2013-07-15, 22:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Att lösa konflikter på det sättet kommer att hyllas och beundras av många skrivare på FB...med stor sannolikhet i denna tråd.....det kan du ge dig faaaaan på!

Det handlar ju visst om föraktet för det som uppfattas som "svaghet", det är bara det att du inte vill se det...du vill inte heller se att det handlar om hur dom blivit behandlade av servicepersonal på ett tivoli...att dom inte finner sig i det....

Vad bygger du dina dumma resonemang på? Och nej, det handlar inte om förakt mot svaghet. Det handlar om människans svaga själva självinsikt. Det kanske iofs är en svaghet men det är liksom inte en medfödd svaghet likt handikappade av olika slag eller mentalt efterblivna. Dålig självinsikt är bara provocerade och får personen i fråga att framstå som extremt jävla korkad, självisk och gnällig.

Att inte fatta att hela världen inte kretsar kring en själv och att man faktiskt själv också kan ha tillkortakommanden är en rätt god förhållningspunkt i livet. Det är liksom rätt naturligt att vi alla stöter på situationer där vi själva är ytterst ansvariga för att vi blir nekade att göra något vi vill. Förutom tjocka människor då, då är det alltid någon annan som ska skyllas på.
Citera
2013-07-15, 22:59
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad ska man säga då? Man kan liksom inte i alla lägen linda in sina ord i honung och bomull. Dem var ju bevisligen för feta för att åka.
Nu har vi ju bara damernas egna ord på att vakten sa att de var för feta. Hen kanske sa: "hallå där, den sammanlagda vikten på två åkande får vara högst 150 kilo!" -Så du tycker att vi är för feta?, replikerade kanske den mest rundlagda av damerna, den av de två som kan dividera 150 med 2.
Detta har då återgetts som en utsaga av vakten och Aftonbladets reporter har anammat detta.
OffT: även ovan citerade skribent använder sig av DEM istället för DE. När ska ni förstå att alla som skriver DEM placeras i samma division som personer som går omkring i ärmlösa undertröjor, mysbyxor med två vita revärer och med synliga tatueringar, d.v.s mindre begåvade.
Citera
2013-07-15, 23:03
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlosterMannen
Jävla knäll. Kvinnorna är ju feta. Finns en anledning varför jag väljer Expressen när jag köper dagstidning.

Expressen är förvissa steget bättre än Aftonbladet som är absolut botten, men håller mig till DN eller SvD för riktig journalistik.
Citera
2013-07-15, 23:07
Medlem
FSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Nu har vi ju bara damernas egna ord på att vakten sa att de var för feta. Hen kanske sa: "hallå där, den sammanlagda vikten på två åkande får vara högst 150 kilo!" -Så du tycker att vi är för feta?, replikerade kanske den mest rundlagda av damerna, den av de två som kan dividera 150 med 2.
Detta har då återgetts som en utsaga av vakten och Aftonbladets reporter har anammat detta.
OffT: även ovan citerade skribent använder sig av DEM istället för DE. När ska ni förstå att alla som skriver DEM placeras i samma division som personer som går omkring i ärmlösa undertröjor, mysbyxor med två vita revärer och med synliga tatueringar, d.v.s mindre begåvade.

Och såna som använder "hen" och inte kan hålla sig till topic?

Jag är ju mest förvånad över att tidningarna nappade på det här trots att vakten var en kvinna. Undrar hur det hade låtit om det var en man. "Kvinnoföraktet blir fetare och fetare"?
Citera
2013-07-15, 23:15
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Vad ska man säga då? Man kan liksom inte i alla lägen linda in sina ord i honung och bomull. Dem var ju bevisligen för feta för att åka.

jo det kan man när dessa feta människor är betalande kunder, hade det varit i ett annat sammanhäng där dessa ej är betalande kunder utan bara riskerar säkerheten utan anledning så hade ordvalet känts mer passande.

jag vill påpeka att jag ändå tycker att de är väldigt patetiska som gråter ut i media.
Senast redigerad av hashish-boy 2013-07-15 kl. 23:20.
Citera
2013-07-15, 23:15
Medlem
nafts avatar
Hahaha

"Vakten på Halmstads Äventyrsland stoppade brutalt systrarnas nöje."

Vad ska man säga.. Som att dom där jävla knubbsälarna väger 75 kg vardera. Och sedan uppskattar att dom ligger under. Vad är det för påhitt man behöver inte vara hjärnkirurg för att förstå att dom väger bra mycket över 75 kg båda 2. Skulle satsa på minst 90 panner vardera.

