2013-03-25, 23:09
Medlem
Läste nyligen boken Bland mystiker och magiker i förorten av Thomas Karlsson. En bok som ska skildra tiden innan och åren efter Dragon Rouge's grundande. Thomas Karlsson är ju den som anses ha grundat organisationen, men i boken nämns en framträdande person med namnet Varg. Jag kan inte ungå att tolka det som att Varg i högre grad hade en ledande roll i Dragon Rouge, än vad Thomas själv hade vid den tiden. Men vem är Varg? Någon som vet om personen är verksam fortfarande, i Dragon Rouge eller i någon annan organisation? Man får ju nästan känslan av namnet och den galna karaktären att det är någon som lämnat för Temple of the black light. Nördig fråga, men det skulle vara kul att veta hur det ligger till.
Senast redigerad av demagog 2013-03-25 kl. 23:12.
Citera
2013-03-26, 01:02
Medlem
Blacknesss avatar
Denna Varg torde vara Varg Vikernes?
Citera
2013-03-26, 01:27
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Denna Varg torde vara Varg Vikernes?

Varg Vikernes? Var det killen som dödade någon i Norge? Var det alltså Varg som grundade DR? Se man på. Och kopplingen mellan nynazism, hednisk tro och kyrkobränder och DR?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2013-03-26 kl. 01:37.
Citera
2013-03-26, 11:57
Medlem
Blacknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Varg Vikernes? Var det killen som dödade någon i Norge? Var det alltså Varg som grundade DR? Se man på. Och kopplingen mellan nynazism, hednisk tro och kyrkobränder och DR?

Haha Varg har vart all over the place med sina åsikter, vet inte exakt när boken som TS nämner är skriven men Vikernes var lite mer satan och mindre hail hitler när han spelade med Mayhem iaf.

Sen sa väll TS att en person vid namn Varg hade en framträdande roll och inte själv var skapare av DR?
Citera
2013-04-27, 14:10
Medlem
ravnats avatar
Lär knappast vara den Varg. Fanns väl agg mellan honom och Therion om jag minns rätt.
Citera
2013-04-27, 14:16
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
Lär knappast vara den Varg. Fanns väl agg mellan honom och Therion om jag minns rätt.
Jag har ett minne av något sådant. Vet däremot inte vem denne "Varg" det syftas på som grundare till DR. Hade inte så mycket kontakt med dem under min tid där.
Citera
2013-07-08, 18:51
Medlem
Nemesis457s avatar
Har mycket svårt att tro att det är Varg Vikernes som åsyftas. De spelar liksom inte riktigt i samma division om man så säger.

Jag minns att Thomas pratat om att han fick uppdraget av någon äldre person att bilda DragonRouge och föra vissa traditioner/kunskap vidare - detta bör alltså ha varit denna Varg? (har inte lät boken).
Huruvida detta är sant eller bara för att krydda deras historia lite är upp till var och en.

Jag känner inte Thomas direkt personligen, däremot bekant på håll. Gick bland annat i samma skola. Under den tiden ägnade han sig bl a åt skenavrättningar av sina polare - och tyckte det var jätteroliga skämt. Han kanske har bättrat sig sedan dess?
Citera
2013-07-10, 07:32
Medlem
FatherFrosts avatar
Eftersom att jag inte har den blekaste aning om vad Dragon Rouge är, skulle någon kunna upplysa mig?
Citera
2013-07-10, 08:15
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis457
Har mycket svårt att tro att det är Varg Vikernes som åsyftas. De spelar liksom inte riktigt i samma division om man så säger.

Jag minns att Thomas pratat om att han fick uppdraget av någon äldre person att bilda DragonRouge och föra vissa traditioner/kunskap vidare - detta bör alltså ha varit denna Varg? (har inte lät boken).
Huruvida detta är sant eller bara för att krydda deras historia lite är upp till var och en.

Jag känner inte Thomas direkt personligen, däremot bekant på håll. Gick bland annat i samma skola. Under den tiden ägnade han sig bl a åt skenavrättningar av sina polare - och tyckte det var jätteroliga skämt. Han kanske har bättrat sig sedan dess?

Min fetning. Tror man nog kan ta detta med en rejäl nypa salt. Alltså inte det du skriver utan det T påstod. Fast vem vet? Å andra sidan ligger det ju oftast i esoteriska sällskaps natur och intresse att hävda att dom är sprunga ur tusenåriga muntliga mystiska traditioner. Denna ljusskygge varg är säkerligen i ett rakt nedåtstigandeled från nån lirare i fornegyptien.

Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Eftersom att jag inte har den blekaste aning om vad Dragon Rouge är, skulle någon kunna upplysa mig?

http://www.dragonrouge.net/

Ett tämligen ganska harmlöst och trevligt esoteriskt sällskap med fokus på mörker som är baserade i Stockholm.
Citera
2013-07-10, 08:17
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ett tämligen ganska harmlöst och trevligt esoteriskt sällskap med fokus på mörker som är baserade i Stockholm.

Vad är det de syslar med? ;o
Citera
2013-07-10, 08:37
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Vad är det de syslar med? ;o

"Magi", ockultism, ritualer, cermonier, meditation, middagar, åkallar demoner, reser kundalinin, reser utanförkroppen astralt, gillar utharken, hobbypsykologi, filosofi, vandring på glödande kol, åker till gotland, sex, psykedeliska droger, dyrkar drakar, therion-diggande, hänger i helgons ockultism forum, försöker bli gudar.

Ptja, du vet sånt dekadent som hör ett mystiskt liv till.
Citera
2013-07-10, 08:45
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
"Magi", ockultism, ritualer, cermonier, meditation, middagar, åkallar demoner, reser kundalinin, reser utanförkroppen astralt, gillar utharken, hobbypsykologi, filosofi, vandring på glödande kol, åker till gotland, sex, psykedeliska droger, dyrkar drakar, therion-diggande, hänger i helgons ockultism forum, försöker bli gudar.

Ptja, du vet sånt dekadent som hör ett mystiskt liv till.
Hmmm... Låter fan som något
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in