2013-07-15, 23:33
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jo men är det inte brandskadat är det kanske svårare att förklara. Skulle tjuvarna av bilen i så fall kasta ut just hans armband från bilen innan de tände på.

Ja precis, svarade mig själv gällande detta :-)

Hursomhelst så tror jag inte att tjatet om att få en bild på ens armband från FB hjälper oss här då vi inte ens vet hur armbandet såg ut som hittades..men det kanske iofs är polisen själva som frågar..
Citera
2013-07-15, 23:35
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Det har inte legat ute särskilt länge i vilket fall eftersom det är ett oäkta bijouteri.

Extremt klantigt hanterat.
Folk har hetsat kring en ciggfimp där bilen brann (enligt grabbarnas dejtingsidor så är de icke rökare) och det har varit många diskussioner kring armbandet...o du hittar ett välbevarat, icke rostigt, örhänge som du tar upp (?) och fotar (?!) och sen kastar iväg (??!!)

Någon som vet om Id* har hål i öronen (mer vanligt än ovanligt, men vet inte om blödarsjuka undviker piercings/tatueringar) och om hon isf kunde bära nickelsmycken (dvs ej silver/guld)?
Absolut idealiskt vore ju om någon vet om hon äger ett par såna här örhängen eller iaf vart de kan köpas?
Det kanske till o med är sån tur att det är egentillverkat?

Ser ut som hemmagjorda men landet vimlar av smyckestillverkare som hobby och det säljs massvis på allehanda marknader, online etc.
Citera
2013-07-15, 23:37
Medlem
Eiraliciouss avatar
Fick precis bekräftat att pärlorna i örhänget finns att köpa för egen smyckestillverkning!
Infon kommer ifrån en person som tillverkar diverse smycken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Ja precis, svarade mig själv gällande detta :-)

Hursomhelst så tror jag inte att tjatet om att få en bild på ens armband från FB hjälper oss här då vi inte ens vet hur armbandet såg ut som hittades..men det kanske iofs är polisen själva som frågar..

Sant! Och jag såg ditt svar på ditt svar först efter jag postat.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Kan och vill inte röja källor, men det finns mer teknisk bevisning än vad vi kan skriva om här i tråden. GM har all rätt att vara nervös. Personligen ligger fokus på att hitta vart ge gömt flickstackarn.
Citera
2013-07-15, 23:38
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det har skrivits att FH jobbar som personlig assistent i Trollhättans Kommun. Är dock oerhört skeptisk till om det stämmer. Trollhättans Kommun kräver (precis som dem flesta) ju polisregister-utdrag när man söker ett jobb. Killen har säkerligen gjort en del "dumma grejer" som står där. Och vem fan anställer en rå-nasse för att jobba med människor. Jag menar ett sådant jobb går ju ut på att alla människor är lika mycket värda och värna om minoriteter....INTE FAN KAN KILLEN VARA PERSONLIG ASSISTENT???

Hanses belastningsregister var väl enbart ett gäng trafikföreteelser, om jag inte missminner mig.

Sen kan jag ju säga som så att jag, som har två narkotikabrott i mitt belastningsregister, har haft anställning inom Trollhättans Kommun och arbetat inom den särskilda omsorgen. Har du en gång varit anställd, som typ nyexaminerad, och gjort dina dumheter efter att du redan visat ditt belastningsregister så verkar de inte kräva det igen.
Citera
2013-07-15, 23:40
Medlem
panzertaxs avatar
Bilen har inte brunnit så märkvrärdigt mycket vilket RDY tidigt konstaterade och jag skriver under på.
Citera
2013-07-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Kan och vill inte röja källor, men det finns mer teknisk bevisning än vad vi kan skriva om här i tråden. GM har all rätt att vara nervös. Personligen ligger fokus på att hitta vart ge gömt flickstackarn.

Citat:
Bilen har inte brunnit så märkvrärdigt mycket vilket RDY tidigt konstaterade och jag skriver under på.
Det här låter faktiskt väldigt väldigt bra!
Citera
2013-07-15, 23:45
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det här låter faktiskt väldigt väldigt bra!

Japp och jag kan också säga att jag fått veta att Polisen har mer på fötterna än vad man gått ut med i media. Att de är så förtegna tror jag är ett gott tecken faktiskt
Citera
2013-07-15, 23:45
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Nej, och det behövs inte mitt ord på. Det är bara att kika på träden intill och se hur bra de klarat sig fast de kanske stått 30 cm från bilen.
Citera
2013-07-15, 23:47
Medlem
DrFilths avatar
Tror ni at dom har burit kroppen närmare en kilometer för att slänga den på ett ställe som måste va nära på bergets mest frekventerade (badare och fiskare)? I annat fall är örhänget ointeressant.

Visserligen är Igelsjön djup och på det sättet bra för syftet, men utan portnycklar ligger den långt från vägen och med nycklar ligger hela berget öppet så något mere öde ställe vore väl att föredra?

Grågåsen och Kvarnsjön borde va högaktuella, och om inte mobilmastning har indikerat något annat har jag svårt att se varför dom prioriterade Eldmörjan.
Citera
2013-07-15, 23:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, och det behövs inte mitt ord på. Det är bara att kika på träden intill och se hur bra de klarat sig fast de kanske stått 30 cm från bilen.

Här håller jag med dig till fullo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in