2013-07-15, 00:16
Medlem
therealabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
För att det är relevant till topic. Jag talar om en överrepresentation och även om det finns hatbrott mot vita så anser jag inte att det är i samma utsträckning som mot andra grupper.
Jag blir så jävla trött på såna som dig. Först och främst är du inte uppvuxen i en förort, det märks! Sedan så har du ingen som helst aning om hur verkligheten ser ut!

Jag är själv invandrare, muslim och uppvuxen i Bredäng. Vet du vilka det är som varit absolut värst mot mig? Jo, andra invandrare och inte vita män!! Det där är en bild du skapat för att kunna hålla en gammal myt om den onda Europeiska mannen vid liv, inget annat! Tvärtom är de vita männen så förbannat jävla fega att jag skrattar högt. De får hela tiden höra hur värdelösa dom är, hur mycket alla problem i världen beror på dom, och medierna drar alla vita män över en och samma kam, ändå finns det inga som ställer sig upp och pekar upp långfingret och säger "JÄVLA HOROR, DRA ÅT HELVETE!!" för då är dom rädda att bli kallade "rasister" eller "kvinnohatare". Fuck that, ärligt talat. För vem fan bryr sig om vad såna som dig, GoMute, tycker om vita män? Du är en H2O molekyl i Stilla Havet!
Citera
2013-07-15, 00:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dags för den vita mannen att stå upp och INTE acceptera detta längre! Bevis en mörkhyad sosse ville grilla kvinnor. Vita män får skit det! WTF!! Stå upp säg nog är NOG av detta hat mot vita män!

Det mest intressanta i sammanhanget är ju att det finns "vita män" som tydligen ser sig som en del i en enhetlig grupp. Min främsta kritik mot att prata om den "vita mannen" är att jag rent generellt inte har något som helst med andra "vita män" att göra. Många av dem tycker jag genuint illa om. Precis som jag säkert tycker genuint illa om många "vita kvinnor", "icke-vita män" och "icke-vita kvinnor".
Citera
2013-07-15, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therealabo
Jag blir så jävla trött på såna som dig. Först och främst är du inte uppvuxen i en förort, det märks! Sedan så har du ingen som helst aning om hur verkligheten ser ut!

Jag är själv invandrare, muslim och uppvuxen i Bredäng. Vet du vilka det är som varit absolut värst mot mig? Jo, andra invandrare och inte vita män!! Det där är en bild du skapat för att kunna hålla en gammal myt om den onda Europeiska mannen vid liv, inget annat! Tvärtom är de vita männen så förbannat jävla fega att jag skrattar högt. De får hela tiden höra hur värdelösa dom är, hur mycket alla problem i världen beror på dom, och medierna drar alla vita män över en och samma kam, ändå finns det inga som ställer sig upp och pekar upp långfingret och säger "JÄVLA HOROR, DRA ÅT HELVETE!!" för då är dom rädda att bli kallade "rasister" eller "kvinnohatare". Fuck that, ärligt talat. För vem fan bryr sig om vad såna som dig, GoMute, tycker om vita män? Du är en H2O molekyl i Stilla Havet!

Än en gång kommer en illitterat fram.

Uppenbarligen så bryr du dig eftersom du, med aggressivitet, försöker förklara för mig hur fel mitt "hat mot vita" är. Du har inget belägg för det du skriver och tror dessutom att dina egna upplevelser spelar roll? Förstår du vad en överrepresentation är? Förstår du vad representativitet är? I ett stickprov på X individer, hur många tror du skulle ha samma bakgrund som du? Hur många från X tror du skulle ha upplevt hatbrott pga sin vita etnicitet?

Och framför allt.... Varför hatar jag vita? Citera mig det inlägg jag gjort där jag på något sätt, vilket som helst, har visat någon slags avsky eller för den delen någon speciell känsla alls mot gruppen vita män.

Helvete, jag ger blanka faan i din historia eller vad du har upplevt så sluta komma snyftandes med att invandrare visst kan vara dåliga människor eftersom jag aldrig hävdat motsatsen. LÄR ER LÄSA!

Citat:
Du är en H2O molekyl i Stilla Havet!
Vilken tur att jag har många med mig då.
Citera
2013-07-15, 01:37
Medlem
therealabos avatar
Citat:
Än en gång kommer en illitterat fram.

Uppenbarligen så bryr du dig eftersom du, med aggressivitet, försöker förklara för mig hur fel mitt "hat mot vita" är. Du har inget belägg för det du skriver och tror dessutom att dina egna upplevelser spelar roll? Förstår du vad en överrepresentation är? Förstår du vad representativitet är? I ett stickprov på X individer, hur många tror du skulle ha samma bakgrund som du? Hur många från X tror du skulle ha upplevt hatbrott pga sin vita etnicitet?

Och framför allt.... Varför hatar jag vita? Citera mig det inlägg jag gjort där jag på något sätt, vilket som helst, har visat någon slags avsky eller för den delen någon speciell känsla alls mot gruppen vita män.

