2013-07-16, 19:05
Medlem
Floodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja visst män är bättre på att köra bil och särskilt när det gäller att kör ihjäl sig. Det är sant!

Då kan vi säga att kvinnor är bättre på att överleva i trafiken

Om vi ska vara mer seriösa så kan man väl påstå att kvinnor är bättre på att uttrycka/prata känslor i allmänhet. Självklart är det individuellt som med allt annat man kan påstå, men för att svara på en fråga som TS ställde behöver man generalisera.
Citera
2013-07-16, 19:11
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Det kallas evolutionsteori. Herr Darwin var noga med att påpeka detta.
Det var någon rolig prick som skämtade om människor som skyller på att evolutionen bara är en teori, han sa något i stil med att även gravitationen bara är en teori och att han hoppas att samma människor skyller på det när de hoppar ner från ett höghus. Något i den stilen var det. Evolutionen är lika uppenbar och påtaglig som gravitationsteorin.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Det är en STOR skillnad på att kommunicera, utbyta tankar och idéer mot att skvallra och prata sikt.
Att det ens behöver påpekas är ett tecken på din undermåliga intelligens.
Att "skvallra" och "prata skit" är precis lika mycket kommunikation som något annat. När man baktalar någon så kommunicerar man om sina tankar kring denna personen och kanske vad personen skulle ha gjort i stället osv.

Att du börjar med personangrepp är ett bevis på att dina argument har tagit slut och du har givit upp.
Citera
2013-07-16, 19:13
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här kan vara det dummaste och fördomsfullaste jag läst på länge. Hela inlägget är ju bara tramsigt.

Men vad är det du vill säga med ditt inlägg? Ska inte tjejer få spela fotboll? Vad exakt är det som gör att kvinnokroppen inte är lämpad för att sparka på en boll? När jag ser på matcherna så ser det ut som att det går hur fint som helst. Det verkar som att de faktiskt är mer lämpade då de inte faller hela tiden och gråter som den ytterst stora andelen professionella manliga fotbollspelare gör.

Det kanske är herrarna som ska sluta spela fotboll? Eftersom de inte verkar klara det lika bra som flickorna.
Den du citerade kanske var lite slarvig med hur han/hon uttryckte sig. Men faktum kvarstår att kvinnor kan ej konkurrera med män på det mesta vilket är anledningen till varför man har delat upp mångt och mycket, alltifrån schack, idrotter, vetenskapliga- & kulturorienterade priser osv i män och kvinnokategorier. Då det ger kvinnor möjlighet till att känna sig duktiga vilket har till en viss del skapat den här skeva bilden hos många av att kvinnor också kan och ska ha kompensation av sin dåliga karriär eller vad det nu kan vara i form av kvotering.
Citera
2013-07-16, 19:15
Medlem
Pontaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Så du pratar alltså inte om vad som händer i verkliga livet utan bara i "testsituationer". Ja det är ju möjligt men i verkligheten så kör män sämre. Att vara våghalsig så att man dör av det måste nog betecknas som rätt dåligt eller skulle du verkligen kalla det för att vara bäst? I så fall håller jag med, män är bäst på att dö i mycket.
Vart har du fått testsituationer ifrån?
Snacka om att misstolka saker. Typiskt kvinnor.

Jag kan dra ett exempel för att du ska fatta.
Om en man och en kvinna skulle köra i samma hastighet och följa samma regler så tror jag att mannen skulle köra bättre för att män är just mer våghalsiga och att kvinnor är mer osäkra, i trafiken handlar det om att ta för sig och jag har sett många kvinnor som ska stå och vela vid vänstersvängar och utfarter för att de är osäkra.

Nu pratar jag givetvis ur egna erfarenheter och kan med stor sannolikhet ha fel, men det ger mig fortfarande rätt till en åsikt eller hur?!

MVH/ Pontaan
Citera
2013-07-16, 19:17
Medlem
Ropebinders avatar
Högre studier - Högre betyg
Få skönare orgasm
Fixa grejer gratis
Leva längre
Slippa fängelsestraff om det står mellan dem och en man (fast bägge är lika skyldiga)
Få vårdnad om barnen
Bli försörjda
Vinna tjafs-diskussioner
Slippa bära grejer
Se bra ut
Gnöla o gnälla
Lukta gott
Föda barn
Palla smärta
Palla förkylning
Göra män till lallande töntar
Psykisk styrka
Citera
2013-07-16, 19:20
Avslutad
Kvinnor är generellt bättre att tro på hokuspokus och annat skit.
Tarot, astrologi(helt sjukt men det är en förvånansvärd stor andel som verkligen tror på att vissa stjärntecken inte är kompatibla med varandra.) läsa linjer på handflatan etc + allt annat bullshit som finns.
Citera
2013-07-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
Vart har du fått testsituationer ifrån?
Snacka om att misstolka saker. Typiskt kvinnor.

Jag kan dra ett exempel för att du ska fatta.
Om en man och en kvinna skulle köra i samma hastighet och följa samma regler så tror jag att mannen skulle köra bättre för att män är just mer våghalsiga och att kvinnor är mer osäkra, i trafiken handlar det om att ta för sig och jag har sett många kvinnor som ska stå och vela vid vänstersvängar och utfarter för att de är osäkra.

Nu pratar jag givetvis ur egna erfarenheter och kan med stor sannolikhet ha fel, men det ger mig fortfarande rätt till en åsikt eller hur?!

MVH/ Pontaan

Ja visst en bra bilförare är en död bilförare! Så är det ju!
Citera
2013-07-16, 19:22
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det var någon rolig prick som skämtade om människor som skyller på att evolutionen bara är en teori, han sa något i stil med att även gravitationen bara är en teori och att han hoppas att samma människor skyller på det när de hoppar ner från ett höghus. Något i den stilen var det. Evolutionen är lika uppenbar och påtaglig som gravitationsteorin.
Varför envisas med att klistra på epitetet teori isåfall?
Bör det ej vara evolutionsfakta?

Det är alltid någon rolig prick som sticker huvudet ur sanden när konsensus blir ifrågasatt.

EDIT: Jag är ej för eller emot Darwins teorier...jag tycker bara att det är hyfsat luddigt, båda sidor that is.
Senast redigerad av Minipax 2013-07-16 kl. 19:26.
Citera
2013-07-16, 19:22
Medlem
idiamindadas avatar
Kvinnor spöar män alla dagar i vecka på att alstra flytningar. Eat that!
Citera
2013-07-16, 19:24
Medlem
Kvinnan är det bästa och finaste som finns på jorden, otroligt vacker. Kan inte tänka mig en värld utan kvinnan. Kan dock tänka mig en värld med fler kvinnor. Kvinnan är överlägens.
Senast redigerad av Krystal 2013-07-16 kl. 19:26.
Citera
2013-07-16, 19:27
Avslutad
Att inte hålla på att kukmäta sig hela tiden?

Men jag antar att kuken måste ha sitt.
Citera
2013-07-16, 19:29
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Varför envisas med att klistra på epitetet teori isåfall?
Bör det ej vara evolutionsfakta?

Det är alltid någon rolig prick som sticker huvudet ur sanden när konsensus blir ifrågasatt.

EDIT: Jag är ej för eller emot Darwins teorier...jag tycker bara att det är hyfsat luddigt, båda sidor that is.
Det är fakta på det sättet att det gång på gång kan bevisas men aldrig motbevisas, till skillnad från andra skapelseteorier. Ingen teori kan helt bevisas, den kan bara inte motbevisas. Evolutionsteorin kan inte motbevisas och den talar sitt tydliga språk; kvinnor är bättre än män på att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in