2013-07-16, 20:02
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Jag har inte sagt att det kan bevisas som fakta, det jag har sagt är att som teori kan den inte motbevisas. Du behöver inte anamma evolutionsteorin, den finns ändå.
Så "teori" åtnjuter en form av amnesti?

Min teori: Jorden är platt.
Lite senare: Nej, den är inte platt.
Citera
2013-07-16, 20:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powertotheflower
Svårt att besvara detta tycker jag..

Om man t e x jämför dam och herrfotboll som ändå är på tapeten just nu så är det inte så konstigt att herrfotboll är mer tempofylld, effektiv, passnings- och skottsäker osv.. Men det beror ju på att män har bättre fysiska förutsättningar och kapacitet för detta..

Om man istället skulle mäta skickligheten på ett mer jämställt sätt, t e x hur mycket hjärta man visar för fotbollen så tror jag faktiskt att fler kvinnor är "bättre" på detta! Detta för att de tjänar knappt någonting på fotbollen men ändå spelar 100%igt, medan många manliga fotbollsspelare ser det mer som ett jobb med de sjuka pengarna som de får, och trots det inte spelar 100%igt varje match

Men det är bara min lilla åsikt tihihihihi

Det finns OTROLIGT många fler män än kvinnor som spelar fotboll gratis både i Sverige och resten av världen. Så det var ett dåligt exempel.

Jag tycker kvinnor i regel skriver mycket finare och målar bättre. Sen tror jag de är bättre på att behålla lugn t ex när man får trassel på fiskelinan så slänger en man spöet i sjön och vrålar medan en kvinna tar sig tid att fixa trasslet.
Citera
2013-07-16, 20:06
Medlem
Sunghirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Så "teori" åtnjuter en form av amnesti?

Min teori: Jorden är platt.
Lite senare: Nej, den är inte platt.

Teori eller hypotes?
Citera
2013-07-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Du förstår fortfarande inte min poäng.
Är ledsen att jag slösade min tid på dig, tack och adjö.

Jag vet vad du menade men det har inget med saken att göra, toffel.
Citera
2013-07-16, 20:10
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det finns OTROLIGT många fler män än kvinnor som spelar fotboll gratis både i Sverige och resten av världen.
Det är här vi bör kvotera, jätteviktigt kan jag känna...
Vi behöver mer Zlatalinas.

Jag är trött på att läsa om Zlatans eskapader, jag vill veta mer om Zlatalina.
Citera
2013-07-16, 20:11
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Teori eller hypotes?
Spelar ingen roll, vi kommer ingen vart ändå.

EDIT: Jag är bättre på att spamma på fyllan än vad tjejer är. Rest assured.
Trevlig kväll till er alla
Citera
2013-07-16, 20:13
Medlem
ascHacks avatar
Skrev i en liknande tråd förut, men även nu kommer svaret vara detsamma som då. Det går att generalisera hur mycket som helst, men i slutändan är det alltid en man som kommer att överglänsa kvinnan. Må så vara att mina kommande meningar och åsikter kanske härstammar från 1800-talet, men fakta är fakta.

Dela exempelvis ut en specifik uppgift till en man och en kvinna som är främmande för dem. De får en månad på sig att bli "experter" och lära sig så mycket som möjligt inom ämnet (det kan handla om precis vad som helst), och mannen kommer att stå som vinnare. Fullkomligt övertygad om detta. Det finns ingenting en kvinna kan göra bättre än en man på lika villkor.

Att kvinnor är bättre på att visa känslor och sådant är ju bara ett barnsligt och totalt ointressant som svar på frågeställningen.

Kvinnor, ni är bra som ni är och det är inte meningen att ni ska vara bättre än män på något. Vi tycker om när ni inte kan öppna syltburken och ber om hjälp.
Citera
2013-07-16, 20:17
Medlem
dwgs avatar
Dom har snyggare kroppar än vi män
Citera
2013-07-16, 20:19
Medlem
Ropebinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DELLAKG
1. Nej.
2. Kan väll män också fixa?
3. Har ingenting med frågeställningen att göra.
4. Nej inte alls.
5. -"-
6. -"-
7. Det är du som är en kärring och viker ner dig för kvinnan.
8. Ingenting med frågeställningen.
9. Kan killar också göra.
10. ? Är det verkligen bra?
11. Kan killar också göra.
12. Läs vad jag skrev från början riksmongo.
13. Kan killar också göra.
14. Kan killar också göra.
15. Ingenting med frågeställningen.
16. Killar har bättre psykisk styrka.

Du är en efterbliven feminist.

Hahaha...vill du behålla främre tandraden bör du inte träffa mig din obetydliga lilla tonåring.
Citera
2013-07-16, 20:21
Medlem
Torgers avatar
Ta hand om barn.
Citera
2013-07-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Jag själv som kvinna får erkänna att vi tjejer har mer "ytliga" fördelar. Män är helt enkelt mer praktiska, starkare, mer användbara i vardagen. En man är mer utav ett verktyg.

Ptja, det ligger en del i det. Jag blir dock lite illa berörd när du kallar män för "verktyg", varken mer eller mindre, och kvinnor kallar du för ett "estetiskt tilltalande konstverk" med alla dessa gudomliga känslor och allt vad det är. Snart sitter du la och skriver att ni skiter regnbågar också.