Helvete, jag ger blanka faan i din historia eller vad du har upplevt så sluta komma snyftandes med att invandrare visst kan vara dåliga människor eftersom jag aldrig hävdat motsatsen. LÄR ER LÄSA!

Vilken tur att jag har många med mig då.
Citera då istället MIG när jag sa att du hatar vita män? Nej, jag sa att du inte har en aning om vad du snackar om när du snackar om överrepresentation med mera. Och ja, jag förstår att du skiter i min bakgrund eftersom att det bryter mot din världsbild. Det är så med människor som sitter inne och pluggar och tror att det är så man får en bra världsbild, istället för att faktiskt prata med folk detta nu skulle gälla. De värsta mot mig var t.ex. Juggarna, som hatade mig för att jag var Muslim när jag gick i skolan.
Citera
2013-07-15, 11:51
Medlem
Citat:
Citera då istället MIG när jag sa att du hatar vita män? Nej, jag sa att du inte har en aning om vad du snackar om när du snackar om överrepresentation med mera. Och ja, jag förstår att du skiter i min bakgrund eftersom att det bryter mot din världsbild. Det är så med människor som sitter inne och pluggar och tror att det är så man får en bra världsbild, istället för att faktiskt prata med folk detta nu skulle gälla. De värsta mot mig var t.ex. Juggarna, som hatade mig för att jag var Muslim när jag gick i skolan.

Citat:
Vet du vilka det är som varit absolut värst mot mig? Jo, andra invandrare och inte vita män!! Det där är en bild du skapat för att kunna hålla en gammal myt om den onda Europeiska mannen vid liv, inget annat!
Citat:
Fuck that, ärligt talat. För vem fan bryr sig om vad såna som dig, GoMute, tycker om vita män?

Du anspelar inte på vad jag tycker om det som skall diskuteras utan just på vita män.

Varför tror du fortfarande att dina egna erfarenheter spelar någon som helst roll?

Vi som "sitter inne och pluggar" har en bredare förståelse som kan angripa ett problem objektivt istället för att sitta och gapa om ens egna upplevelser då det finns över 9 miljoner människor i sverige.
Citera
2013-07-15, 12:21
Medlem
therealabos avatar
Citat:
Du anspelar inte på vad jag tycker om det som skall diskuteras utan just på vita män.

Varför tror du fortfarande att dina egna erfarenheter spelar någon som helst roll?

Vi som "sitter inne och pluggar" har en bredare förståelse som kan angripa ett problem objektivt istället för att sitta och gapa om ens egna upplevelser då det finns över 9 miljoner människor i sverige.
Jag som individ är obetydlig i dina ögon, vilket jag förstår att du tycker rasen går före individen. Då ska vi se om du har några som helst källor för att det oftast är vita mannen som är förövaren?
Citera
2013-07-15, 14:03
Medlem
Citat:
Jag som individ är obetydlig i dina ögon, vilket jag förstår att du tycker rasen går före individen. Då ska vi se om du har några som helst källor för att det oftast är vita mannen som är förövaren?

Nej, du som individ är inte obetydlig. Däremot är du individ inte representativ för svenskarna och därmed irrelevant till allt jag pratat om.

http://www.bra.se/download/18.1ff479c3135e8540b29800016186/2012_07_Hatbrott_2011_webb.pdf

Kan du hantera så mycket text tror du?

http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180002855/1310031169424/2009_10_hatbrott_2008.pdf

Se annars sida 39. 3% mot majoriteter, 16% mellan minoriteter och 80% mot minoriteter.
Citera
2013-07-16, 13:27
Medlem
therealabos avatar
Citat:
Nej, du som individ är inte obetydlig. Däremot är du individ inte representativ för svenskarna och därmed irrelevant till allt jag pratat om.

http://www.bra.se/download/18.1ff479c3135e8540b29800016186/2012_07_Hatbrott_2011_webb.pdf

Kan du hantera så mycket text tror du?

http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180002855/1310031169424/2009_10_hatbrott_2008.pdf

Se annars sida 39. 3% mot majoriteter, 16% mellan minoriteter och 80% mot minoriteter.
Bra! Du följer mitt manus och går rakt in i fällan. Jag visste nämligen att du skulle ha källor på denna statistik, vilket skulle föra in debatten till min poäng. Hade du pratat mer om personers verkliga upplevelser, istället för att se dessa som ”betydelselösa” så hade du antagligen kunnat se att denna statistik inte är speciellt tillförlitlig. Varför är det så? Jo, det ska jag tala om för dig.

