2013-07-15, 23:46
Medlem
aeons avatar
Det skulle inte förvåna mig om de stod med varsin chokladkaka i handen och mumsade medans de väntade på sin tur.
Citera
2013-07-15, 23:49
Medlem
Även om vakten skulle använt sig av ordet "fet" så ser jag inget fel med det - motsatsordet är mager och det trodde jag att varenda svensk visste.

Detta är bara ytterligare ett bevis på att fläskiga människor är mer korkade än andra.
Citera
2013-07-15, 23:50
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag ser inte vari hånet ligger. Är det ordet "fet" du menar är hånfullt? För oavsett vad vakten i fråga har sagt så kommer dessa individer tolka det som att de är för feta. Och det är ju just vad vakten vill ha sagt. Så då blir ju vaktens budskap i fråga kränkande hånande oavsett ordvalet. Jag kan inte ens föreställa mig att vakten ens har använt sig av ordet "fet" i detta sammanhang.

så vad är det då vi diskuterar?

ska vi helt plötsligt låta svagbegåvade (IQ >70) människor köra bil för att man med ordet svagbegåvad egentligen menar efterbliven?

artikeln handlar väl ändå om ett dåligt bemötande och inte att någon har gjort sitt mindre glamorösa jobb och påpekat att två korpulenta damer ej samtidigt bör åka en attraktion för barn då det utgör en säkerhetsrisk?
Citera
2013-07-15, 23:53
Bannlyst
Varför får man inte kalla feta människor för feta förresten? Det är ju helt acceptabelt och socialt accepterat att kalla smala människor för smala och muskulösa människor för muskulösa. Att konstatera att en lång person är lång upprör heller inte någon men så fort någon har mage (höhö) att konstatera att en fet person är just fet så blir det ett jävla rabalder och liv.

Det är ju helt sinnessjukt. Det är för fan farligt och skadligt att vara fet, det är en enorm samhällskostnad och det är också farligt för den enskilde individen. När dessa fetton dessutom har barn så är det ännu mer allvarligt och det är fan varje ansvarstagande människas plikt att förklara för dem att de är för tjocka och att de måste gå ner kraftigt i vikt.
Citera
2013-07-15, 23:55
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Även om vakten skulle använt sig av ordet "fet" så ser jag inget fel med det - motsatsordet är mager och det trodde jag att varenda svensk visste.

Detta är bara ytterligare ett bevis på att fläskiga människor är mer korkade än andra.

det du påpekar gäller för mat, när vi talar om fet som en fysisk beskrivning av en människa så är det nedvärderande.

om du skulle påpeka samma sak för din chefs hustru skulle du då använt ordet fet?
Citera
2013-07-15, 23:59
Medlem
Samma människosort som sitter och kvider ifall någon röker en cigarett 200 meter ifrån korvkiosken. Hur fan kan man vara så fet vid 27 och 32 års ålder att man inte ens kan få plats i en karusell? Dessa fläskiga damer kommer inte bli 50 ens då det efter klimakteriet går med raketfart för folk som inte fattar anatomi. Innan 80-talet fanns inte dessa feta personer men kom då McDonalds, Clock och Maxi uppstod i Sverige.

Helt plötsligt slutade hjärnan fungera och dessa individer har samma intresse som fiskmåsarna i City på nätterna samt råttorna.Pommefrites, sunkig köttburgare och majonäs. Samma intag av föda och intellekt av dessa 3 arter. Avskyr tjockisar då dom själva ätit till sig denna fetma trots all upplysning. Dom blir dessutom dummare och dummare för varje tugga som smaskas in i den äckliga matstrupen.
Citera
2013-07-16, 00:00
Medlem
weedfields avatar
Hahah ärligt jag skrattade på riktigt när jag öppnade artikeln. "semestern förstörd" också står hon där i solbrillor och är sur. haha, aftonbladet! youuu
Citera
2013-07-16, 00:00
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Varför får man inte kalla feta människor för feta förresten? Det är ju helt acceptabelt och socialt accepterat att kalla smala människor för smala och muskulösa människor för muskulösa. Att konstatera att en lång person är lång upprör heller inte någon men så fort någon har mage (höhö) att konstatera att en fet person är just fet så blir det ett jävla rabalder och liv.

Det är ju helt sinnessjukt. Det är för fan farligt och skadligt att vara fet, det är en enorm samhällskostnad och det är också farligt för den enskilde individen. När dessa fetton dessutom har barn så är det ännu mer allvarligt och det är fan varje ansvarstagande människas plikt att förklara för dem att de är för tjocka och att de måste gå ner kraftigt i vikt.

därför att det associeras med ordet fetma som betyder att man har ett BMI över 28 och då är sjukligt fet.

vi kan tycka att det är konstigt att vissa ord har blivit så laddade att det till och med kan vara olagligt att bruka dem men jag antar att regler och lagar någonstans är till för att människor ska känna sig fredande ifrån vissa saker?
Citera
2013-07-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
det du påpekar gäller för mat, när vi talar om fet som en fysisk beskrivning av en människa så är det nedvärderande.

om du skulle påpeka samma sak för din chefs hustru skulle du då använt ordet fet?
Jag skulle andvänt ordet tjockis.
Citera
2013-07-16, 00:20
Medlem
clkxxs avatar
citerat från sveriges radios kommentarer,
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5592267

Citat:
Detta stämmer inte

Min grabb stog bredvid när detta händer och han är helt säker att ordet feta inte användes.
De fick däremot veta de vägde för mycket för att åka tillsammans.
De blev dessutom erbjudna att åka i varsin båt.
Är det någon som blivit kränkt är det badvakten som ju gjort sitt jobb och nu oskyldigt hängs ut i pressen.
Vad hade hänt om de fått åka och flugit ut över kanten?
Citera
2013-07-16, 00:26
Medlem
Stackars barnen i familjen.
Citera
2013-07-16, 00:30
Medlem
FSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Så, var är alla photoshopade bilder? Fet-Stina någon?

http://i.imgur.com/msl56OV.jpg

Jag började i den här tråden istället: https://www.flashback.org/t2180292
Kändes mer passande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in