2013-07-16, 19:13
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Akali.
Tyvärr redan kört och tröttnat.

Riktig rolig dock!
Citera
2013-07-16, 19:22
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Är sugen på en ny hjälte, men vet inte vilken...

Som ni kanske vet kör jag mid (kör ibland hjältar som inte brukar köras mid också). Så vem tycker ni jag ska köpa? Gärna någon som kan vinna matchen själv så som Diana, Xin eller AP Yi.

Katarina! Inte så ovanlig men spelas knappt längre, spela rätt och du kan vinna en match. Lätt att "kontra" men blir aldrig riktigt kontrad. förlorar du lane tidigt? Med MS quints blir det bara lättare att roama. Bygg tanky med en del magic penetration och gör skada ändå!

Har 300+ spelade matcher denna säsong med henne och är mitt första val i mid och vanligt val i top.
Citera
2013-07-16, 19:29
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Katarina! Inte så ovanlig men spelas knappt längre, spela rätt och du kan vinna en match. Lätt att "kontra" men blir aldrig riktigt kontrad. förlorar du lane tidigt? Med MS quints blir det bara lättare att roama. Bygg tanky med en del magic penetration och gör skada ändå!

Har 300+ spelade matcher denna säsong med henne och är mitt första val i mid och vanligt val i top.
Haha! Jo, har kört Katarina en del. Blir aldrig kontrad och äger nästan alla matcher med henne vilket jag tycker är jävligt konstigt. Jag har aldrig förlorat mot en Katarina då hon är så lätt att kontra bara man har en stun eller något liknande.

Några andra tips på hjältar?
Kan man lira Graves mid?
Senast redigerad av cbatbh 2013-07-16 kl. 20:16.
Citera
2013-07-16, 19:56
Medlem
Citat:
Haha! Jo, har kört Katarina en del. Blir aldrig kontrad och äger nästan alla matcher med henne vilket jag tycker är jävligt konstigt. Jag aldrig har förlorat mot en Katarina då hon är så lätt att kontra bara man har en stun eller något liknande.

Kan man lira Graves mid?

Maokai

Sjukt rolig mid och genom hela gamet, en lite udda spelstil.
Citera
2013-07-16, 20:13
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Maokai

blir så värdelös late game bara, men ja, sjukt rolig
Citera
2013-07-16, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Helvete, du börjar göra mig irriterad. JAG STÄLLDE EN FRÅGA! klart som fan att jag vet att Riot kan balancera gubbar men ifall du kan läsa och förstår svenska så bör du se att jag använde mig utav ett frågetecken i slutet av min mening.
Roligt att du får luft till att predika om svenskan för mig när du stavar balanserar med "c".

Hursomhelst, ingenting att bli upprörd över.
World peace # 2013

Citat:
Maokai

Moa må vara bra men ack så tråkig !!

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Ultin är ju galen 2008late.
Senast redigerad av Adava 2013-07-16 kl. 20:37.
Citera
2013-07-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmedisto
Jag tror det är nåt med internet explorer har jag för mig, hade samma problem och löstes på 1 min. kan du skicka mer info och vad det står i rutan du får upp?

Connection failure: Unable to connect to the pvp.net server. Information regarding what may have caused this error can be fonud here (en länk).

Mäkta frustrerande, önskar få hjälp snarast
Citera
2013-07-16, 20:44
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Ska prova på ryze top ikväll hade jag tänkt. Tänkte mig röda mp, gula armor, blå mr och ms quints. Vidare hade jag tänkt köra 9/0/21 men det kanske är bättre att börja med något safe som 9/21/0? Bara spelat ryze vid ett fåtal tillfällen så jag tar gärna några tips och råd om ni har (för top då, mid är en nobrainer).
Ska du köra Ryze toplane så som Flame & shy med mera gör så gör man som följade;
0/9/21, alternativ 9/0/21. Och dem spelar exakt med dem runorna du har tänkt
Rent generellt så rushar du en RoA och sen köper du Spirit visage, och SEN Seraph's. Ryze kommer göra mera damage med den builden än en ryze med roa & sen Seraph's.
Citera
2013-07-16, 21:02
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Haha! Jo, har kört Katarina en del. Blir aldrig kontrad och äger nästan alla matcher med henne vilket jag tycker är jävligt konstigt. Jag har aldrig förlorat mot en Katarina då hon är så lätt att kontra bara man har en stun eller något liknande.

Kan man lira Graves mid?

Då försöker man bara baita ur stunnen innan man går All-in-bananas och gör kaos med dom! Dock suger det hårt att möta Naut jungle och blitz support med henne 7st cc på 2 champs ^^.

Hm.. Graves mid funkar säkert. Men i en pure 1v1 förlorar han mot många midders atm och escapen är ju inte i världsklass! Corki och Ezrael är de ADC jag kör i mid maokai som nån annan sa är sjukt kul mot squischy - burst champs. Men då lär toppen köra ett mer dps aktig champ då Mao slackar dmg late!

Hmm annan rolig annars.. Full AP malph? Blitz? Jarvan? Lee sin? Dessa är inte allt för vanliga atm heller mid ^^.
Citera
2013-07-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique

Mjae det vettefan om jag håller med.

I rätt setup så kan han poke väldigt enkelt och folk tenderar att springa ifrån ens småbäbisar, vilket i sin tur gör det lätt o pusha torn.
Citera
2013-07-16, 22:18
Medlem
irkens avatar
Citat:
Mjae det vettefan om jag håller med.

I rätt setup så kan han poke väldigt enkelt och folk tenderar att springa ifrån ens småbäbisar, vilket i sin tur gör det lätt o pusha torn.
I rätt setup fungerar vilken champion som helst i sin position, därav blir han "värdelös". Nasus fungerar i 70-80% av alla comps och pushar torn väldigt lätt early game, och det finns stategier på det (SE KT Bullets). Ska man pusha torn så finns det bättre champions on Maokai.
Citera
2013-07-16, 23:49
Bannlyst
Soft med "Undo Purchase" i shoppen ingame. PBE -
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=39830679#post39830679
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in