2013-07-16, 12:11
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Varning:
Till er som bor i detta område och deltar aktivt i sökandet. Tala inte om öppet i förväg vart ni åker, redovisa det i så fall efteråt.
Eftersom den eftersökta parten ockå läser detta.
Bra skrivet. Jag blev faktiskt chockad när jag såg hur många som skrev vart och när de skulle åka. Det skulle jag aldrig våga göra, med tanke på vad det är för slags fall vi snackar om. Att många dessutom uppgav att de skulle åka ensamma gjorde mig än mer orolig.
Citera
2013-07-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Kan och vill inte röja källor, men det finns mer teknisk bevisning än vad vi kan skriva om här i tråden. GM har all rätt att vara nervös. Personligen ligger fokus på att hitta vart ge gömt flickstackarn.

Och det är kriminaltekniker i hennes lägenhet nu. Kommer ut då och då med en liten brun papperspåse som de lämnar i en Mercedes skåpbil.
Citera
2013-07-16, 12:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrdin
Vilken är Kabelvägen? Hittar den inte via google maps, hitta.se eller eniro :-/

Kan inte själv säga exakt vad som är Kabelvägen men den är parallell med 44 an och går söder därom. Sök i tråden för bättre information.
Citera
2013-07-16, 12:17
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Jag efterlyste en sådan plats. Någon som vet om de har något hangout som kan ha legat nära i minnet när kaoset bröt ut?

Tror inte dem hade något sådant ställe.
Tycker däremot man ska kolla upp på vilken adress i grästorp DB:s
förra hus låg, vet att en ny Wt vän flyttade in i huset efter honom.

Där har dem hängt en del iaf och har god kännedom om stället.
Citera
2013-07-16, 12:20
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Lite off topic, men ändrar du din avatar varje dag? Jag tycker käften blir större och större.
Ansiktsuttrycket anpassar sig helt och hållet efter hur stockens omkrets påverkar min anal!

OnT: Håller faktiskt med ReedMe om att det är bra att ta med träpåkar eller andra tillhyggen om man ska bege sig ut och leta. Visst vore det korkat om några som är inblandade i det här skulle förvärra allt genom att aktivt försöka stoppa de som letar efter kroppen, men man vet ju inte vad dessa människor är kapabla till och man måste få lov att försvara sig.
Citera
2013-07-16, 12:22
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Tror inte dem hade något sådant ställe.
Tycker däremot man ska kolla upp på vilken adress i grästorp DB:s
förra hus låg, vet att en ny Wt vän flyttade in i huset efter honom.

Där har dem hängt en del iaf och har god kännedom om stället.
Då kanske kroppen/ledtrådar finns där i närheten då? Ja, vi får försöka hitta adressen.
Citera
2013-07-16, 12:25
Medlem
Min källa har nu bekräftat att AJ kört MC
Citera
2013-07-16, 12:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om DB är vid Ö Margaretevägen så finns det inget skäl att lägga kroppen på marken.

Jag kan inte se något som tyder på annat än att en enda person varit aktiv vid Ö Margaretevägen och det enda skälet till att vilja ha DB där är att för att förklara hur bilen kom dit. Men det är ett lika rimligt antagande att AJ lånat DB:s bil i samband med besöket i Trollhättan. Det är ett enklare antagande faktiskt för annars får man anta telefonsamtal och extra bilresor. Enklaste antagandet är att GM och bil varit på plats och att personen snabbt avlägsat sig och inte bekymrat sig över de spår som lämnas. Det rimmar också väl med att GM förmodligen tänker göra sig av med kroppen inom kort.

Kvarnsjön och flera sjöar och vattendrag inspekterades under en enda dag av fyra dykare som klagade över att de ibland hade 0 i sikt och fick känna sig fram med pinnar. Det talades då om såväl hundar som kan känna av lukt från vatten respektive draggning. Därefter har bara en hund gått i en sjö som dykarna inte hann med.

Jag hoppas att fler sök genomförs i den sjön. Den verkar intressant. Få se vad Thord o kompani kommer fram till när de satt sig in i fallet. Nya gubbar på plats nu.
Citera
2013-07-16, 12:30
Medlem
Jag tror att det skulle ge mycket mer effekt om man hade hunnit anhålla AJs vänner medan han satt inne själv. Nu vet de att AJ är på fri fot och polisen inte har några bevis mot honom. Det ger dem styrka i förhör. Är det en person eller flera som beviljar åklagarens begäran? Var det samma person/personer som bestämde för både AJ och hans vänner om vilka som skulle bli häktade? Kunde man inte häkta AJ på mindre misstankegrad (skäligen misstänkt) bara en vecka till? Han var ju med henne och man väntade på analyser från SKL? Åklagaren sa att de hade tekniska bevis mot AJ men rätten tyckte inte att de var tillräckliga för att häkta AJ! Jag tror att Q som är väldigt duktig på rättssak kan svara på de frågor. Jag själv tycker att det var konstigt när AJ släpptes fri så fort.
Citera
2013-07-16, 12:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Min källa har nu bekräftat att AJ kört MC

OK Men han skriver väl på sin facebook sida att han har en MC så vad är nytt med det? Eller är det en särskild tid och mellan särskilda platser du tänker dig att han kört MC?
Citera
2013-07-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Ansiktsuttrycket anpassar sig helt och hållet efter hur stockens omkrets påverkar min anal!

OnT: Håller faktiskt med ReedMe om att det är bra att ta med träpåkar eller andra tillhyggen om man ska bege sig ut och leta. Visst vore det korkat om några som är inblandade i det här skulle förvärra allt genom att aktivt försöka stoppa de som letar efter kroppen, men man vet ju inte vad dessa människor är kapabla till och man måste få lov att försvara sig.

Så länge man inte åker till ett "hett" ställe är det säkert lungt.
Vad jag menade i tidigare svar var iakta försiktighet, det kan ju vara rätt plats någon åker till och då är det ju onödigt att förvarna om det öppet.
Nu kanske inte knölpåkar är att rekomendera, men en viss försiktighet.
Citera
2013-07-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrdin
Vilken är Kabelvägen? Hittar den inte via google maps, hitta.se eller eniro :-/

Om du går in på Eniros karta och går från Grästorp söderut på vänster sida av Nossan. Före Tammstorp/Trökörna kyrka har du en Allmännegården. Där ska du in till vänster (i "verkligheten" är det skyltat "Kabelvägen"). Den går 8,5 km tills du kommer ut vid Norra Björke. På varje sida är det bostadshus de två första kilometrarna och sedan tror jag inte att det är en kåk på de mellersta 4,5 km.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in