2013-07-17, 01:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Det var väl något som kan ha liknat släpspår innanför porten? Dropparna var närmast dörren, längre bort mot trappan såg det ut som att något blodigt eventuellt legat. Eller har jag sett fel på bilderna?

Dropparna är närmast portdörren.
Citera
2013-07-17, 01:04
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag tror man ska tänka i ordet GM. En GM känner sig utpekad.
En olycka, typ fall, pekar inte på en enskild GM, om det ens finns en GM och då hade Id* varit kvar i lägenheten.

Flertal personer känner till vilka som befinner sig i Id*s lägenhet, så där går inte att ljuga hur som helst. Detta får GM hitta på en story omkring och han valde att blanda in fler, typ fest.

Dessa måste alltså kommit efter att pappa Cl*ff pratat med Id*, eftersom pappa C upplevde stämningen som lugn.

Men PT tycks inte ha hört flera personer när talade med Id* under efternatten och AJ hade inget annat för sig på "festen" än att lyssna på det fd parets samtal. AJ blev så exalterad av samtalet att han t o m tog luren för Id* och blir osams med PT. Ingen på "festen" lugnade ner AJ.

"Fest" går bort och PT är på en släktsammankomst flera mil ifrån Thn, där de hindrar PT från att ge sig iväg alt. lugnar honom.

Det finns ingen annan närvarande som kan skada Id* mer än AJ. För han var där på riktigt. Det finns det vittnen på och vidhåller själv.

Ett olyckligt fall pga fylla kan ha hänt efter att MGM lämnar lägenheten framåt gryningen. MGM kommer sedermera att avskrivas som sådan.
Men Id* är borta.

Varför ska AJ lämnat Id* där på efternatten? Jo planerna gick inte som det tänkt. Kvällens smörande blev avbrutet inte mindre än 2 gånger och det sista blev ridå för AJ. För nog hade han tänkt skörda sin uppoffring. Att han lämnat lägenheten pga vissa omständigheter går inte att hålla för troligt. AJ visste om alla omständigheter med Id* och vetskapen om dessa skulle egentligen hållit AJ borta från Id*. Det är inget man kan skylla på i efterhand. Id* å sin sida hade säkert informerat diverse vänner via sms, samtal, fb om att AJ brådstörtat gett sig iväg på sin mc, bra dragen och ilsken som ett bi.

En psykopat tänker bara i spel och vinster. De lever på kickar, som ständigt måste följas av nya kickar. Det är den enda gången de lever och då lyser de i sin brilljans. Men när spelet är vunnet och vinsten är hemhåvad, står de där återigen med tomheten kvar. Ett nytt spel tar vid..med nya offer. Tänk HP.

Varför skulle någon ta med en skadad Id*, om det inte är för att få hjälp. Att Id* dör på vägen till sjukhus är en förmildrande omständighet, som i mina ögon max skulle leda till dråp. Men ingen Id* har dykt upp på någon akutmottagning.

GM som jag säkert kallar AJ, har erkänt sin skuld gällande Id*s död, genom att gömma henne. Det sätt han bragt henne om livet kommer i skrift att peka ut AJ som mördare. En skymf mot honom. En stämpel den inkompetenta omvärlden vill sätta på honom. Han har insikt om att hävda nödvärn kommer att falla platt som en pannkaka.

När Id* hittas kommer det att avslöja ett grovt brott, förmodligen med stickvapen inblandat. Något som absolut inte ens kan misstänkas som olycka, ens av en amatör.

Och glöm inte bort att FH häktades ganska omgående på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling, inte skäligen och förmodligen via mobilnät och fynd från AJ på hans domäner.

DB höll sig undan och bad säkert till Gud att polisen skulle glömma honom, men tyvärr brann hans stulna bil rätt lägligt efter att Id* försvunnit. DB och FH har säkert mobilmastningar som är svåra att förklara på trovärdigt sätt, kanske tillsammans med AJ:s. Förmodligen har alla tre plötsligt befunnit sig inom samma mastområde, vilket kan bli svårt att förklara logiskt. DB blev även han häktat på sannolika skäl som FH. Dessa häktningar ska vi inte förringa.

Att DB och FH skulle gola på AJ håller jag för mindre troligt. Båda herrarna har mer eller mindre vetskap om de varningstecken AJ signalerat genom åren och nu vet de verkligen vad han är i stånd till. Att AJ får ett längre fängelsestraff spelar ingen roll för dem, för en dag kommer han ut och under de åren har han planerat hämnden i detalj. Nu om någonsin vet de vad en psykopat är.

