2013-07-17, 00:49
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"De andra" kan ha fått veta något i efterhand, när de hjälpte GM att skaffa undan kroppen. Det innebär att de har något att berätta för rättsväsendet.

Jag tycker att man ska leta. Någon nämnde Kabelvägen i tråden, tror jag. Jag kan tänka mig att det är en bra plats.

Om "de andra" bara fått reda på att de borde ställa upp, och inte ifrågasätter något, hur skulle de då veta vart kroppen ligger? Om man tror att de vet, kan man också tro att de berättar, men om de inte vet, vad skall de då berätta, hörde att någon grät..
Citera
2013-07-17, 00:49
Medlem
bokfodrals avatar
Tänkte på en sak angående att det endast funnits en bloddroppe utanför porten. Om man kollar på den här kartbilden

http://goo.gl/maps/Ve22L

så ser man ju att från gatan sett, är det lite snirkligt att ta sig in med bil och komma nära portdörren och kommer man längs större vägen och ska in mot porten, måste man backa och kanske köra fram en bit och sen backa igen (ungefär som fickparkering eller att backa runt ett hörn) så det måste ju i så fall ha låtit en del om bilen?
En bil som kan backa in smärt och smidigt där det finns gott om plats, låter ju inte lika mycket som en bil som måste krångla sig in som det ser ut att krävas här och helt brett och gott om plats ser det inte ut att vara utanför IF:s port där det ju också står de där sopgrejerna med rött staket runt.

Böket att backa nära intill porten med bil måste ju ha hörts? Låter därför mystiskt för mig med bara en bloddroppe utanför porten.
Citera
2013-07-17, 00:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om "de andra" bara fått reda på att de borde ställa upp, och inte ifrågasätter något, hur skulle de då veta vart kroppen ligger? Om man tror att de vet, kan man också tro att de berättar, men om de inte vet, vad skall de då berätta, hörde att någon grät..
Nja, om "de andra" har blivit ombedda att komma med bilen till porten där GM lastade in kroppen och sedan blir ombedda att köra GM till en viss plats där han lastade ur kroppen, så bör de ha visst hum om var kroppen finns.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
(Forts på inägg 10730 från sid 895.)
Kallar dem för GM och BO i forts. då inget är bevisat.

Den itressantaste biten som utvecklats till det som nu pågår.

Efter ev. ordväxling mellen GM och BO, där kanske Bo hamnar medvetslös på golvet och kraftigt blödande.

Varför sedan släpa med BO. Det mest vettiga i detta vore att GM snabbast möjligt stängde dörren och drog från BO.
Inget blod utanför lägenhet och ingen mer än GM vet vad som hänt.

Ett alternativ: GM får ångestkänslor för händelsen och av den orsaken släpar med BO. Vet sedan inte vad han ska göra och kontaktar på någotsätt ev. medhjälpare.

Ett annat alternativ: GM kaske sticker från BO, kanske hem till någon kompis. När han lugnat sig något kanske tanken slår honom att BO kanske lever.
Om BO hade repat sig och kunnat konatkta något hade GM varit direkt spårbar.

Om han sedan återvänder själv eller om någon bistår honom är fortfarande lite oklart. Det kan ju fortfarande vara så att endast GM vet vad som hänt.
När han återkommer till lägenheten kanske GM fortfarande inte är klar över om BO lever eller ej.
Han anser därför att hon måste fraktas med för undvika att hon ev. anmälet honom.

Därför kanske det inte är säkert att hon fraktats i första hand för att dumpas utan för att hållas undan.

Vart denna transport och ev. förvaringsplats skulle vara belägen kan jag inte spekulera i (kan området för dåligt)

Jag tror man ska tänka i ordet GM. En GM känner sig utpekad.
En olycka, typ fall, pekar inte på en enskild GM, om det ens finns en GM och då hade Id* varit kvar i lägenheten.

Flertal personer känner till vilka som befinner sig i Id*s lägenhet, så där går inte att ljuga hur som helst. Detta får GM hitta på en story omkring och han valde att blanda in fler, typ fest.

Dessa måste alltså kommit efter att pappa Cl*ff pratat med Id*, eftersom pappa C upplevde stämningen som lugn.

Men PT tycks inte ha hört flera personer när talade med Id* under efternatten och AJ hade inget annat för sig på "festen" än att lyssna på det fd parets samtal. AJ blev så exalterad av samtalet att han t o m tog luren för Id* och blir osams med PT. Ingen på "festen" lugnade ner AJ.

"Fest" går bort och PT är på en släktsammankomst flera mil ifrån Thn, där de hindrar PT från att ge sig iväg alt. lugnar honom.

