Ptja, det ligger en del i det. Jag blir dock lite illa berörd när du kallar män för "verktyg", varken mer eller mindre, och kvinnor kallar du för ett "estetiskt tilltalande konstverk" med alla dessa gudomliga känslor och allt vad det är. Snart sitter du la och skriver att ni skiter regnbågar också.
För det första så ligger det mest i betraktarens ögon, och för det andra så kryllar det av skitfula kvinnor som är allt utom estetiskt tilltalande direkt man klär av dem nakna.
Men visst, jag kan gå så pass långt att hålla med om att de allra vackraste kvinnorna är marginellt vackrare än de allra vackraste männen.
Fast då har vi ju det här med "betraktarens öga" igen... Tycker alla som jag, och i synnerhet - tycker alla kvinnor som jag, som är man?
Kvinnor har ju dessutom i stort sett alltid ett kilo smink i ansiktet (i synnerhet när det skall tas fina bilder), och utmanande klädsel som män "inte får använda".
Jag tror att om, OM det hade varit lika naturligt för män att sminka sig och bära utmanande klädsel osv, så hade det sett betydligt jämnare ut när det kommer till det här med "estetiskt tilltalande".
Vi skulle faktiskt också kunna vaxa bort allt hår, bara det skulle få våra ben att se 10 ggr finare ut. Jag vet ju själv, jag brukar trimma bort det ibland, och gör jag det så förvandlas mina ben från hårdbarkade "grottmansben" till något som mer liknar slanka, betydligt jämnare "kvinnoben".
Det är otroligt hur mycket skillnad det gör att bara ta bort hårväxten på benen.
Likaledes hade det varit betydligt jämnare ifall kvinnor inte hade sminkat sig, och inte burit utmanande kläder, och inte hade rakat/vaxat bort allt hår, osv. Då hade ni också haft "grottmansben", inte alls lika vackert ansikte mm, och det vet ni säkert också om.
Det enda som egentligen är vackrare på kvinnor, är själva könsorganet. Det verkar som att en rungande majoritet inte tycker att mannens könsorgan är speciellt estetiskt tilltalande (däremot kan det vara upphetsande för många att se en hård kuk). Och här håller jag med, jag tycker inte mannens könsorgan är så vackert att se på.
Ja, ibland. Ibland inte.
Jag tycker snarare att många kvinnor (främst äldre, men finns även många yngre) är rejält känslokalla och inte verkar ha mycket empati för andra människor. Det är precis som att de inte förstår att de kan såra en man när de säger elaka saker, de tror inte att vi känner ett jävla piss, och kan därför säga precis vad som helst?
En del kvinnor är varma och känslosamma ja (ibland rent av FÖR känslosamma, och fan vet om de inte skådespelar också för att exempelvis få sin vilja igenom, eller få sista ordet, eller få "rätt" i en dispyt etc), men detta är inte unikt för kvinnor. Det finns faktiskt män som också har känslor, men det kommer du väl aldrig vilja erkänna. Du är väl fast besluten om att vi har grottmongohjärnor och inte förstår oss på känslor alls.
Åter igen ligger det i betraktarens ögon. Kvinnor och män må vara fundamentalt olika rent anatomiskt, vi ser därför som du säger lite olika ut (generellt sett, i många fall skiljer det knappt alls, mer än vad som sitter mellan benen), men det ena könet är egentligen inte mycket vackrare än det andra. Vi är bara annorlunda.
Jag tror faktiskt att du jämför riktigt vackra kvinnor med mer eller mindre perfekta kroppar, med mer "alldagliga" o-perfekta män.
And bare in mind, många kvinnor föds med vad som anses vara riktigt attraktiva kroppar (eller ja, det får väl gå åtminstone 14-15 år från födseln innan man börjar smygtitta lite extra på dem), de behöver i princip bara undvika att bli feta, vilket inte är speciellt svårt för de flesta, och de måste ha lite, inte mycket, bara lite tur med generna - medan män måste träna som fan för att nå idealet, ett ideal som egentligen är allt utom naturligt.
Är det inte lite så?