2013-07-16, 10:38
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Lördag kväll, besök hos dam, våld som urartar på ett oförståeligt sätt...
Jodå alkohol med var säkerligen inblandat, det är inte ens en högoddsare.
Ja, precis. AJ verkar inte direkt vara killen som är nykter en lördag.
Citera
2013-07-16, 10:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att gräva ner kroppen skulle då kanske kunna uteslutas och isf återstår vatten eller snabbt dold i naturen. Alltför lång transportsträcka är väl inte heller bra.

Jag tror att AJ:s DNA fanns på kroppen, att han inte brydde sig om kontaminering. De hade knappast tid till att bränna den, och det är inte säkert att de hade spadar så att de kunde gräva ner den. Att dumpa under granris skulle innebära att hans DNA finns på kroppen, något som han säkert oroade sig över. Därför tror jag att de har dumpat henne i vatten. Men inte på någon välbesökt plats där folk fiskar och badar. Sedan bör dumpningsplatsen vara insynsskyddad och det ska inte vara långt att bära kroppen. Sedan bör det inte ligga alltför många gårdar och hus i området.

Ni med lokalkännedom, kom med tips!!!
Citera
2013-07-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vad tusan vad det som DB skrev på sin status efter förhör med/hos Polisen. Jag söker på status i detta ämne men då kommer det upp så många träffar. Minns att någon citerade eller la upp länk till hans FB-sida. Där finns varken statusen om att "fiska" eller den jag tänker på. Var något om att alla ni på olika forum kan sitta och spekulera för han var inte skyldig eller misstänkt till något, typ. Någon som minns?
Den om att fiska löd något i stil med "Nu drar jag ut och metar! Fiskare behöver stort tålamod ". En solklar gliring till polisdykarna som då var i full färd med att söka i Hunnebergs sjöar. Inte ordagrant antagligen, men ganska nära tror jag. Den andra minns jag inte riktigt.
Citera
2013-07-16, 10:45
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Antag att det finns folk som vill förvilla och sprida felaktiga tips - en fullt tänkbar tanke - hur kommer det sig då att det i tråden råder en 99% enighet om att Kabelvägen är rätt sökområde? Vad drar vi för slutsats av det?
Det finns en möjlighet att AJ & company sitter på sina konton och hejar på att "Ja! DÄR ska ni leta!", trots att det är fel och i och med det smälter in bland de andra i tråden och därmed inte blir misstänkta som brottsmedhjälpare. Men med det sagt säger jag givetvis inte att det skulle vara fel ställen som det letas på. Jag vet inte vart annars man ska leta. Men det finns många olika möjligheter och jag vet inte riktigt hur det här gänget fungerar. Det jag menar är att det är svårt som fan att lita på någon.
Citera
2013-07-16, 10:50
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror att AJ:s DNA fanns på kroppen, att han inte brydde sig om kontaminering. De hade knappast tid till att bränna den, och det är inte säkert att de hade spadar så att de kunde gräva ner den. Att dumpa under granris skulle innebära att hans DNA finns på kroppen, något som han säkert oroade sig över. Därför tror jag att de har dumpat henne i vatten. Men inte på någon välbesökt plats där folk fiskar och badar. Sedan bör dumpningsplatsen vara insynsskyddad och det ska inte vara långt att bära kroppen. Sedan bör det inte ligga alltför många gårdar och hus i området.

Samtidigt vet vi inte hur stressade de var när de var på jakt efter plats att dumpa liket på. Om de var väldigt stressade och nojiga är det inte säkert att de har ordnat med "den perfekta gömman". De kanske inte hade tid till att exempelvis "åka och titta om den där ån är bra", för att sedan tycka att "nej, här syns det för mycket" och köra vidare. De kanske kände sig tvungna att ta första bästa stället som de kom på. Mycket beror ju på i vilket känsloläge de var i, hur mycket tid de ansågs sig ha etc.
Citera
2013-07-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Antag att det finns folk som vill förvilla och sprida felaktiga tips - en fullt tänkbar tanke - hur kommer det sig då att det i tråden råder en 99% enighet om att Kabelvägen är rätt sökområde? Vad drar vi för slutsats av det?

