2013-07-16, 00:33
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clkxx
citerat från sveriges radios kommentarer,
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5592267

hur ska vi tolka detta?

på något sätt så skulle det vara väldigt kul om detta går till rättegång och överklagas i tings och hovrätt så att en eventuell dom skulle bli prejudukat

man får ej påpeka säkerhetsrisker om det på något sätt skulle kunna uppfattas som kränkande mot en eller flera personer.

framtida aftonbladet rubrik: 3årig pojke kallades pygmé och fick därför inte åka attraktionen balder på liseberg, vakten döms till fängelse i 24 mån för kränkning och hets mot folkgrupp. (i verkligheten så var det pga att han inte nådde de 150cm som var ett minimikrav)
Citera
2013-07-16, 00:34
Medlem
Iqaross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedfield
Hahah ärligt jag skrattade på riktigt när jag öppnade artikeln. "semestern förstörd" också står hon där i solbrillor och är sur. haha, aftonbladet! youuu

Skrattade också högt åt "avbröt semestern direkt"

Skyndade sig tillbaka till husvagnen, ner med förtält, packa ihop och rivstarta iväg
Citera
2013-07-16, 00:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Undrar om det gick till så här? https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gAz0EuNik7s#t=19 s
Citera
2013-07-16, 01:08
Medlem
Jag tror dom ville få skadestånd i form av sockervadd, varmkorv, hamburgare, pommefrites, härsken majonäs och mjukglass med många E-ämnen enbart. Därför hittade dom på att vakten sa feta istället för sjukligt tjocka. När dom inte fick som dom hungrade efter gick dom till pressen och hoppades på att få pengar till en årsförbrukning av Pizza Pan. Alternativt korvar med utgånget datum i ett halvt år.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-07-16 kl. 01:23.
Citera
2013-07-16, 01:21
Medlem
Hmm om det ligger någonting bakom deras fetma förutom lathet, äta gott, leva slappt, hem och chilla efter en hård dag på jobbet och kanske t.o.m lite wt gräns så kan jag förstå att de mår dåligt över att ha blivit nekade att för en gångs skull få göra något fysiskt roligt för en gångs skull....

annars orkar jag inte med sån här skit och tyvärr pallar jag inte ens läsa Aftonbladets "artikel" så är det nu så att de har någon åkomma förutom det jag nämnt ovan så ber jag om ursäkt i förväg.

PS. de borde fan fått åka ändå. Skulle vara kul att se dessa tjockisar åka något de blivit nekade för att sedan gråta ut om hur deras dag blev förstörd när åkturen i fråga gick sönder. Skulle väl se ut nåt sånt här i Aftonbladet.

-De två systrarna sa till vakten gång på gång att de var för feta men vakten sa bara "Äsch det är lugnt, alla våra åkturer är anpassade till överviktiga kör på bara!".
Citera
2013-07-16, 01:25
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clkxx
citerat från sveriges radios kommentarer,
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5592267

Ser ju seriöst ut att skriva "FETA" med versaler.

Kolla journalistens mailadress.

Det hade jag aldrig trott om Public Service.

Någon sommarjobbare på radion som kanske får sparken nu?
Citera
2013-07-16, 01:27
Medlem
Dislikes avatar
Åter igen besannas fördommar om att feta människor är korkade. Hoppas vakten låter dem åka nästa gång så är vi två övergödda fetton fattigare, tillika lågbegåvade.
Citera
2013-07-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valiantargo
Hmm om det ligger någonting bakom deras fetma förutom lathet, äta gott, leva slappt, hem och chilla efter en hård dag på jobbet och kanske t.o.m lite wt gräns så kan jag förstå att de mår dåligt över att ha blivit nekade att för en gångs skull få göra något fysiskt roligt för en gångs skull....

annars orkar jag inte med sån här skit och tyvärr pallar jag inte ens läsa Aftonbladets "artikel" så är det nu så att de har någon åkomma förutom det jag nämnt ovan så ber jag om ursäkt i förväg.

