2013-07-16, 01:02
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ingen aning hur djup den sjön är, men naturen runt omkring är ganska lugnt så att det skulle vara frågan om ett meteoritnedslag ställer jag mig tvekande till. Sjön är dock klar så den har så sätt goda förutsättningar att kontrolleras.

Metoritnerslag utmärker sig väl med at göra en grop utan att påverka omgivningarna. Igelsjön ÄR djup, det vet jag utan att ha officiella mätningar att hänvisa till. 70-80 meter eller lika djup som den är bred har jag hörd utan att jag kan gå god för det.

Men, det jag vet är att om du kastar ett bottenmete några meter ut i sjön så pekar linan nästan rakt neråt när sänket har nått botten.

Nu upprepar jag mig själv i hopp om att du ska tro mej. Men det gör inte så mycket - jag tror fortsatt sjön ligger för långt från ringvägen.
Citera
2013-07-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Varför kan inte BO ligga i en frysbox någonstans?

Du tänker på arbetsplatsen osv???

Jobbar AJ och DB på samma sunkhak?
Citera
2013-07-16, 01:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är väldigt nyfiken på hur timmerbilen släpat jollen dessutom då det var tydliga spår i gräset ner mot vattnet från jollen. Undrar också vad timmerbilen har gjort där då det inte fanns ett smack till avverkningsplatser där. Var har de kapat? är ju rätt lätt o få bekräfta det hela med vittnesmål isf.

Vet vi om MP/Polis ska söka av dammen i morgon eller? tror det vore det bästa och då kan ju de i sin tur prata med ägaren om frågor uppstår.
Citera
Medlem
Citat:
Däckspåren är inte alls för breda för att komma från en personbil.
Skulle en timmerbil ha kört ner till jollen vid vattnet menar du?

Det finns större spår upptil, men verkligen inte intill jollen.
Pickupen stämmer, huruvida man kan eller inte kan låna den har jag ingen aning om.

Precis vid båten är det en "rondell" så fortsätter man till höger så kommer man till kolmilan/vindskyddet och ytterligare lite till höger så är man tillbaka vid grinden...
Det skulle mycket väl kunnat vara mina bilspår som observerats, för när jag tittade så var det bara ena breda rackare ca 5 cm bredare än mina däck...

Du kan köra (stenhårt i marken) på båda sidorna av dammen. Skogsmaskinerna måste ha kommit till skogen i bortre änden av området genom att köra på någon av långsidorna. (Hinner svara på ett senare inlägg): Kör man åt DB´s håll på detta område kommer man till en skog. Där avverkas det skog för tillfället. Jag körde dit för att försöka hitta någon promenadväg/skogsväg åt DB´s håll...

Platsen är jätteintressant, men jag skulle släppa jollen och satsa på spången i stället - om BO finns där...
Senast redigerad av Mogge12 2013-07-16 kl. 01:08.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fick också veta att nväst om dammen finns en väg som leder till DB, men den kan ibland vara sönderkörd av traktor.
Ja, den vägen såg jag på Google maps. Det jag fastnade för vad just att sista biten verkade vara en stig, eller omärkt väg
Citera
2013-07-16, 01:06
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Du tänker på arbetsplatsen osv???

Jobbar AJ och DB på samma sunkhak?
DB jobbar som kock på tre älgar
Aj är allt i allo på en kamping i jönköping.
Citera
2013-07-16, 01:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Precis vid båten är det en "rondell" så fortsätter man till höger så kommer man till kolmilan/vindskyddet och ytterligare lite till höger så är man tillbaka vid grinden...
Det skulle mycket väl kunnat vara mina bilspår som observerats, för när jag tittade så var det bara ena breda rackare ca 5 cm bredare än mina däck...

Du kan köra (stenhårt i marken) på båda sidorna av dammen. Skogsmaskinerna måste ha kommit till skogen i bortre änden genom att köra på någon av långsidorna.

Platsen är jätteintressant, men jag skulle släppa jollen och satsa på spången i stället - om BO finns där...
En pickup, eller en van?
Citera
2013-07-16, 01:09
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12

Du kan köra (stenhårt i marken) på båda sidorna av dammen. Skogsmaskinerna måste ha kommit till skogen i bortre änden genom att köra på någon av långsidorna.

Aight, du vinner lite förtroende iaf. Sökte du också av jaktstugan?
Såg du någon brunn och isf var?
Citera
2013-07-16, 01:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det här med mc:n. Är det bekräftat överhuvudtaget att den är använd?
Nej, inte bekräftat.
Citera
2013-07-16, 01:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, den vägen såg jag på Google maps. Det jag fastnade för vad just att sista biten verkade vara en stig, eller omärkt väg

Ja den vägen borde ju vara intressant att söka av. Om man nu inte gjort det redan. vet inte hur långt det kan vara mellan dessa två punkter
Citera
2013-07-16, 01:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Den vägen är "avstängd" med en förbudsskylt.
För övrigt var det för dålig väg för en modern hitlersläde iaf kan jag säga. Info från säker källa.
Fungerade inte Cheva pickupen?
Citera
2013-07-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
En pickup, eller en van?

En vit pickup står i det inhägnade området där "kräftdammen" är - om det var det du menade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in