2013-07-17, 01:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan de erbjudas strafflindring om de berättar?
Inte formellt, vi har inte det systemet i Sverige, det leder till osant angiveri. Men domstolar består av människor, och de kan påverkas.
Citera
2013-07-17, 01:17
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vet jag att jag har varit i västergötland, skulle jag ju aldrig leta hemma, utan trott att jag tappat dom borta. Men dyker de upp så gör de. Värst är när jag vet att jag tappat dom hemma, och inte hittar dom. Jag föreställer en polis som tänker som en bov

Läs ditt svar, och fråga dej sedan, kan ditt svar vara i enlighet med vart man letar? Tror du då att det är rätt? Vart vill du helst att du tappat dina nycklar, på tomten eller i hela regionen? Har du kanske något i dej själv som gärna vill förfördela att du tappat dem nära dej?
Citera
2013-07-17, 01:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag ber om ursäkt. Självklart var det denna jag menade.

Personligen anser jag att det tycks som om IF är helt raderad ur AJ:s liv sen lördag kväll och deras sena middag hemma hos henne. Allt, precis allt, som hänt sen dess så är hon inte nämnd med en bokstav från honom.
Vi får mer svar när ev. bevisning kan redovisas från de prover som tagits på olika platser.
Citera
2013-07-17, 01:23
Medlem
Byxan81s avatar
Rätta mej om jag har fel "Q", om tomten kommer och delar ut paket, och du får ett paket som det står "till pappa" på, vet du då riktigheten i detta om du inte vet vem som delar ut paketet?
Citera
2013-07-17, 01:24
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Nä! Många inlägg har det blivit och de börjar få en tendens att se "likadana" ut. Det är med stor sannolikhet att det finns fb.are som sitter på viktig information! Så fram med ryggraden och börja kvittra! Det är dags nu! (detta innefattar inte dig AJ, såvida du inte känner att du vill hjälpa till med försvinnandet av I*a)

Här kommer en fråga som endast kräver ett ja eller nej:
Är det rimliga sökområdet efter I*a runt Grästorp?
Citera
2013-07-17, 01:26
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Vad är det som tyder på att han trillar dit?

Fördelen är att man har en MGM. Det är ingen random killer on the loose. Polis och åklagare vet vad de ska leta efter, vems avtryck, dna. Det förenklar letandet. Ett fingeravtryck av AJ tryckt i Id*s blod. Hans hårstrå på en droppe blod. En droppe av hans saliv till hälften blandat med Id*s blod. Kanske ett mobilsamtal som på några minuter när kan visa när Id* dog.
En miss har han gjort, var så säker. SKL har nog att visa på.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tänkte på en sak angående att det endast funnits en bloddroppe utanför porten. Om man kollar på den här kartbilden

http://goo.gl/maps/Ve22L

så ser man ju att från gatan sett, är det lite snirkligt att ta sig in med bil och komma nära portdörren och kommer man längs större vägen och ska in mot porten, måste man backa och kanske köra fram en bit och sen backa igen (ungefär som fickparkering eller att backa runt ett hörn) så det måste ju i så fall ha låtit en del om bilen?
En bil som kan backa in smärt och smidigt där det finns gott om plats, låter ju inte lika mycket som en bil som måste krångla sig in som det ser ut att krävas här och helt brett och gott om plats ser det inte ut att vara utanför IF:s port där det ju också står de där sopgrejerna med rött staket runt.

Böket att backa nära intill porten med bil måste ju ha hörts? Låter därför mystiskt för mig med bara en bloddroppe utanför porten.
Att det bara fanns en droppe på utsidan kommer väl från en granne, inget som polisen bekräftat. Det kanske var sju droppar.

Jag tror att fläcken kom till när kroppen sattes ner på golvet. Endera var kroppen blodig eller så var förpackningen blodig på utsidan, kanske p g a läckage eller för att den stått på ett blodigt golv.

Trycket mot golvet pressar fram mer blod, som droppar av när kroppen åter lyfts upp. Droppandet kan ha avtagit snabbt när trycket mot golvet lättade.
Men som jag skrev, droppen kanske inte var helt ensam därute, men den man fick ögonen på.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Rätta mej om jag har fel "Q", om tomten kommer och delar ut paket, och du får ett paket som det står "till pappa" på, vet du då riktigheten i detta om du inte vet vem som delar ut paketet?
Tomten delar ut paketen, skrev du. Har jag förbundna ögon, eller vad menar du?
Citera
2013-07-17, 01:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Nä! Många inlägg har det blivit och de börjar få en tendens att se "likadana" ut. Det är med stor sannolikhet att det finns fb.are som sitter på viktig information! Så fram med ryggraden och börja kvittra! Det är dags nu! (detta innefattar inte dig AJ, såvida du inte känner att du vill hjälpa till med försvinnandet av I*a)

Nej
Citera
2013-07-17, 01:29
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tomten delar ut paketen, skrev du. Har jag förbundna ögon, eller vad menar du?

Du får välja själv, vem är GM och vem är du i resonemanget, vem är polisen och vem är GM? Förbunda ögon, där sa du det bra.
Citera
2013-07-17, 01:30
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2

Självklart inte. Letar du efter dina egna glasögon i pannan?
Citera
2013-07-17, 01:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att det bara fanns en droppe på utsidan kommer väl från en granne, inget som polisen bekräftat. Det kanske var sju droppar.

Jag tror att fläcken kom till när kroppen sattes ner på golvet. Endera var kroppen blodig eller så var förpackningen blodig på utsidan, kanske p g a läckage eller för att den stått på ett blodigt golv.

Trycket mot golvet pressar fram mer blod, som droppar av när kroppen åter lyfts upp. Droppandet kan ha avtagit snabbt när trycket mot golvet lättade.
Men som jag skrev, droppen kanske inte var helt ensam därute, men den man fick ögonen på.

Jag tycker den yngre Reimers beskrivning av sin teori låter mycket rimlig och som du är inne på nu också angående utseendet i trapphuset.
Nu vet jag inte om jag läst fel men har det stått nånstans om att det var en droppe utanför porten men även en till en bit bort?
Om detta är korrekt, vore det intressant att veta var den var i förhållande till porten, åt vilket håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in