PS. de borde fan fått åka ändå. Skulle vara kul att se dessa tjockisar åka något de blivit nekade för att sedan gråta ut om hur deras dag blev förstörd när åkturen i fråga gick sönder. Skulle väl se ut nåt sånt här i Aftonbladet.

-De två systrarna sa till vakten gång på gång att de var för feta men vakten sa bara "Äsch det är lugnt, alla våra åkturer är anpassade till överviktiga kör på bara!".
Om vattnet försvunnit skulle det kunna bli dramatik."TIVOLI-BÅT FATTADE ELD NÄR DET GICK FÖR FORT NER UTAN VATTEN"
Citera
2013-07-16, 01:33
Medlem
Sluta läs tidningen?
Citera
2013-07-16, 01:40
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Nejdå...dom kan vara kortväxta..och dessutom lägger fotona alltid till några kilon.

Hur menar du här? (det fetade alltså ) Har hört detta argument förut, men det kan ju inte stämma
Hur skulle det kunna gå till? Handlar väl mer om bristande självinsikt hos vissa när de får se bilder på sig själva och skyller på kameran istället för att inse att man gått upp en del. Så i detta fallet kan vi nog inte skylla på fotona
Citera
2013-07-16, 01:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Och som vanligt tror sig flashbackmobben våra "häftig" och "provokativ" och "hård" för att den hoppar på någon som klagat över en orättvis behandling.

Ni är patetiskt förutsägbara grabbar.

Läste ni för övrigt resten av artikeln där det står att kvinnorna redan hade åkt attraktionen flera gånger utan att någon sagt att de var "för feta" samt att männen som dessutom tillsammans vägde MER än kvinnorna också kunde åka utan några problem eller tjafs om "maxvikt"?

Men nej, som vanligt så är det förstås "helt rätt" att man plötsligt och godtyckligt slår ner på något och gärna på ett onödigt diskriminerande sätt. Åtminstone om man får tro flashbackmobben.

Vad ni idioter inte verkar fatta är att äventyrsbad och liknande etablissemang är VINSTDRIVANDE FÖRETAG! Att hålla på och förolämpa sina kunder och dessutom på helt godtycklig basis är så fel det bara kan bli. Och då behöver man inte ens väga in de etiska aspekterna, utan att det rent affärsmässigt också är ren och skär idioti att förolämpa kunder och på köpet skaffa sig negativ publicitet.

Men sådant förstår ju inte ni missanpassade basement dwellers som tror att ni är så jävla häftiga för att ni skriver "haha fetton förtjänar all skit de får!" på anonyma debattforum där ni slipper stå för ert patetiska snack i verkliga livet (som ni inte hade vågat iallafall)

Tack flashback för att ni återigen bekräftar min åsikt om att detta forum till största delen är både en intelligensmässig- och åsiktsmässig kloak.
Citera
2013-07-16, 01:58
Medlem
Xbones avatar
Jag är överviktig (långt ifrån samma grad som subborna) och jag ser inget fel i det hela. Det är ju förfan för deras egna säkerhet, jävla idioter som gråter ut. Och så va dom ju tvungna att avbryta semestern också...

Fattar att hon blir generad fast hon får ju för fan tänka utanför sin egna bubbla. Hon blir generad för att någon påpekar att hon är överviktig och gråter sen ut i nyhetsblaskan, går inte ihop. Inser hon inte att hon har problem med vikten eller vad?

Sen att andra, som är tyngre har fått åka, kan hon inte skylla på badvakten som stoppa henne. Dom gör olika bedömningar utifrån vad dom anser är säkert. Det här är samma sak som när negrer gråter ut i tidningen eftersom att någon kommenterat deras hudfärg, tror dom att dom är vita eller skäms dom över sin hudfärg? Makes no fucking sense...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in