Det finns ingen annan närvarande som kan skada Id* mer än AJ. För han var där på riktigt. Det finns det vittnen på och vidhåller själv.

Ett olyckligt fall pga fylla kan ha hänt efter att MGM lämnar lägenheten framåt gryningen. MGM kommer sedermera att avskrivas som sådan.
Men Id* är borta.

Varför ska AJ lämnat Id* där på efternatten? Jo planerna gick inte som det tänkt. Kvällens smörande blev avbrutet inte mindre än 2 gånger och det sista blev ridå för AJ. För nog hade han tänkt skörda sin uppoffring. Att han lämnat lägenheten pga vissa omständigheter går inte att hålla för troligt. AJ visste om alla omständigheter med Id* och vetskapen om dessa skulle egentligen hållit AJ borta från Id*. Det är inget man kan skylla på i efterhand. Id* å sin sida hade säkert informerat diverse vänner via sms, samtal, fb om att AJ brådstörtat gett sig iväg på sin mc, bra dragen och ilsken som ett bi.

En psykopat tänker bara i spel och vinster. De lever på kickar, som ständigt måste följas av nya kickar. Det är den enda gången de lever och då lyser de i sin brilljans. Men när spelet är vunnet och vinsten är hemhåvad, står de där återigen med tomheten kvar. Ett nytt spel tar vid..med nya offer. Tänk HP.

Varför skulle någon ta med en skadad Id*, om det inte är för att få hjälp. Att Id* dör på vägen till sjukhus är en förmildrande omständighet, som i mina ögon max skulle leda till dråp. Men ingen Id* har dykt upp på någon akutmottagning.

GM som jag säkert kallar AJ, har erkänt sin skuld gällande Id*s död, genom att gömma henne. Det sätt han bragt henne om livet kommer i skrift att peka ut AJ som mördare. En skymf mot honom. En stämpel den inkompetenta omvärlden vill sätta på honom. Han har insikt om att hävda nödvärn kommer att falla platt som en pannkaka.

När Id* hittas kommer det att avslöja ett grovt brott, förmodligen med stickvapen inblandat. Något som absolut inte ens kan misstänkas som olycka, ens av en amatör.

Och glöm inte bort att FH häktades ganska omgående på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling, inte skäligen och förmodligen via mobilnät och fynd från AJ på hans domäner.

DB höll sig undan och bad säkert till Gud att polisen skulle glömma honom, men tyvärr brann hans stulna bil rätt lägligt efter att Id* försvunnit. DB och FH har säkert mobilmastningar som är svåra att förklara på trovärdigt sätt, kanske tillsammans med AJ:s. Förmodligen har alla tre plötsligt befunnit sig inom samma mastområde, vilket kan bli svårt att förklara logiskt. DB blev även han häktat på sannolika skäl som FH. Dessa häktningar ska vi inte förringa.

Att DB och FH skulle gola på AJ håller jag för mindre troligt. Båda herrarna har mer eller mindre vetskap om de varningstecken AJ signalerat genom åren och nu vet de verkligen vad han är i stånd till. Att AJ får ett längre fängelsestraff spelar ingen roll för dem, för en dag kommer han ut och under de åren har han planerat hämnden i detalj. Nu om någonsin vet de vad en psykopat är.

AJ släpptes pga brist på bevis, men också en helt annan åtalspunkt (människorov/mord) och som någon redan nämnt, gjorde åklagaren en miss när hon inte begärde fortsatt häktning av utredningsskäl.

Att blanda in fler människor är bara galet och att förringa det de häktade sitter för likadant. De är häktade på den starkare misstankegraden. Så sluta minimera deras brott.

Det finns en GM och 2 medhjälpare och jag tror alla i tråden vet vem GM är, vem som har koppling till de häktade, vilka de häktade begår brott för, vem som var var och när.

Snart sitter de alla 3, men med olika brottsrubricering.

AJ bekände sitt brott när han blev oanträffbar för alla, inte sökte efter Id*, inte frågade efter henne, inte beklagade hennes försvinnande, blandade in en "fest", gav sig ut på en roadtrip och slutligen dök upp hos polisen med advokat i släptåg.

Han grävde en grop åt andra, men håller sakta på att trilla själv däri.

Med tanke på att herrarna var mer eller mindre berusade/bakfulla har nog döljandet inte varit avancerat. Snabbt på enklaste sätt.

Ursäkta evighetsinlägget
Senast redigerad av lilltoe 2013-07-17 kl. 00:56.
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
"De andra" kan ha fått veta något i efterhand, när de hjälpte GM att skaffa undan kroppen. Det innebär att de har något att berätta för rättsväsendet.

