2013-07-16, 23:59
Medlem
Byxan81s avatar
Jag är övertygad att dom är två som för bort kroppen. Den ena utgår från lägengeten, den andra utgår som chaffis. Hur ska chaffisen kunna öppna dörren när den är låst?
Citera
2013-07-17, 00:00
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ja så är det ju, men två personer är på sannolika skäl häktade för skyddande av brottsling som i sin tur inte ens är anhållen. Bevisbördan är större på medhjälparna än mördaren själv.

Troligen har medhjälparna begått misstag som inte förövaren har begått. Dom kan bindas till platsen, vid tiden brottet begåtts, men misstänks inte för att vara den/dom som begått brottet.
Citera
2013-07-17, 00:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ett foto Med DB och ett armband, dock taget 2012 men man vet aldrig.

https://anonfiles.com/file/8987fbba1a79896801d792567672f4c1
Ett liknande armband har nämnts i tråden tidigare:
https://www.flashback.org/sp44332224

Varför är de intressanta? (Jag har inte kunnat hänga med till 100% i tråden.)
Citera
2013-07-17, 00:06
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ett liknande armband har nämnts i tråden tidigare:
https://www.flashback.org/sp44332224

Varför är de intressanta? (Jag har inte kunnat hänga med till 100% i tråden.)

Sött armband, men kom med i matchen Detta som hittats är "färgglatt", vilket tror du då att det är?
Citera
2013-07-17, 00:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie77
En del här verkar ifrågasätta varför GM skulle ha 2 kumpaner och att F.h inte verkar haft anledning att täcka upp ett sådant grovt brott för AJ. Kan det inte bara vara så enkelt att F.h är anhållen för skyddande av brottsling och att det avser att han skyddar D.B? Om dom var tillsammans den aktuella natten vet han ju om D.B lämnade bostaden under natten, kom hem blodig, upprörd mm. Han måste väl inte vara anhållen misstänkt för att skydda A.J utan kan likaväl vara misstänkt för att skydda D.B?
Jag vet inte om du redan fått svar på din teori, men jag tycker den låter vettigt. Kan det vara så? Någon som begriper sig på det juridiska regelverket? Jag vet att Q postade formalian ang. FH och DBs häktningar för ca 700 (?) inlägg sedan, kan man läsa ut något från det?
Citera
2013-07-17, 00:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag så det också, och fick för mig att han svarat på frågan vi sms, då han var onåbar på telefonen?
Så kan det vara. Nonchalant, tycker jag. Han väljer vilka han bryr sig att svara... Eller? Det borde vara många som försöker nå han på mobilnumret.
Citera
2013-07-17, 00:16
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Sött armband, men kom med i matchen Detta som hittats är "färgglatt", vilket tror du då att det är?

var har du fått infon från att det är färgglatt?
Citera
2013-07-17, 00:18
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den frågan får du ställa till Kallix.

Trodde du hade något svar eftersom du var involverad i diskussionen.
Men då antar jag att den diskussionen/teorin inte är viktig vad gäller Id*s försvinnande.

Men en fråga kvarstår. Så Quarrel, varför skulle man inte kunna bli intervjuad via sms?
Citera
2013-07-17, 00:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Trodde du hade något svar eftersom du var involverad i diskussionen.
Men då antar jag att den diskussionen/teorin inte är viktig vad gäller Id*s försvinnande.

Men en fråga kvarstår. Så Quarrel, varför skulle man inte kunna bli intervjuad via sms?
Inget hindrar det, men det är lättare att snackas vid i telefon. Men jag håller med dig, det är inte viktigt.
Citera
2013-07-17, 00:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, men om någon man vill kommunicera med messar, då ringer man upp, eller messar till denne att ringa. Man intervjuas väl inte via SMS om man har telefon?
Det fetade.

Det var det jag reagerade på.
Citera
2013-07-17, 00:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vet inte om du redan fått svar på din teori, men jag tycker den låter vettigt. Kan det vara så? Någon som begriper sig på det juridiska regelverket? Jag vet att Q postade formalian ang. FH och DBs häktningar för ca 700 (?) inlägg sedan, kan man läsa ut något från det?
Det räcker inte med att FH kommit hem blodig och upprörd, utan han måste i så fall gett honom falskt alibi, ljugit i förhör för att skydda honom, gömt honom hemma, undan polisen, eller liknande.
Jag tror det är p.g.a ett telefonsamtal han inte haft någon bra förklaring till, från DB.
Citera
2013-07-17, 00:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vad tror du? seriöst?
Jag tror inte han vill ha mer publicitet än nödvändigt just nu. Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in