Nu ska väl badvakten få sparken för att hon/han agerat korrekt!
Citera
2013-07-15, 23:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
jo det kan man när dessa feta människor är betalande kunder, hade det varit i ett annat sammanhäng där dessa ej är betalande kunder utan bara riskerar säkerheten utan anledning så hade ordvalet känts mer passande.

jag vill påpeka att jag ändå tycker att de är väldigt patetiska som gråter ut i media.

Jo, men nu handlar det ju om att de är för feta för att åka attraktionen i fråga. Oavsett om vakten använder sig av ordvalet "för fet" eller inte så är det ju exakt det han vill ha sagt. Men om det är ordet "fet" i sig som är elakt så tja. Han kunde väl sagt "ni väger för mycket för att jag kan garantera er och andras säkerhet" vilket jag utgår från att han gjorde snarare än att säga "ni är för feta."
Citera
2013-07-15, 23:24
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Så, var är alla photoshopade bilder? Fet-Stina någon?

http://i.imgur.com/msl56OV.jpg
Citera
2013-07-15, 23:25
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Typiska socialdemokrater som direkt springer till socialdemokratins partiorgan Aftonhoran och gråter ut om kränkningen för betalning med 20 av Hassans bearnaisepizzor med extra allt.

Stor humor för oss andra, synd dock att de har rösträtt.
Citera
2013-07-15, 23:28
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Att lösa konflikter på det sättet kommer att hyllas och beundras av många skrivare på FB...med stor sannolikhet i denna tråd.....det kan du ge dig faaaaan på!

Det handlar ju visst om föraktet för det som uppfattas som "svaghet", det är bara det att du inte vill se det...du vill inte heller se att det handlar om hur dom blivit behandlade av servicepersonal på ett tivoli...att dom inte finner sig i det....

Finner du dig själv i att bli illa behandlad för något, bara för att andra uppfattar det som just "en svaghet"?[/quote]

På vilket sätt kan 30-40 kilos övervikt inte "uppfattas som en svaghet", om vi inte talar om sumobrottning då förstås? De orkar inte lika mycket, de blir sjuka oftare, de dör tidigare, de sliter ut sina kroppar tidigare etc etc. Att illusoriskt låtsas att fetma inte är en svaghet är ju bara pseudohumanistiskt naivt
Citera
2013-07-15, 23:34
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Jo, men nu handlar det ju om att de är för feta för att åka attraktionen i fråga. Oavsett om vakten använder sig av ordvalet "för fet" eller inte så är det ju exakt det han vill ha sagt. Men om det är ordet "fet" i sig som är elakt så tja. Han kunde väl sagt "ni väger för mycket för att jag kan garantera er och andras säkerhet" vilket jag utgår från att han gjorde snarare än att säga "ni är för feta."

det är väldigt svårt att veta exakt vad vakten har sagt så jag utgår från artikeln. nu går vi ifrån att han sa: "ni är för feta" till att han sk på ett okänt sättbha påpekat att deras vikt kan utgöra en säkerhetsrisk...

det jag vill få fram är att det är opassande att en anställd uttrycker sig på det sätt som det framställts att han har gjort mot betalande kunder. att det är deras egna jävla fel att de är feta betyder inte att det är okej att håna dem för det! förstår du hur jag tänker?
Senast redigerad av hashish-boy 2013-07-16 kl. 00:24.
Citera
2013-07-15, 23:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
det är väldigt svårt att veta exakt vad vakten har sagt så jag utgår från artikeln. nu går vi ifrån att han sa: "ni är för feta" till att han ska ha påpekat att deras vikt kan utgöra en säkerhetsrisk på ett okänt sätt...

det jag vill få fram är att det är opassande att en anställd uttrycker sig på det sätt som det framställts att han har gjort mot betalande kunder. att det är deras egna jävla fel att de är feta betyder inte att det är okej att håna dem för det! förstår du hur jag tänker?

Jag ser inte vari hånet ligger. Är det ordet "fet" du menar är hånfullt? För oavsett vad vakten i fråga har sagt så kommer dessa individer tolka det som att de är för feta. Och det är ju just vad vakten vill ha sagt. Så då blir ju vaktens budskap i fråga kränkande hånande oavsett ordvalet. Jag kan inte ens föreställa mig att vakten ens har använt sig av ordet "fet" i detta sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in