2013-07-16, 10:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Ingen aning! Jag slänger bara fram teorier och gissar.
Jag menade inte dig, jag hade inte ens sett inlägget
Utan i allmänhet. Det är ju inget självändamål att misskreditera med diverse obelagda uppgifter, om vi ska förstå hur de kan ha handlat, i olika situationer?
Citera
2013-07-16, 10:08
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag undrar vad uppgiften att AJ skulle vara full, kommer ifrån? Hade han alkoholproblem?
Vad jag kan förstå hade de ätit mat hos Id*, och jag antar att AJ, kan varit involverad i matlagningen. Men det betyder ju inte per automatik att de druckit alkohol.

Jag tror det kommer härifrån: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Citat:För Aftonbladet uppger nu expojkvännen att han efter midnatt under natten mot söndag hade telefonkontakt med 23-åringen, som då var tillsammans med den nu anhållne 36-åringen.
Samtalet slutade i bråk – mellan 36-åringen och expojkvännen.
– Han tog över luren och vi rykte ihop. Både jag och han hade druckit, säger 22-åringen när vi träffas i hans lägenhet.
Citera
2013-07-16, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ingen aning! Jag slänger bara fram teorier och gissar.

Lördag kväll, besök hos dam, våld som urartar på ett oförståeligt sätt...
Jodå alkohol med var säkerligen inblandat, det är inte ens en högoddsare.
Citera
2013-07-16, 10:13
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Citat:
Jag undrar vad uppgiften att AJ skulle vara full, kommer ifrån? Hade han alkoholproblem?
Vad jag kan förstå hade de ätit mat hos Id*, och jag antar att AJ, kan varit involverad i matlagningen. Men det betyder ju inte per automatik att de druckit alkohol.

Det verkar också vara något av en trådsanning att de skulle hålla på med droger. De människorna som gör det, brukar i regel alltid ha narkotikadomar på sig när de är kända av polisen. Nog måste väl även skaraborgs och Älvsborgs län, ha narkotikatest?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Antar att det är denna man har fått det ifrån att AJ var onykter men jag tror han refererar till ett annat tillfälle då det står, "– Han tog över luren och vi rykte ihop. Både jag och han hade druckit, säger 22-åringen när vi träffas i hans lägenhet." Men det kan också vara när reportern träffade PT så lite slarvigt skrivet.
Citera
2013-07-16, 10:15
Medlem
TigerKids avatar
De spår vi har - blod i trappen, att man använt eget fordon och halvdålig eldning - tyder på att man haft bråttom/panik och prioriterat att snabbt komma iväg och bli av med kroppen framför att göra saker "rätt". Även om de inte är någon kriminell elit eller masterminds så fattar de förstås att det inte är optimalt att lämna sådana spår.

Jag kan nog föreställa mig att pojkarna har hyfsad kompetens för fordonseldande och skulle lyckas bra under mer gynnsamma omständigheter. De har kanske inte tillräckligt med bensin? De verkar inte haft nerver att stanna och säkerställa att det brinner ordentligt.

Det känns som man tjatar om självklarheter ...
Citera
2013-07-16, 10:18
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Det verkar också vara något av en trådsanning att de skulle hålla på med droger. De människorna som gör det, brukar i regel alltid ha narkotikadomar på sig när de är kända av polisen. Nog måste väl även skaraborgs och Älvsborgs län, ha narkotikatest?
No offense Tomaten, men du tillbringar uppenbarligen mycket tid med detta. Ett tips är att lägga lite mer av den tiden på att läsa och lite mindre på att spruta ut inlägg.

EDIT: och jag borde kanske fokusera på att citera rätt inlägg...

Alltså, jag kan verkligen förstå att man missar grejer i denna enorma tråd. De flesta har inte möjlighet att följa den 24/7.
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-16 kl. 10:23.
Citera
2013-07-16, 10:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jag tror det kommer härifrån: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Citat:För Aftonbladet uppger nu expojkvännen att han efter midnatt under natten mot söndag hade telefonkontakt med 23-åringen, som då var tillsammans med den nu anhållne 36-åringen.
Samtalet slutade i bråk – mellan 36-åringen och expojkvännen.
– Han tog över luren och vi rykte ihop. Både jag och han hade druckit, säger 22-åringen när vi träffas i hans lägenhet.
Vad bra att du hittade den
Ett expertutlåtande av en full 22-åring kan alltså ligga till grund för den uppgiften m.a.o.
Mycket intressant tidsuppgift, hoppas den är korrekt. Om AJ lämnat tidsuppgift, känns den av någon anledning inte lika pålitlig.
Citera
2013-07-16, 10:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
De spår vi har - blod i trappen, att man använt eget fordon och halvdålig eldning - tyder på att man haft bråttom/panik och prioriterat att snabbt komma iväg och bli av med kroppen framför att göra saker "rätt". Även om de inte är någon kriminell elit eller masterminds så fattar de förstås att det inte är optimalt att lämna sådana spår.

Jag kan nog föreställa mig att pojkarna har hyfsad kompetens för fordonseldande och skulle lyckas bra under mer gynnsamma omständigheter. De har kanske inte tillräckligt med bensin? De verkar inte haft nerver att stanna och säkerställa att det brinner ordentligt.

Det känns som man tjatar om självklarheter ...

Att gräva ner kroppen skulle då kanske kunna uteslutas och isf återstår vatten eller snabbt dold i naturen. Alltför lång transportsträcka är väl inte heller bra.
Citera
2013-07-16, 10:23
Medlem
hjälp för att leta...

finns det någon sdom har alla bilder på blodet i/utanför lgh? för det skulle väl finnas en från lgh oxå?
Citera
2013-07-16, 10:25
Medlem
Har någon grävt på plattsen där bilen brann? Spår efter grävning i marken blir väl mindre synliga om saker brinner ovanpå?
Citera
2013-07-16, 10:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det är svårt att avgöra vad som bör avfärdas och vad som inte bör avfärdas, men en sak som kan vara bra att tänka på är att vara extra skeptisk mot de som reggade sig juli 2013. Med det sagt menar jag inte att man bör förutsätta att alla som reggade sig då är bullshittare, men med tanke på att risken är stor att både GM och vänner till denne reggar nya konton för att förvirra och förstöra bör man vara extra försiktig med dessa nya medlemmar. Man vet ju aldrig!

Så ni som är sprillans nya, ärliga, vänliga medlemmar som hjälper till i sökandet: jättebra! Ta inte illa upp för att man blir misstänksam mot er, för det är för I*as skull man blir det.

OK Antag att det finns folk som vill förvilla och sprida felaktiga tips - en fullt tänkbar tanke - hur kommer det sig då att det i tråden råder en 99% enighet om att Kabelvägen är rätt sökområde? Vad drar vi för slutsats av det?
Citera
2013-07-16, 10:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
No offense Tomaten, men du tillbringar uppenbarligen mycket tid med detta. Ett tips är att lägga lite mer av den tiden på att läsa och lite mindre på att spruta ut inlägg.
Jag har läst alla sedan dag två, men hans missade jag, medan jag skrev mitt om alkoholen
Naturligtvis läser jag tillbaka de jag missar.
Men jag är inte säker på att man ska låsa sig till att detta skett i fyllan, som de senaste dagarnas inlägg refererar till.
Läser man mycket, märker man också när trådsanningarna uppstår.
T.ex den att PT pratat med AJ vid 03-tiden p.g.a instagraminlägg som visar sig felaktiga m.m
Då måste man ju ifrågasätta så inte nya fb-are spinner vidare på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in