Säkert har du rätt vad gäller Kabelvägen. Men sluta inte spekulera och sök längsmed förmodad färdväg.
Citera
2013-07-16, 10:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Den om att fiska löd något i stil med "Nu drar jag ut och metar! Fiskare behöver stort tålamod ". En solklar gliring till polisdykarna som då var i full färd med att söka i Hunnebergs sjöar. Inte ordagrant antagligen, men ganska nära tror jag. Den andra minns jag inte riktigt.
Det var då han drog till Halmstad, fredagen den 5:e
Nu blire ut å meta i all ro, Tålamod fiskarens bästa vän.
Citera
2013-07-16, 11:01
Medlem
stämmer det att s.b visste att aj å i*a hade bråkat på natten?
är det kanske därför han blivit misshandlad tro..
Citera
2013-07-16, 11:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Samtidigt vet vi inte hur stressade de var när de var på jakt efter plats att dumpa liket på. Om de var väldigt stressade och nojiga är det inte säkert att de har ordnat med "den perfekta gömman". De kanske inte hade tid till att exempelvis "åka och titta om den där ån är bra", för att sedan tycka att "nej, här syns det för mycket" och köra vidare. De kanske kände sig tvungna att ta första bästa stället som de kom på. Mycket beror ju på i vilket känsloläge de var i, hur mycket tid de ansågs sig ha etc.

Okej, jag glömde att skriva: Det ska vara en plats som GM eller nån av hans kumpaner kan förmodas ha god kännedom om.
Citera
2013-07-16, 11:03
Medlem
silbersky007s avatar
Tycker att de 2 som sitter inne har INTE berättat något , polisen söker inte längre efter kroppen . Han från jpkg fortfarande fri . Dvs polisen har inte UNDERLAG . Tycker att polisen har inte säkrat spår utan de kommer gå ut i efterlyst på TV3 och be om hjääälp.
Citera
2013-07-16, 11:08
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Okej, jag glömde att skriva: Det ska vara en plats som GM eller nån av hans kumpaner kan förmodas ha god kännedom om.
Jag efterlyste en sådan plats. Någon som vet om de har något hangout som kan ha legat nära i minnet när kaoset bröt ut?
Citera
2013-07-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
stämmer det att s.b visste att aj å i*a hade bråkat på natten?
är det kanske därför han blivit misshandlad tro..
MEN SLUTA DRA IN SB I DET HÄR HELA TIDEN!!!

Han har varit tillsammans med IF, han känner överhuvudtaget inte någon av de andra människorna i den här tråden!!! Han har INTE varit på plats i lägenheten vid något tillfälle under det dygn som är intressant!!! Han har INTE pratat med IF vid någon tidpunkt under kvällen/natten!!! Han har INTE setts springa från lägenheten!!!

Han är 100% avförd från utredningen och hamnade i den från första början bara därför att polisen av naturliga skäl ville höra honom eftersom han är ex-pojkvän till IF! De genomförde massor av förhör med massor av människor för att få klarhet i vem som är inblandad och vad som hänt! SB har alibi som friar honom helt och hållet!

Att SB blivit attackerad vid två tillfällen KAN ha med att göra att det finns idioter här inne som hela tiden drar upp hans påhittade inblandning, och att ännu större idioter läser brottstycken av den här monstertråden och drar helt felaktiga slutsatser. Det KAN också vara så att han blivit attackerad av HELT ANDRA ORSAKER än inblandning i det här! Skulder, skitsnack om fel personer etc etc etc. Kan finnas massor av anledningar till att en kille som SB blir påhoppad, vill man spekulera mer i den saken föreslår jag att man startar upp en helt egen tråd i hans ära!

LÄMNA SB UTANFÖR NU!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in