Citat:
Kvinnan å andra sidan är mer estetiskt tilltalande,

För det första så ligger det mest i betraktarens ögon, och för det andra så kryllar det av skitfula kvinnor som är allt utom estetiskt tilltalande direkt man klär av dem nakna. Ehum... http://www.postyourhairypussy.com/pictures/albums/userpics/hairy_women_with_spread_open_legs_15.jpg

Men visst, jag kan gå så pass långt att hålla med om att de allra vackraste kvinnorna är marginellt vackrare än de allra vackraste männen.
Fast då har vi ju det här med "betraktarens öga" igen... Tycker alla som jag, och i synnerhet - tycker alla kvinnor som jag, som är man?
Kvinnor har ju dessutom i stort sett alltid ett kilo smink i ansiktet (i synnerhet när det skall tas fina bilder), och utmanande klädsel som män "inte får använda".

Jag tror att om, OM det hade varit lika naturligt för män att sminka sig och bära utmanande klädsel osv, så hade det sett betydligt jämnare ut när det kommer till det här med "estetiskt tilltalande".
Vi skulle faktiskt också kunna vaxa bort allt hår, bara det skulle få våra ben att se 10 ggr finare ut. Jag vet ju själv, jag brukar trimma bort det ibland, och gör jag det så förvandlas mina ben från hårdbarkade "grottmansben" till något som mer liknar slanka, betydligt jämnare "kvinnoben".
Det är otroligt hur mycket skillnad det gör att bara ta bort hårväxten på benen.

Likaledes hade det varit betydligt jämnare ifall kvinnor inte hade sminkat sig, och inte burit utmanande kläder, och inte hade rakat/vaxat bort allt hår, osv. Då hade ni också haft "grottmansben", inte alls lika vackert ansikte mm, och det vet ni säkert också om.

Det enda som egentligen är vackrare på kvinnor, är själva könsorganet. Det verkar som att en rungande majoritet inte tycker att mannens könsorgan är speciellt estetiskt tilltalande (däremot kan det vara upphetsande för många att se en hård kuk). Och här håller jag med, jag tycker inte mannens könsorgan är så vackert att se på.

Citat:
vackrare linjer,

Ja, ibland. Ibland inte.

Citat:
mer varm och känslomässig

Jag tycker snarare att många kvinnor (främst äldre, men finns även många yngre) är rejält känslokalla och inte verkar ha mycket empati för andra människor. Det är precis som att de inte förstår att de kan såra en man när de säger elaka saker, de tror inte att vi känner ett jävla piss, och kan därför säga precis vad som helst?
En del kvinnor är varma och känslosamma ja (ibland rent av FÖR känslosamma, och fan vet om de inte skådespelar också för att exempelvis få sin vilja igenom, eller få sista ordet, eller få "rätt" i en dispyt etc), men detta är inte unikt för kvinnor. Det finns faktiskt män som också har känslor, men det kommer du väl aldrig vilja erkänna. Du är väl fast besluten om att vi har grottmongohjärnor och inte förstår oss på känslor alls.

Citat:
och lite mer utav ett konstverk.

Åter igen ligger det i betraktarens ögon. Kvinnor och män må vara fundamentalt olika rent anatomiskt, vi ser därför som du säger lite olika ut (generellt sett, i många fall skiljer det knappt alls, mer än vad som sitter mellan benen), men det ena könet är egentligen inte mycket vackrare än det andra. Vi är bara annorlunda.

Jag tror faktiskt att du jämför riktigt vackra kvinnor med mer eller mindre perfekta kroppar, med mer "alldagliga" o-perfekta män.
And bare in mind, många kvinnor föds med vad som anses vara riktigt attraktiva kroppar (eller ja, det får väl gå åtminstone 14-15 år från födseln innan man börjar smygtitta lite extra på dem), de behöver i princip bara undvika att bli feta, vilket inte är speciellt svårt för de flesta, och de måste ha lite, inte mycket, bara lite tur med generna - medan män måste träna som fan för att nå idealet, ett ideal som egentligen är allt utom naturligt.

Är det inte lite så?

Citat:
Icke att förglömma att det faktiskt är kvinnan som ger liv dessutom, och med det borde det vara nog sagt.

Mja, hur menar du nu, ger liv? Menar du att ni föder ungar och ammar eller talar vi om livets uppkomst? Isåfall tycker jag det är fel att påstå att livet uppkommer helt tack vare kvinnan. Liv börjar ju rimligtvis i mannens testiklar där spermierna skapas, inte sant?

Att feminister försöker få det att låta som att en spermie inte är annat än en ohelig, värdelös, livlös cell med svans är ju en annan sak.

Nä, jag tror snarare att det är mannen som skapar liv, ifall man ska hårddra det.
Däremot förnekar jag inte heller att kvinnan OCKSÅ är med och skapar liv (eller närmare bestämt ett liv som man kan kalla en människa), för det är ju ganska logiskt att utan spermier blir det inga barn, men utan ett ägg som kan befruktas, och utan kvinnan som fostret kan växa i och yada yada, så blir det inte heller några barn.

Problemet med kvinnor verkar vara att de har såna extreeeeema komplex över........... Hmmm, någonting. Kanske känner de sig så värdelösa att de till och med försöker stjäla åt sig all ära över uppkomsten av liv?
Jisses, det räcker väl med att ni är synnerligen DELAKTIGA i skapandet av liv/ett barn?
Senast redigerad av Klopski 2013-07-16 kl. 20:31.
Citera
2013-07-16, 20:26
Medlem
Vi är bättre på att slingra oss ur situationer, få ekonomiska fördelar, och få ligga när vi vill. Allt detta bara genom att le lite och charma mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in