2013-07-10, 08:54
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Hmmm... Låter fan som något

Yolo som ungdomarna säger!
Citera
2013-07-14, 13:43
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Denna Varg torde vara Varg Vikernes?

Nej, det är inte samma person vilket borde framgå tydligt om man läst boken. Bland annat beskrivs han som äldre än Thomas Karlsson och mycket berest redan i mitten/slutet av 80-talet när herr Vikernes bara var en yngling. Han verkade dessutom ha haft faktisk kontakt med folk runt Temple of Set.

Dessutom bskrivs det hur han precis hade fått ett förstahandskontrakt på en lägenhet i Birkastan i slutet av 1989. Allt detta rimmar illa med att det skulle vara Vikernes för att inte tala om karaktärsbeskrivningen.
Citera
2013-07-14, 19:21
Medlem
Ett väldigt dåligt fungerade sällskap idag om man inte tillhör den inre kretsen kring TK. Är idag i princip endast en brevkurs.
Citera
2013-07-15, 14:50
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demagog
Jag kan inte ungå att tolka det som att Varg i högre grad hade en ledande roll i Dragon Rouge, än vad Thomas själv hade vid den tiden. Men vem är Varg?
Var det inte Alexander Bard?
Citera
2013-07-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Var det inte Alexander Bard?

Har han varit medlem i Dragon Rouge? Jag tvivlar på det, han har aldrig synts i något sammanhang ihop med dom i media och jag har svårt att tänka mig att han skulle avstå från en chans till att få lite uppmärksamhet.
Citera
2013-07-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
"Magi", ockultism, ritualer, cermonier, meditation, middagar, åkallar demoner, reser kundalinin, reser utanförkroppen astralt, gillar utharken, hobbypsykologi, filosofi, vandring på glödande kol, åker till gotland, sex, psykedeliska droger, dyrkar drakar, therion-diggande, hänger i helgons ockultism forum, försöker bli gudar.

Ptja, du vet sånt dekadent som hör ett mystiskt liv till.

Okej, om jag får välja vill jag vara med på middagarna, dyrka drakar och rista runor. Gotland får de åka själva till.

Nä, men verkade vara en seriös hemsida och trevlig klubblokal och tror knappast Varg Vikernes haft nåt med den att göra.
Citera
2013-07-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Okej, om jag får välja vill jag vara med på middagarna, dyrka drakar och rista runor. Gotland får de åka själva till.

Nä, men verkade vara en seriös hemsida och trevlig klubblokal och tror knappast Varg Vikernes haft nåt med den att göra.

Fast de gör inget sånt längre, DR har väldigt låg aktivitet nu.
Citera
2013-07-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Fast de gör inget sånt längre, DR har väldigt låg aktivitet nu.

Vad tråkigt. Sista delen av mitt inlägg var seriöst.
Citera
2013-07-16, 01:51
Medlem
Citat:
Vad tråkigt. Sista delen av mitt inlägg var seriöst.

Ja det är tråkigt för det är ett finns inget alternativ i Sverige nu.
Men jag råder ingen att söka sig DR nu, organisationen existerar knappt i annan form än Karlssons privata umgängeskrets och som brevkurser för att dra in lite pengar. Problemet med DR är att de aldrig blev en levande organisation, det var hela tiden Karlssons ägodel och utvecklades aldrig på egen hand. Så när den inre kretsen blev gammal och tröttnade på att hålla igång sällskapet så föll allt. Det tråkiga är att dom vill ge sken av att vara ett levande sällskap för att kunna sälja medlemskap och brevkurser.
Citera
2013-07-16, 02:01
Medlem
Citat:
Ja det är tråkigt för det är ett finns inget alternativ i Sverige nu.
Men jag råder ingen att söka sig DR nu, organisationen existerar knappt i annan form än Karlssons privata umgängeskrets och som brevkurser för att dra in lite pengar. Problemet med DR är att de aldrig blev en levande organisation, det var hela tiden Karlssons ägodel och utvecklades aldrig på egen hand. Så när den inre kretsen blev gammal och tröttnade på att hålla igång sällskapet så föll allt. Det tråkiga är att dom vill ge sken av att vara ett levande sällskap för att kunna sälja medlemskap och brevkurser.

Fast sådana här sällskap brukar bäl inte bli så stora. Det är några som känt varandra länge och håller ihop typ. Fick känslan av hemsidan att det rör sig om folk i 50-60 års åldern?
Citera
2013-07-16, 02:16
Medlem
Citat:
Fast sådana här sällskap brukar bäl inte bli så stora. Det är några som känt varandra länge och håller ihop typ. Fick känslan av hemsidan att det rör sig om folk i 50-60 års åldern?

Syftet med DR när det grundades var att en organisation som samlade intresserade av den vänstra handens väg, det var alltså inget slutet sällskap på något sätt. Inom organisationen finns också en sluten order med ett initieringssystem. Att sällskapet är relativt slutet är det egentligen inget fel med. Problemet är att de marknadsför sig som en öppen organisation där man kan få hjälp att studera den vänstra handens väg och bli initierad i orden. Detta är ej korrekt, några sådana aktiviteter för nykomlingar finns inte. De som idag betalar in medlemsavgiften som är ganska dyr får endast tillgång till lite texter, köper man sedan brevkurser så får man tillgång till mer texter. Mer än så finns inte idag.
Sen har det varit andra problem inom DR också, t ex så bröt den polska avdelningen helt med dom eftersom dom kände sig dåligt behandlade.

Och så gamla som 50-60 är dom inte, Karlsson och hans närmaste är alla födda i början av 70-talet.
Citera
2013-07-16, 03:12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Syftet med DR när det grundades var att en organisation som samlade intresserade av den vänstra handens väg, det var alltså inget slutet sällskap på något sätt. Inom organisationen finns också en sluten order med ett initieringssystem. Att sällskapet är relativt slutet är det egentligen inget fel med. Problemet är att de marknadsför sig som en öppen organisation där man kan få hjälp att studera den vänstra handens väg och bli initierad i orden. Detta är ej korrekt, några sådana aktiviteter för nykomlingar finns inte. De som idag betalar in medlemsavgiften som är ganska dyr får endast tillgång till lite texter, köper man sedan brevkurser så får man tillgång till mer texter. Mer än så finns inte idag.
Sen har det varit andra problem inom DR också, t ex så bröt den polska avdelningen helt med dom eftersom dom kände sig dåligt behandlade.

Och så gamla som 50-60 är dom inte, Karlsson och hans närmaste är alla födda i början av 70-talet.

Men de har väl tisdagsmöten tror jag att jag läst. Och de har väl ett tempel? Med gemensamma träffar någon gång i månaden som vilka orden sällskap som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in