2013-07-16, 20:28
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Dom har snyggare kroppar än vi män

Egentligen inte. Vi tänder på kvinnokroppen, men en atletisk proportionerligt byggd manskropp är vackrare. Fråga de gamla konstnärerna som nästan uteslutande lät manskroppen avbildas på statyer
Citera
2013-07-16, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torger
Ta hand om barn.

OCH att ta hand om män, dessa och "så kallade".
Citera
2013-07-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski

Mja, hur menar du nu, ger liv? Menar du att ni föder ungar och ammar eller talar vi om livets uppkomst? Isåfall tycker jag det är fel att påstå att livet uppkommer helt tack vare kvinnan. Liv börjar ju rimligtvis i mannens testiklar där spermierna skapas, inte sant?

Att feminister försöker få det att låta som att en spermie inte är annat än en ohelig, värdelös, livlös cell med svans är ju en annan sak.

Nä, jag tror snarare att det är mannen som skapar liv, ifall man ska hårddra det.
Däremot förnekar jag inte heller att kvinnan OCKSÅ är med och skapar liv (eller närmare bestämt ett liv som man kan kalla en människa), för det är ju ganska logiskt att utan spermier blir det inga barn, men utan ett ägg som kan befruktas, och utan kvinnan som fostret kan växa i och yada yada, så blir det inte heller några barn.

Problemet med kvinnor verkar vara att de har såna extreeeeema komplex över........... Hmmm, någonting. Kanske känner de sig så värdelösa att de till och med försöker stjäla åt sig all ära över uppkomsten av liv?
Jisses, det räcker väl med att ni är synnerligen DELAKTIGA i skapandet av liv/ett barn?

Livet börjar alltså där spermierna skapas. Känner du för att utveckla det så gör det gärna.
Citera
2013-07-16, 20:31
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Dom har snyggare kroppar än vi män

Själv finner jag manliga kroppar mer estetiskt tilltalande. Manliga kroppar har en skarpare och fastare form som en dito kvinnlig kropp inte kan jämföra sig med. Ta
Michelangelos David
som exempel. Kroppen på valfri grekisk gud har också det där speciella estetiska utseendet som en manlig kropp har.
Senast redigerad av Acid-Brain 2013-07-16 kl. 20:40.
Citera
2013-07-16, 20:35
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmelicious
Vi är bättre på att slingra oss ur situationer
Hur då? Genom att få psykbryt och gå ner i fosterställning? Du gav ett fint exempel på att kvinnor oftare hamnar i problem än män, vilket inte kan anses som en positiv sak.
Citera
2013-07-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventodipassioni
som grupp är dom säkert bättre på många grejer ,

men säg en kvinna i världen som är bäst på nånting ?

laga mat ? förmodligen inte..

suga kuk ? förmodligen inte..

kan gå hur långt som helst .. finns verkligen ingeting som en kvinna är världsbäst på.

Vi är bäst på att slicka fitta.
Citera
2013-07-16, 20:41
Bannlyst
Tjejer är nog bättre på att fixa gratisknull och att utnyttja killar. Det är väl det enda dom är bra på.
Citera
2013-07-16, 20:43
Bannlyst
Bättre på att använda känsloargument istället för logiska resonemang. Om det nu är något bra. Utöver det misstänker jag att kvinnor är bättre på att använda nål och tråd.
Citera
2013-07-16, 20:44
Medlem
Män är så känslostyrda att de brukar motarbeta sina egna intressen. Slåss, våldtar och startar krig okontrollerat. Kvinnor är nog rationellare än män. När jag har mitt fördomsfulla öga öppet så tycker jag mig se det överallt.
Citera
2013-07-16, 20:46
Medlem
De är mer empatiska än män. Bryr sig mycket mer om andra.
Citera
2013-07-16, 20:48
Medlem
HassiGrovjavels avatar
Som prisbelönt beteendevetare och västerländsk filosof kan jag med säkerhet klargöra att homo sapiens av det kvinnliga könet i allmänhet är bättre än män när det kommer till deriverande av jämviktskonstanter.
Citera
2013-07-16, 20:48
Medlem
Spelar ingen roll vad ni säger. Män kan göra allt som kvinnor är bra på bättre om de bara vill, men de flesta är inte så intresserade av att sy osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in