2013-07-15, 23:09
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
På tal om smycken så stötte jag på ett örhänge vid Igelsjön, HUNNEBERG någon dag efter I*a försvann.
Jag tog kort på det, och kastade in det i skogen då jag inte tänkte på att det kunde ha en koppling till detta.

Nu är jag nog inte förste på bollen men: Hur tänkte du där? Du tog kort på örhänget(!) och kastade in det i skogen..hmm går inte ihop, osmart
Citera
2013-07-15, 23:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev aldrig att jag trodde hen. Det är upp till var och en att undersöka containern. Jag kommer inte att stå i vägen.
Det spelar väl ingen roll att du inte skrev att du trodde hen...
Om du inte trodde hen - varför skrev du att: "Då kan en till tänkbar fyndplats strykas." ??
(https://www.flashback.org/sp44330803)

För mig låter det som att du ansåg skribenten trovärdig. Du som har koll på kartan, har du tagit bort platsen?

(PS. Jag håller med dig i ditt välkomstinlägg, Tomterumpa är trovärdig. DS)
Citera
2013-07-15, 23:10
Medlem
oscarabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
ok hur tänker en mördare? är du dum eller har du mördat nån?
Har inte mördat, men dom som sysslar med detta på heltid, och har betalt av staten för att förstå, försöker alltid tänka sig in i en mördares sätt att tänka.
Att det finns "profilerare" anställda av polisen, är för att dom har en kunskap om dessa människor som vi andra inte besitter.
O svar på din fråga, nej jag är inte dum!
Citera
2013-07-15, 23:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Enda sättet att armbandet ska kopplas till en GM måste väl ändå vara om det finns I*asblod på det..annars kunde väl vem som helst kunnat befunnit sig i bilen tidigare och tappat armbandet i detta sällskap..

Jag menar som bevismaterial.

Armbandet kan mycket väl vara extremt gott bevismaterial, särskilt utanför bilen som brunnit.. å särskilt om det normalt bärs av en person. Det blir extremt mycket att förklara o härleda till det alibi man redan anser sig ha.
Citera
2013-07-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarabbe
Har läst MÅNGA böcker av professorer o annat folk som är insatta i denna typ av illdåd.
Det finns 1 sak som kommer tillbaks av nästan samtliga författare.
Om du vill lösa denna typ av brott.
"Tänk som en mördare"

Stämmer säkert i många fall. Nu har vi dock att göra med en empatilös psykopat som har haft hjälp av två andra. Det är där det blir svårt att sätta sig in i hans hjärna för man vet inte vad övriga har haft för påverkan den natten. Dessutom får man lägga till droger och att de säkerligen haft mysiga förfyllediskussioner förrut om vart de skulle dumpa någon icke arisk persons kropp om det skulle behövas i framtiden. Så många parametrar som kan påverka hur vår mördare tänkte just den natten.
Citera
2013-07-15, 23:18
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nu är jag nog inte förste på bollen men: Hur tänkte du där? Du tog kort på örhänget(!) och kastade in det i skogen..hmm går inte ihop, osmart

Som sagt: jag upptäckte det, tänkte på i*a i 5 sekunder, tog kort, tänkte ej i*a, slängde det.
Citera
2013-07-15, 23:19
Medlem
oscarabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Stämmer säkert i många fall. Nu har vi dock att göra med en empatilös psykopat som har haft hjälp av två andra. Det är där det blir svårt att sätta sig in i hans hjärna för man vet inte vad övriga har haft för påverkan den natten. Dessutom får man lägga till droger och att de säkerligen haft mysiga förfyllediskussioner förrut om vart de skulle dumpa någon icke arisk persons kropp om det skulle behövas i framtiden. Så många parametrar som kan påverka hur vår mördare tänkte just den natten.
Du har helt rätt!
När droger kommer in, så störs mönstret.
Citera
2013-07-15, 23:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
De såg att ndyz mörkat om örhänget o ryckte ut direkt!

Slutskämtat. Om det bara var en polisbil är det inget vi behöver bli upphetsade av. Mogge12 har inte beskrivit vilken omfattning det var frågan om.
Citera
2013-07-15, 23:26
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Jag tänker att bild nr 3 verkar intressant. Kan man köra in med bil där? Nu är det ju konstaterat att det inte är så svårt och inte tar särskilt lång tid att gräva ner en person. Och dom misstänkta borde ju ha mycket god kännedom om omgivningarna här.

Det bär emot att tjata, men jag biter i det sura äpplet... KAN MAN KÖRA IN DÄR?
Citera
2013-07-15, 23:27
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
https://www.dropbox.com/s/e6igv7ybej88q2s/2013-07-15%2020.37.04.png

Det har inte legat ute särskilt länge i vilket fall eftersom det är ett oäkta bijouteri.

Extremt klantigt hanterat.
Folk har hetsat kring en ciggfimp där bilen brann (enligt grabbarnas dejtingsidor så är de icke rökare) och det har varit många diskussioner kring armbandet...o du hittar ett välbevarat, icke rostigt, örhänge som du tar upp (?) och fotar (?!) och sen kastar iväg (??!!)

Någon som vet om Id* har hål i öronen (mer vanligt än ovanligt, men vet inte om blödarsjuka undviker piercings/tatueringar) och om hon isf kunde bära nickelsmycken (dvs ej silver/guld)?
Absolut idealiskt vore ju om någon vet om hon äger ett par såna här örhängen eller iaf vart de kan köpas?
Det kanske till o med är sån tur att det är egentillverkat?
Citera
2013-07-15, 23:30
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Armbandet kan mycket väl vara extremt gott bevismaterial, särskilt utanför bilen som brunnit.. å särskilt om det normalt bärs av en person. Det blir extremt mycket att förklara o härleda till det alibi man redan anser sig ha.
Jag håller med dig om det.

Och jag reagerade på lindhskys inlägg:
https://www.flashback.org/sp44333497
Citera
2013-07-15, 23:31
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Det bär emot att tjata, men jag biter i det sura äpplet... KAN MAN KÖRA IN DÄR?
Vet inte om det är samma ställe som där vi sökte, men den vägen var mycket lätt att köra på även med en bmw som vi hade i sällskapet.. och långt tyvärr, men vägen slutar på ett fd kalhygge. Vet dock inte om det är samma ställe som skribenten syftade på, behöver en kartgeogrikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in