Jag kan förvisso tänka mig att en person som bott i Sverige länge, en som tillhör kategorin ”andra generationens invandrare” oftare blir utsatta för rasism och främlingsfientlighet av Svenskar, eftersom att dessa ofta integrerats mer bland Svenskarna, och som sådant tillhör en minoritet bland dessa. Däremot har du ingen koll på hur flyktingar tänker och ser på Sverige. Många flyktingar har ingen tillit till rättssamhället alls, eftersom att dessa ofta kommer från länder där rättssamhället är outvecklat och där lagarna som gäller sällan fungerar i praktiken. Dessutom kan du ha med i beräkning att många av dessa inte har förtroende för polisen, då dessa på gott och ont varit jagade som illegala flyktingar. Och även om dessa får asyl så suddas inte den förgångna bilden av rättssamhället, eller polisen för den delen, ut bara för det. Det tar lång tid. Detta gör att de flesta brott som flyktingar blir utsatta för sällan anmäls, utan många tar lagen i egna händer, vilket har ställt till med en massa problem.

Detta är också i kombination med att många flyktingar sällan beblandar sig med Svenskar, utan man umgås mestadels med människor av samma språk och ursprung, och att man allt för ofta (i min mening) bor i väldigt invandrartäta områden. Just det sistnämnda ser jag väldigt negativt till, eftersom att när man gör på detta sätt så har man extremt lite kunskap om att invandrare inte är en homogen grupp, utan att det mellan olika invandrargrupper finns enorma splittringar. Ja, ”t.o.m.” bland olika muslimska grupper finns det enorma splittringar, inte minst mellan shia- och sunnimuslimer. Bland dessa förekommer det enormt mycket hat och det är inte sällan som hatet är rakt igenom rasistiskt motiverat. Detta kommer, p.g.a. det förstnämnda, sällan upp till den statistiken du så oemotsagt tror på.

Jag själv kom hit för lite mer än 10 år sen. Jag har sedan dess kunnat integrera mig i det Svenska samhället, och jag har lämnat Islam, inte för att jag avskyr religionen, men snarare för att slippa problem (från både Svenskar och Invandrare), vilket gör att jag snarare betecknar mig som en sekulär muslim. Jag har förtroende för rättssamhället, jag har förtroende för polisen (oftast iaf) och jag tycker om Sverige, även om jag i första hand betecknar mig som Syrisk. Däremot har min pappa fortfarande väldigt svårt att finna tillit till rättssamhället, eftersom att det ligger kvar hos honom då han är uppvuxen i ett helt annat samhälle än jag, där polisen varit korrupta och där rättssamhället varit föråldrat och inte fungerat. En viktig del av en rättsstat är att folket har förtroende för rättsstaten, vilket är ett ökande problem i Sverige. Så din statistik är inte ett dugg tillförlitlig när det iaf kommer till just flyktingar.
Citera
2013-07-16, 19:20
Medlem
Citat:

Alltså bemöter du mina källor med en "fälla" som inte bygger på fakta eller statistik. Såhär ser det ut i Sverige, kan du inte bevisa motsatsen behöver du inte bry dig om att svara.
Citera
2013-07-16, 21:39
Medlem
therealabos avatar
Citat:
Alltså bemöter du mina källor med en "fälla" som inte bygger på fakta eller statistik. Såhär ser det ut i Sverige, kan du inte bevisa motsatsen behöver du inte bry dig om att svara.
Så med andra ord är det, enligt dig, inte fakta att...
... många utomeuropeiska invandrare kommer från korrupta länder?
... invandrare inte är en homogen grupp?
... eller att tilliten för rättsamhället är sämre i länder där rättsstaten är outvecklad?

Och söker du statistik om hur nyinkomna flyktingars syn på Sverige är förstår du nog själv att det finns väldigt lite statistik om det...
Senast redigerad av therealabo 2013-07-16 kl. 21:44.
Citera
2013-07-16, 23:26
Medlem
Citat:
Så med andra ord är det, enligt dig, inte fakta att...
... många utomeuropeiska invandrare kommer från korrupta länder?
... invandrare inte är en homogen grupp?
... eller att tilliten för rättsamhället är sämre i länder där rättsstaten är outvecklad?

Och söker du statistik om hur nyinkomna flyktingars syn på Sverige är förstår du nog själv att det finns väldigt lite statistik om det...

Inget av det där är relevant eftersom det inte är det jag efterfrågade. Visa mig en ordentlig källa på att de flesta hatbrott begås av minoriteter.
Citera
2013-07-16, 23:57
Medlem
therealabos avatar
Citat:
Inget av det där är relevant eftersom det inte är det jag efterfrågade. Visa mig en ordentlig källa på att de flesta hatbrott begås av minoriteter.
Jag har aldrig påstått att det skulle vara vanligare, och isf när eller vad får dig att tro att jag skulle ha sagt det? Jag säger däremot att din statistik inte är tillförlitlig p.g.a. en massa omständigheter, vilka jag gav dig källor på, och det är stor skillnad. Om det nu var möjligt att föra statistik tillsammans med de omständigheter jag lagt upp, har jag ingen aning om hur utgångspunkten skulle bli, men det är totalt obetydligt för mig. Allt hat är av ondo, och det är min utgångspunkt i hela debatten.

Sen står jag fortfarande fast vid att jag tycker att Svenskar är fega som inte vågar stå upp mot hatet de möts av i massmedia av Kawa Zolfagary och andra idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in