Jag tycker att man ska leta. Någon nämnde Kabelvägen i tråden, tror jag. Jag kan tänka mig att det är en bra plats.

Nu blev jag förvirrad, är det inte du som gjort kartan i sammanfattningen?
Är inte den blåmarkerade linjen kabelvägen? Eller har jag missat ngt?
Citera
2013-07-17, 00:54
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror inte han vill ha mer publicitet än nödvändigt just nu. Vad tror du?

Han är såklart dum nog att tro att uttalande i media stärker hans "oskuld" och alibi.
Citera
2013-07-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tänkte på en sak angående att det endast funnits en bloddroppe utanför porten. Om man kollar på den här kartbilden

http://goo.gl/maps/Ve22L

så ser man ju att från gatan sett, är det lite snirkligt att ta sig in med bil och komma nära portdörren och kommer man längs större vägen och ska in mot porten, måste man backa och kanske köra fram en bit och sen backa igen (ungefär som fickparkering eller att backa runt ett hörn) så det måste ju i så fall ha låtit en del om bilen?
En bil som kan backa in smärt och smidigt där det finns gott om plats, låter ju inte lika mycket som en bil som måste krångla sig in som det ser ut att krävas här och helt brett och gott om plats ser det inte ut att vara utanför IF:s port där det ju också står de där sopgrejerna med rött staket runt.

Böket att backa nära intill porten med bil måste ju ha hörts? Låter därför mystiskt för mig med bara en bloddroppe utanför porten.

En möjlighet är ju att hon eventuellt kan ha packats om precis innanför porten. GM kanske upptäckte att det läckte blod och vill man inte ha blodspår i sitt färdmedel kan det vara så att någon funnits på plats med hela och rena säckar vid porten.
Citera
2013-07-17, 00:56
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Nja, om "de andra" har blivit ombedda att komma med bilen till porten där GM lastade in kroppen och sedan blir ombedda att köra GM till en viss plats där han lastade ur kroppen, så bör de ha visst hum om var kroppen finns.

Om GM lasta och "dumpa" kroppen själv då? Och sedan bad om hämtning, tror du då att partynissarna vet något? Brukar du gråta när du kör en kompis till träningen?
Citera
2013-07-17, 00:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Hur ökar din egen oro om du tappat nycklarna inom din egen tomt eller om du kan ha tappat dem inom västra götalandsregionen, ställ dej frågan innan du svarar. Var det verkligen samma tanke på båda svaren?
Jag blir faktiskt mest orolig om nycklarna försvunnit på tomten, då jag går upp i högvarv och letar, i timmar, och ligger nära ett hjärtstopp.
Skulle jag tappat dom i västergötland är det ju inte mycket att göra något åt, mer än att tillverka nya
Citera
2013-07-17, 01:00
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
En möjlighet är ju att hon eventuellt kan ha packats om precis innanför porten. GM kanske upptäckte att det läckte blod och vill man inte ha blodspår i sitt färdmedel kan det vara så att någon funnits på plats med hela och rena säckar vid porten.

Absolut! Det borde ju då iofs vara suddiga blodspår nära porten liknande de utanför hissen men vid porten är det bara droppar. Har man arrangerat om det hela i luften istället för nere på golvet då? Nåt stämmer inte här iaf. Och det måste ha hörts om en bil ska ta sig från punkt A (vägen) till punkt B (nära porten) det är lite zick-zack-körning och sånt genererar iaf motorljud mer än om man kan åka mer rakt bakåt.
Citera
2013-07-17, 01:00
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag blir faktiskt mest orolig om nycklarna försvunnit på tomten, då jag går upp i högvarv och letar, i timmar, och ligger nära ett hjärtstopp.
Skulle jag tappat dom i västergötland är det ju inte mycket att göra något åt, mer än att tillverka nya

Letar du då först på hela tomten? Eller accepterar du att du kan tappat dem innan regionen och går och lägger dej? Är du polis eller bov i detta drama?
Citera
2013-07-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Absolut! Det borde ju då iofs vara suddiga blodspår nära porten liknande de utanför hissen men vid porten är det bara droppar. Har man arrangerat om det hela i luften istället för nere på golvet då? Nåt stämmer inte här iaf. Och det måste ha hörts om en bil ska ta sig från punkt A (vägen) till punkt B (nära porten) det är lite zick-zack-körning och sånt genererar iaf motorljud mer än om man kan åka mer rakt bakåt.

Det var väl något som kan ha liknat släpspår innanför porten? Dropparna var närmast dörren, längre bort mot trappan såg det ut som att något blodigt eventuellt legat. Eller har jag sett fel på bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in