Citat:
Ursprungligen postat av
bokfodral
Tänkte på en sak angående att det endast funnits en bloddroppe utanför porten. Om man kollar på den här kartbilden
http://goo.gl/maps/Ve22L
så ser man ju att från gatan sett, är det lite snirkligt att ta sig in med bil och komma nära portdörren och kommer man längs större vägen och ska in mot porten, måste man backa och kanske köra fram en bit och sen backa igen (ungefär som fickparkering eller att backa runt ett hörn) så det måste ju i så fall ha låtit en del om bilen?
En bil som kan backa in smärt och smidigt där det finns gott om plats, låter ju inte lika mycket som en bil som måste krångla sig in som det ser ut att krävas här och helt brett och gott om plats ser det inte ut att vara utanför IF:s port där det ju också står de där sopgrejerna med rött staket runt.
Böket att backa nära intill porten med bil måste ju ha hörts? Låter därför mystiskt för mig med bara en bloddroppe utanför porten.
Att det bara fanns en droppe på utsidan kommer väl från en granne, inget som polisen bekräftat. Det kanske var sju droppar.
Jag tror att fläcken kom till när kroppen sattes ner på golvet. Endera var kroppen blodig eller så var förpackningen blodig på utsidan, kanske p g a läckage eller för att den stått på ett blodigt golv.
Trycket mot golvet pressar fram mer blod, som droppar av när kroppen åter lyfts upp. Droppandet kan ha avtagit snabbt när trycket mot golvet lättade.
Men som jag skrev, droppen kanske inte var helt ensam därute, men den man fick ögonen på.