AJ släpptes pga brist på bevis, men också en helt annan åtalspunkt (människorov/mord) och som någon redan nämnt, gjorde åklagaren en miss när hon inte begärde fortsatt häktning av utredningsskäl.

Att blanda in fler människor är bara galet och att förringa det de häktade sitter för likadant. De är häktade på den starkare misstankegraden. Så sluta minimera deras brott.

Det finns en GM och 2 medhjälpare och jag tror alla i tråden vet vem GM är, vem som har koppling till de häktade, vilka de häktade begår brott för, vem som var var och när.

Snart sitter de alla 3, men med olika brottsrubricering.

AJ bekände sitt brott när han blev oanträffbar för alla, inte sökte efter Id*, inte frågade efter henne, inte beklagade hennes försvinnande, blandade in en "fest", gav sig ut på en roadtrip och slutligen dök upp hos polisen med advokat i släptåg.

Han grävde en grop åt andra, men håller sakta på att trilla själv däri.

Med tanke på att herrarna var mer eller mindre berusade/bakfulla har nog döljandet inte varit avancerat. Snabbt på enklaste sätt.

Ursäkta evighetsinlägget

Väl talat!
Citera
2013-07-17, 01:05
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Väl talat!

Vad är det som tyder på att han trillar dit?
Citera
2013-07-17, 01:05
Medlem
Angående det där med betydelsen av att hitta BO för bevisning. Jag kommer att tänka på ett fall i Karlskrona för något år sedan som finns dokumenterat här på FB. Där pekade GM ut var BO var dumpad och beskrev till och med hur BO var klädd och det visade sig stämma. Efter det erkände till och med GM brottet. Han fälldes som förväntat men tog sedan tillbaka sitt erkännande och överklagade i högre instans och blev friad(!).
Citera
2013-07-17, 01:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Vad är det som tyder på att han trillar dit?

Vad finns som tyder på motsatsen?
Citera
2013-07-17, 01:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om GM lasta och "dumpa" kroppen själv då? Och sedan bad om hämtning, tror du då att partynissarna vet något? Brukar du gråta när du kör en kompis till träningen?
Det förutsätter att GM hade tillgång till bil ensam, och DB:s bil, eftersom det var den som blev uppbränd i det sannolika syftet att utplåna spår. Och om så vore fallet behövdes bara DB:s hjälp med hämtning vid brandplatsen, han har en uppsjö av bilar till sitt förfogande. Och då finns inte "de andra", bara "den andre". Men nu finns det tydligen bevis tillräckligt för häktning för FH, och det betyder att DB var sannolikt med både vid hämtning och dumpning, även om han inte gjorde något själv. Och han kan "gola" om var liket finns.
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag tror man ska tänka i ordet GM. En GM känner sig utpekad.
En olycka, typ fall, pekar inte på en enskild GM, om det ens finns en GM och då hade Id* varit kvar

Ursäkta evighetsinlägget

Tänkvärt och kräver mycket eftertanke. Förhoppningsvis kan detta leda till att fler pusselbitar
av Id*as försvinnande faller på plats.
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vad finns som tyder på motsatsen?

Din text tyder på att han trillat dit mer och mer, vad har han trillat dit på mer, än innan han blev släpt ur häktet? Du sa ju att han mer och mer trillar dit
Citera
2013-07-17, 01:11
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Din text tyder på att han trillat dit mer och mer, vad har han trillat dit på mer, än innan han blev släpt ur häktet? Du sa ju att han mer och mer trillar dit

Menar du inte lilltoe nu?
Citera
2013-07-17, 01:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"De andra" kan ha fått veta något i efterhand, när de hjälpte GM att skaffa undan kroppen. Det innebär att de har något att berätta för rättsväsendet.

Jag tycker att man ska leta. Någon nämnde Kabelvägen i tråden, tror jag. Jag kan tänka mig att det är en bra plats.
Kan de erbjudas strafflindring om de berättar?
Citera
2013-07-17, 01:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Letar du då först på hela tomten? Eller accepterar du att du kan tappat dem innan regionen och går och lägger dej? Är du polis eller bov i detta drama?
Vet jag att jag har varit i västergötland, skulle jag ju aldrig leta hemma, utan trott att jag tappat dom borta. Men dyker de upp så gör de. Värst är när jag vet att jag tappat dom hemma, och inte hittar dom. Jag föreställer en polis som tänker som en bov
Citera
2013-07-17, 01:12
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Menar du inte lilltoe nu?

Jag ber om ursäkt. Självklart var det denna jag menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in