2013-07-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klistermunk
Ha ett gott avstånd till trottoarkanten så du inte riskerar att köra upp på den. När du klippt hörnet så backar du in och ställer dig lite närmre kanten.
ah ok låter bra :P

Tack för svar
Citera
2013-07-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swexx
Du har givetvis helt rätt. Hoppas ändå att en del av mitt budskap gick fram (det lönar sig att öva).

a ska öva Tack

Tack trafikpedagogen också pp
Citera
2013-07-15, 18:54
Medlem
Kom nyligen upp nya tider i hisingen och då hann jag boka kvickt!

Finns det något extra att tänka på när man kör upp där? Eller är det i princip som alla andra ställen?
Citera
2013-07-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
Kom nyligen upp nya tider i hisingen och då hann jag boka kvickt!

Finns det något extra att tänka på när man kör upp där? Eller är det i princip som alla andra ställen?
På hisingen får man köra 90 överallt och där har man vänsterregeln istället för högerregeln och alla som heter Glenn har företräde..

Kör bara , du ska bara köra som vanligt . Just do it och var lugn ,
Lycka till
Citera
2013-07-15, 23:23
Medlem
[quote=trashbag|44332661]På hisingen får man köra 90 överallt och där har man vänsterregeln istället för högerregeln och alla som heter Glenn har företräde..

Hahaha.
Citera
2013-07-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Om du har kommit så långt i din utbildning att du kör motorväg och din handledare/ trafiklärare inte noterat ditt sätt att använda speglarna ännu så bör du byta, omgående. Hur många timmar har du kört ungefär?

Tillräckligt långt för att jag skulle klara uppkörningen igår

Jag vet inte riktigt hur många timmar... men de senaste två veckorna närmare 20...
Senast jag var på en körskola var våren 1996. Sedan kom livet emellan.
I slutet av juni bestämde jag mig för att det fick vara nog, så jag bokade in Riskettan och Risktvåan. Såg den praktiska riskutbildningen som en övningskörning

Efter avklarad riskutbildning bokade jag in förarprov och körde privat parallellt, så det är inte så konstigt att den första uppkörningen kuggades... Jag var mer eller mindre inställd på det, främst för att jag visste att det fanns vissa moment där jag var ringrostig.

När vi ändå är inne på det här med körteknik: Jag såg någon Elevcentral-sida där körställningarna gicks igenom, där fanns det en rekommendation att hålla ratten "Kvart-i-tre" ELLER "Tjugo-i-fyra"??? Har aldrig hört talas om det sistnämnda, men det kanske är en ny rekommendation?
Citera
2013-07-16, 09:50
Medlem
Martin-Daniels avatar
Hejsan jag har uppkörning och teorin imorgon och sen förstnämnda är jag mycket nervös inför. Teori har jag alltid haft mycket lätt för så det ska inte vara några problem.

Detta har säkert frågats minst 1000 gånger tidigare i denna gigantiska tråd så jag ber om ursäkt på förhand.
Vilka är era bästa tips för en uppkörning? Jag tänker mest på småsaker man ska tänka på osv.
Citera
2013-07-16, 11:51
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Hejsan jag har uppkörning och teorin imorgon och sen förstnämnda är jag mycket nervös inför. Teori har jag alltid haft mycket lätt för så det ska inte vara några problem.

Detta har säkert frågats minst 1000 gånger tidigare i denna gigantiska tråd så jag ber om ursäkt på förhand.
Vilka är era bästa tips för en uppkörning? Jag tänker mest på småsaker man ska tänka på osv.

Nervösitet kan orsaka att man kör som man inte brukar.
Citera
2013-07-16, 11:57
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:

Berätta hur det gick sen! Är också orolig som fan inför körningen, mindre för teorin men lycka till, hoppas du klarar!
Citera
2013-07-16, 12:10
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Försök vara lugn, och överdriv med blicken.
Citera
2013-07-16, 12:31
Medlem
Lillemess avatar
Gjorde teoriprovet idag och klarade mig med 55 rätt
Citera
2013-07-16, 12:33
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Gjorde teoriprovet idag och klarade mig med 55 rätt