Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Det var exakt det du gjorde och fortfarande gör mot mig. Sarkasmen flödar från min sida och du börjar gnälla om att ditt uttryck inte skall tolkas bokstavligt då du tolkar alla mina inlägg på samma sätt.
Fast du vet om att det är omöjligt att veta vad som är sarkasm och inte om man skriver till varandra? Sarkasm handlar mestadels om kroppsspråk, och via ord är det svårt att veta vem som är sarkastisk och inte. Och när gjorde jag det mot dig? Om du uppfattat det så finns det ingen anledning av mig att inte be dig om ursäkt, för då är det beklagligt, men det har inte varit min avsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Jag är insatt i statistiken. En observation på 3% är många standardavvikelser från medianen.
Fast jag pratade från början inte om minoritetsbefolkningens rasism mot majoritetsbefolkningen, utan jag pratar om minoriteters hatbrott mot varandra, och det är detta du fortfarande inte förstått.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Och du har inte kommit med källor på att det inte finns ett enormt mörkertal när det gäller hatbrott mot minoriteter. Är vi fast i en evig loop nu eftersom ingen av oss kan bevisa eller motbevisa den andra?
1. Jag har aldrig sagt att det finns ett
enormt mörkertal utan jag har sagt att det finns ett stort mörkertal. Hur du väljer att tolka
ett stort mörkertal till att jag genom det skulle mena att dessa är överrepresenterade så är det ditt problem. Dock har jag fortfarande inte hört ett enda sakligt argument om varför jag skulle ha fel, bortsett från din begäran efter källor, som jag dessutom gett dig, och som du antagligen inte läst. Men varsågod, här kommer ett citat om mörkertal från BRÅ:
Citat:
Hatbrott är ett brott där mörkertalet är stort. I Brå:s nationella trygghetsundersökning, NTU 2008, uppges exempelvis att bara 23 procent av de främlingsfientliga hatbrotten år 2007 var polisanmälda.
Källa:
http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/apropa/2009-10-01-ny-definition-av-hatbrott-vacker-fragor.html
(Det står längst ner på sidan)
2. Ja, vi verkar dessvärre vara inne i en evig loop, och genom detta så ska du få förklara hur du menar, så förklarar jag vad jag menar. Då gäller det dock att du läser vad jag skriver, och inte tar saker ur luften som du gjort hittills, så läser jag exakt vad du skriver, om du tycker att jag inte gjort det innan.
Här får du emellertid ett citat från mig där jag säger att det
inte handlar om en överrepresentation som du bara avvisade med att jag ljög, och inte med några sakliga argument:
Citat:
Jag har aldrig påstått att det skulle vara vanligare, och isf när eller vad får dig att tro att jag skulle ha sagt det? Jag säger däremot att din statistik inte är tillförlitlig p.g.a. en massa omständigheter, vilka jag gav dig källor på, och det är stor skillnad. Om det nu var möjligt att föra statistik tillsammans med de omständigheter jag lagt upp, har jag ingen aning om hur utgångspunkten skulle bli, men det är totalt obetydligt för mig. Allt hat är av ondo, och det är min utgångspunkt i hela debatten.
Där kan du också ta till dig min utgångspunkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Nej, det var inte det här du ville diskutera enligt dina tidigare inlägg. Limma ihop dina slutsatser och förklara igen varför du inte behöver länka källor till det du säger, efter det kan vi diskutera något annat.
Fast nu har jag länkat till källor vid ett flertal tillfällen, bara i detta inlägg jag skriver till dig nu, och nu är det upp till dig. Vill du ta dig till dessa som faktiska källor, och gå vidare i debatten, eller vill du fortsätta trampa i leran. Men som sagt, det finns inga källor på att personer som kommer från korrupta länder inte har speciellt bra förtroende för en rättsstat, och egentligen skulle det inte behövas heller för att det är en logisk utveckling. Och du själv har pratat om att du har hög IQ och tänker väldigt logiskt, och därför undrar jag varför du egentligen behöver källor på det, bortsett från dessa jag givit dig? Inte minst tack vare nedanstående citat från tidigare i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Jag efterfrågar nästan aldrig källor eftersom jag klarar av att hitta dom själv
Därför är jag förvånad över att du stannar upp i en debatt p.g.a. att, vad du anser, det saknas källor?
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Fast det gör jag inte, däremot sätter jag dem i perspektiv. Alla människor ljuger, det handlar bara om hur mycket. Det finns många som har förändrat min världsbild genom att argumentera och vara saklig (tex falaxard som fick mig att ifrågasätta det lönegap jag tror på i denna tråd), du är nog tyvärr inte en av dom.
Fast det jag säger är sakligt, och du har inte behagat besvara dessa sakligt, utan du har ödslat all din energi på källor, vilka du också fått, och du har aldrig ansett att dessa är tillräckliga. Och där återkommer vi till det jag sa innan, att du troligen vill ha officiell statistik för att kunna tro på det, vilket jag fortfarande ser som en stor svaghet för dig. Men återigen, läs de källor jag givit dig och återkom därefter med påstående om att jag saknar logik, då kanske vi kan prata med lite klass i diskussionen, och inte en massa dynga.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Än en gång visar du ilitterära drag. Jag har aldrig sagt var jag står. Det är klart det finns ett mörkertal, men att det skall vara så orimligt högt som du säger är bara trams.
Och än en gång påstår du saker som jag aldrig sagt. Nämn en enda gång i denna debatt jag pratat om en överrepresentation, eller om ”orimligt högt” som du valt att kalla det? Har jag ens sagt ett enda ord om hur stor andelen mörkertal är? Men skit samma, du fick en källa från BRÅ innan. Är du inte nöjd med den så är det konstigt. Där står det, som sagt, iaf att man beräknat att
enbart 23% av alla hatbrott med främlingsfientliga motiv anmäls, vilket torde räcka för dig, som trots allt innan sagt att BRÅ varit den enda tillförlitliga källan.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Jag behöver inte bekräftelse. Då du pratar om logik så anser du att subjektiva åsikter kan härledas fram logiskt ur sociala konstruktioner med ett enormt antal variabler. Du missbrukar alltså ordet logik vilket är väldigt pinsamt enligt mig.
Alla behöver bekräftelse, du som jag, och det är varken något tabubelagt eller konstigt. Däremot så återkommer du till dina egna missvisningar, att jag skulle pratar om att majoriteten av hatbrott begås av minoriteter, vilket jag aldrig sagt, utan som du enbart rent av trott, utan någon grund för. Det jag sagt är däremot att din källa om hatbrott inte är tillförlitlig p.g.a. de omständigheter som existerar, och det har du inte bemött med varken ett tecken på att du håller med, eller att du inte håller med, utan du har pratar i dogmer som saknar grund. Därför blir jag lite irriterad, främst för att mitt tangentbord snart går sönder om jag är tvungen att skriva samma sak, ideligen till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoMute
Inget är oklart, jag förstår vad du säger. Däremot har du fortfarande fel.
Men varför, om inget är oklart, har du inte bemött mina argument sakligt?