminalitet?

Observera att jag inte intresserar mig för VEM du är. Jag vill dock gärna veta om du är väldigt insatt i det här med att dölja brott. Du kanske vet hur man gömmer lik på bästa sätt, alternativt var AJ har sina hangouts någonstans. Har för mig att du skrev i denna tråd att du känner honom, så om det stämmer borde ni ha hängt någonstans, kanske lite mer avskiljt. Något du vill berätta om i så fall?
Citera
2013-07-17, 09:27
Medlem
Polisen kommer söka på vissa intressanta områden idag.

Förhoppningsvis hittas något av värde för utredningen.
Citera
2013-07-17, 09:32
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Aj åkte hem till Jönköping, han skulle starta en semestertripp till Motala-Örebro-Strömstad, detta var säkert föratt skaffa sig alibi. Hans familj har dock stuga i Strömstad, hon ligger inte i frysen där? Om man antar att han inte gjorde denna resa utan bara åkte hem, kan I finnas i ett frys som har med campingen att göra?

Jag skrev en egen teori igår, men då svartades dess ner, för andra gången, förragången fylldes flash av länkar, dennagången att vi skulle leta vid Kabelvägen N-Björke. men där ligger hon inte

Jag håller med om att nya förslag på sökområden svärtas ner eller nonchaleras, istället blir vi anklagade för att vara vän med AJ o försöker leda bort fokus på annat håll. Men eftersom ni så träget vill bara ha detta sökområde så kan det ju lika gärna vara ni som är vän med AJ o vill hålla kvar sökningen i det område där hon inte finns lika gärna.

Sen det där med att hon kan finnas långt borta, visst kan hon det, det kan ju forslat bort henne i en fullt laglig bil och bilbranden var bara ett villospår för att få polisen att koncentrera sig där så de fick mer tid, ni tar alldeles för givet att hon måste färdats i den brunna bilen.

Som jag sa tidigare, se lite längre o var öppen för nya synsätt o vägar för man kommer inte långt med att "mitt sätt är det rätta sättet att se på saker" och alla som håller med mig kan man diskutera med.

Tycker denna tråd har blivit för insnöad och ältar samma sak om o om igen så en frisk fläkt som Byxan81 välkomnar jag trots att jag tror på en annan gärningsman.

O en fråga, får man inte skriva i tråden om man inte har korrekt svenska?
Citera
2013-07-17, 09:44
Medlem
bagarn29s avatar
Om någon annan än GM gömmer kroppen, vad kan denne då dömas för?
Citera
2013-07-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Citat:
Griftefrid kan beskrivas som ett lagstadgat krav på respektfull behandling av det objekt som en avlidens kvarlevor utgör. Till ansvar för brott mot griftefriden döms den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller på annat sätt gör skada på kista, urna, grav eller något annat vilorum för de döda. "Brott mot griftefrid" är en gärning med en strafflatitud från böter till fängelse i högst två år enligt brottsbalken 16 kap. 10 §
Wikipedia
Citera
2013-07-17, 09:51
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:

Brott mot griftefrid, skyddande av brottsling och ev medhjälp.
Citera
2013-07-17, 09:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Kolla Byxans tidiga inlägg...

Jag tror att vissa av hans inlägg kan fungera som ledtrådar, men det är en väldigt vild gissning! Jag ska utforska det här lite mer, men ville bara uppmärksamma er andra på detta så att ni också kan kolla in det. Jag säger inte att jag tror att Byxan har gjort något (jag säger inte heller att han inte har gjort något), men jag tror att han vet en del saker som vi andra inte vet.

(Vill poängtera att jag inte syftar på BDSM-intresset i första hand. Dock är även det intressant, som en del i det hela.)

Byxan: Tala ur skägget! Vad vet du? Du är insatt inom det kriminella, inte sant? I viss mån, iaf. Du är inte en newbie när det gäller planering av brott (det märktes som små hintar i dina ordval). Det såg jag bland dina inlägg. Menar absolut inte att du gjort något fel, men det finns stora chanser att du vet saker som skulle betyda oerhört mycket för utredningen. Nu när du ändå håller dig aktiv i tråden kan du ju berätta lite mer om hur man gör sig av med bevismaterial (som flyktbil, t.ex, som du skrev om i en annan tråd), vilka metoder som fungerar bäst, vad som är viktigt att tänka på. Just det här med att du kallar andra för "amatörer" tyder också på att du vill framhäva dig själv som lite mer kunnig. Skulle du vilja förklara det lite tydligare? Skulle du vilja påstå att du är lite av en expert inom vissa områden som rör kriminalitet?

Observera att jag inte intresserar mig för VEM du är. Jag vill dock gärna veta om du är väldigt insatt i det här med att dölja brott. Du kanske vet hur man gömmer lik på bästa sätt, alternativt var AJ har sina hangouts någonstans. Har för mig att du skrev i denna tråd att du känner honom, så om det stämmer borde ni ha hängt någonstans, kanske lite mer avskiljt. Något du vill berätta om i så fall?

Var hittar jag byxans inlägg om intresse för BDSM? Är det I som har intresset eller är det A?
Citera
2013-07-17, 09:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Brott mot griftefrid, skyddande av brottsling och ev medhjälp.

Så teoretiskt kan DB ha gömt kroppen på väg mot Halland?
Citera
2013-07-17, 09:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så teoretiskt kan DB ha gömt kroppen på väg mot Halland?
Ja, men du kan inte använda häktningen om argument. Han skulle ha misstänkts för brott mot griftefriden om det misstänktes att han gömde kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in