2013-07-15, 20:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Mötte en "brandbil" med blåljus och sirener, med en stor container på flaket, där det stod "RÖKSKYDD" på. Varför?
Det är väl rökdykarutrustning i den, till större manskap. Säkert ohälsosamma saker som brinner.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-15 kl. 20:59.
Citera
2013-07-15, 20:43
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Nej, gå INTE dit och rota runt och leta och hitta det igen! Kontakta polisen, visa bilden på det och förklara utförligt var du har kastat det.

Varför tog du kort på det? Varför plockade du ens upp det för att kasta iväg det?

Jag hade väl en liten tanke i huvudet "det kanske är I*a's", men sedan insåg jag att I*a förmodligen inte använder så färgglatt örhänge, och det är mycket människor där uppe.
Citera
2013-07-15, 20:44
Medlem
SpeedyX25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Visst finns det många simultanter, men frågan är om man är så seriös i sin simulering att man går och röntgar benet två gånger?

Även om personen ifråga har smärtor i benet så kan personen ha varit dopad / använt smärtstillande vid tillfället eller förträngt smärtan pga situationens allvar. ?
Citera
2013-07-15, 20:45
Medlem
lilltoes avatar
Tror dock inte att armbandet som hittats vid den brunna Volvon är det på duschfotot. Armbandet vid bilen är väl inte avskrivet?
Citera
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
För mig är det ointressant hur dådet skedde hur nu, faktiskt. Jag kommer tycka det är jätteintressant när allt släpps när det förhoppningsvis är uppklarat, men att sitta och debattera huruvida blodet är mycket eller lite, styckad eller inte styckad, blödarsjukans symptom etc känns bara tidsödande, åtminstone för mig :-)
Det är intressant att veta mer om mängden blod, placeringen av blod etc, eftersom att den vetskapen kan fungera som ledtråd i sökandet.

Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Sen tror jag säkert att ni skulle vilja se mina 111 kg i en Ikea-påse haha, men ain't gonna happen ;-)
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
På tal om smycken så stötte jag på ett örhänge vid Igelsjön, HUNNEBERG någon dag efter I*a försvann.
Jag tog kort på det, och kastade in det i skogen då jag inte tänkte på att det kunde ha en koppling till detta.

Eh?
Du har ju varit hyffsat aktiv i denna tråd. Varför skriver du detta nu?
Du har ju verkat hyffsat engagerad, borde inte örhänget ha ringt en klocka dag1?
Citera
2013-07-15, 20:47
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Visst finns det många simultanter, men frågan är om man är så seriös i sin simulering att man går och röntgar benet två gånger?

Bidrag o gå o lata sig, självklart, dra in stålas på svartjobb samtidigt som man är sjukis o får f-kassa.. kan rentav sova ett par dagar o få betalt ändå.
Citera
2013-07-15, 20:47
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Eh?
Du har ju varit hyffsat aktiv i denna tråd. Varför skriver du detta nu?
Du har ju verkat hyffsat engagerad, borde inte örhänget ha ringt en klocka dag1?

Ja, men jag avskrev örhänget dag 1, då jag nästan var säker på att Ida ej använder sådana örhängen. Det liknade lite mer ett "barnörhänge".
Citera
2013-07-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hol ligger mellan Alingsås och Vårgårda. Bilbrandens plats syns på den här kartan: http://goo.gl/maps/FZfij
Har studerat kartan, OM nu killarna känner till Hunneberg och åkt dit borde de tagit snabbaste vägen? Det är upp på motsatt sida mot branden, samma sida som västra Tunhems kyrka, ligger en prästgåtd, kör man raka vägen förbi den kommer man upp via brant backe, kallad prästeklev, direkt när du kommer upp ser du en vägbom rakt fram, den har ett antal nycill, innanför finns 3 sjöar, 3 km in på grusväg ligger också jaktstugan där Kungen håller till, samt andra öde stugor, de är helt öde nu, det går sedan grusväg runt hela Hunneberg. De tar sig enkelt till sidan för branden och nedfart. Dessutom ligger 3 djupa grottor på vägen mellan kyrkan och prästgården, dit ingen vågar gå in pga rasrisk..
Citera
2013-07-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Branden bröt ut strax efter kl 19. Ovanligt fräckt att sticka dit med en över två veckor gammal kropp och tända eld. Nån kan ju se.

Sticka dit med en kropp? Nej, antingen var den där redan och ngn tände på nu...annars är det nog ngt annat. *börjar bli paranoid*
Citera
2013-07-15, 20:49
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror dock inte att armbandet som hittats vid den brunna Volvon är det på duschfotot. Armbandet vid bilen är väl inte avskrivet?
Har extremt bra info om armbandet men kan tyvärr inte yttra det här av förklarliga skäl.
Citera
2013-07-15, 20:49
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Bidrag o gå o lata sig, självklart, dra in stålas på svartjobb samtidigt som man är sjukis o får f-kassa.. kan rentav sova ett par dagar o få betalt ändå.

Jag skrev "Visst finns det många simultanter, men frågan är om man är så seriös i sin simulering att man går och röntgar benet två gånger?". Vad har ditt inlägg med det att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in