2013-07-17, 00:25
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
var har du fått infon från att det är färgglatt?

Det är inte viktigt enligt "Q", vad är din teori? Om du inte känner till trakten såväl, hur skulle du göra föratt kunna söka väl?
Citera
2013-07-17, 00:27
Medlem
För mig låter det jävligt underligt att AJ väntade ända tills Onsdag med att bege sig till polisstationen. Med tanke på att han varit där under mordnatten och därefter använt sig av sociala medier (enligt rykten) så borde ju hennes försvinnande uppmärksammat hans öga bra mycket tdigare. Om dom nu var goda vänner så reagerar man väl DIREKT på om hon är försvunnen, inte efter flera dagar?
Vad gjorde han under denna tiden? Åkte långt åt helvete med kroppen och kontaktade polisen först när han var mer eller mindre säker på att kroppen "aldrig" skulle hittas?
Citera
2013-07-17, 00:30
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
För mig låter det jävligt underligt att AJ väntade ända tills Onsdag med att bege sig till polisstationen. Med tanke på att han varit där under mordnatten och därefter använt sig av sociala medier (enligt rykten) så borde ju hennes försvinnande uppmärksammat hans öga bra mycket tdigare. Om dom nu var goda vänner så reagerar man väl DIREKT på om hon är försvunnen, inte efter flera dagar?
Vad gjorde han under denna tiden? Åkte långt åt helvete med kroppen och kontaktade polisen först när han var mer eller mindre säker på att kroppen "aldrig" skulle hittas?

Åkte långt åt helvete med kroppen och kontaktade polisen först när han var mer eller mindre säker på att kroppen "aldrig" skulle hittas? (min fetning)

Intressant aspekt! Från den stunden det stod om detta i media har inte ett enda ord kommit ur AJ:s mun som ens stavas medlidande om IF, oro för vad som kan ha hänt henne (hon var ju rädd enl. honom när han skulle gå därifrån, som enl. advokaten inte kunde avslöjas vad som var så viktigt att lämna henne för) eller nånting.
Citera
2013-07-17, 00:33
Medlem
Byxan81s avatar
Jag blir förvånad att ingen tänker tanken att man kan tagit kroppen långt bort. Att ingen av GM känner någon oro. Vad hade ni känt om kroppen låg långt ifrån där ni söker? Tillfredstälelse? Ursäkta stavningen
Citera
2013-07-17, 00:34
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror inte han vill ha mer publicitet än nödvändigt just nu. Vad tror du?

Han vill förmodligen bedyra sin oskuld, han har ju en del att rättfärdiga inför anhöriga osv.
Citera
2013-07-17, 00:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag blir förvånad att ingen tänker tanken att man kan tagit kroppen långt bort. Att ingen av GM känner någon oro. Vad hade ni känt om kroppen låg långt ifrån där ni söker? Tillfredstälelse? Ursäkta stavningen
Jag har tänkt tanken att Ida ligger i Västergötland med omnejd, i tråden. Men de flesta gömda mordoffer finns inom några kilometer från brottsplatsen.

Har du någon anledning att tro att kroppen ligger långt borta? Eller att GM inte känner någon oro? De häktade borde känna oro. Är de oskyldiga, tror du?
Citera
2013-07-17, 00:41
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har tänkt tanken att Ida ligger i Västergötland med omnejd, i tråden. Men de flesta gömda mordoffer finns inom några kilometer från brottsplatsen.

Har du någon anledning att tro att kroppen ligger långt borta? Eller att GM inte känner någon oro? De häktade borde känna oro. Är de oskyldiga, tror du?

Om man utgår från RDY, så fanns det bara en GM på plats, som tog ut BO i bilen. Kanske hade GM gjort klart med BO innan hen kontakta de andra? I så fall vet inte "de andra", hur skall de då kunna "gola"? Tycker du det är bäst att leta om man har något att leta efter, eller tycker du man skall leta ändå?
Citera
2013-07-17, 00:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Man har ju mer kontroll om kroppen ligger hyffsat nära. Men är man välbekant med ett område långt bort, så varför inte?
Om man lägger den långt bort där man inte har kontroll på vad som sker, ökar nog oron. Risken för upptäckt behöver ju absolut inte minska med avståndet.
Nära med liten risk för upptäckt, måste däremot vara oerhört tillfredsställande.
Citera
2013-07-17, 00:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om man utgår från RDY, så fanns det bara en GM på plats, som tog ut BO i bilen. Kanske hade GM gjort klart med BO innan hen kontakta de andra? I så fall vet inte "de andra", hur skall de då kunna "gola"? Tycker du det är bäst att leta om man har något att leta efter, eller tycker du man skall leta ändå?
"De andra" kan ha fått veta något i efterhand, när de hjälpte GM att skaffa undan kroppen. Det innebär att de har något att berätta för rättsväsendet.

Jag tycker att man ska leta. Någon nämnde Kabelvägen i tråden, tror jag. Jag kan tänka mig att det är en bra plats.
Citera
2013-07-17, 00:46
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Man har ju mer kontroll om kroppen ligger hyffsat nära. Men är man välbekant med ett område långt bort, så varför inte?
Om man lägger den långt bort där man inte har kontroll på vad som sker, ökar nog oron. Risken för upptäckt behöver ju absolut inte minska med avståndet.
Nära med liten risk för upptäckt, måste däremot vara oerhört tillfredsställande.

Hur ökar din egen oro om du tappat nycklarna inom din egen tomt eller om du kan ha tappat dem inom västra götalandsregionen, ställ dej frågan innan du svarar. Var det verkligen samma tanke på båda svaren?
Citera
2013-07-17, 00:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Han vill förmodligen bedyra sin oskuld, han har ju en del att rättfärdiga inför anhöriga osv.
Om jag har förstått beskrivningarna av AJs personlighet rätt så har han inga problem med detta. Förmodligen vet han inte ens vad ordet rättfärdiga betyder... Tyvärr.

Men han vill inte ha mer fokus på sig själv än nödvändigt när det gäller ev. misstankar.
Citera
2013-07-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag personligen tror att alla tre är inblandade på något sätt. Däremot så hade nog jag också i ett läge där det inte finns några bevis, inte heller golat eller erkänt något. Alla tre hade flera dagar på sig att samla sina tankar, ringa andra kontakter inom kriminella kretsar för ytterligare hjälp, omplacera kroppen osv. Oskyldig tills bevisats skyldig eller vad man säger.
Kan ju vara så enkelt att kroppen förvarats i en bil tills dess att man fattat ett bättre beslut när panik, adrenalin och vad det nu må vara, har lagt sig.

Vet man sedan att iallafall kroppen är borta, blir det svårt med bevis. Och man HAR gjort sig av med kroppen på ett finurligt sätt. Ja, varför då vara orolig? Oavsett hur mycket bevis dom kommer få fram, så blir det svårt med en fällande dom utan kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in